افراد موفق قبل از خواب چه کار هایی را انجام می دهند؟

همه ی ما تا کنون مطالب زیادی را راجع به انسان های بسیار موفق شنیده ایم، انسان هایی که هر روز خیلی زود از خواب بیدار می شوند و قبل از این که سایر مردم حتی قهوه ی خود را آماده کنند، آن ها موفق شده اند که مثل هر روز دنیا را فتح کنند.

افراد موفق قبل خواب چه می کنند؟
افراد موفق قبل خواب چه می کنند؟

اما در مورد سایر ساعات روز که همه ی ما مشغول کار و فعالیت هستیم و همه به یک میزان از زمان بهره مندیم، چه می توانیم بگوییم؟

اصلا انسان های موفق قبل از خواب چه می کنند؟ آیا می خواهید این راز را بدانید؟ آن ها درست قبل از این که به خواب بروند خود را به نحوی تنظیم می کنند که در 24 ساعت بعدی روز پربارتری بسازند.

در ادامه این مقاله به بررسی عادت های خوب افراد موفق قبل از خواب می پردازیم. با پرشین استار همراه باشید؛

در ادامه بخوانید : روتین روزانه افراد موفق

1- یک ساعت مطالعه قبل از خواب

“بیل گیتس” میلیاردر معروف مایکروسافت، اشتیاق بسیاری به مطالعه دارد. او هرشب قبل از خواب، ساعتی را به مطالعه مشغول شده و موضوعاتی شامل اخبار مهم سیاسی تا رویداد های جاری روز را مرور می کند.

گذشته از مزایای بارز کسب دانش و اطلاعات جدید، داشتن مطالعه ی روزانه باعث کاهش استرس و بهبود حافظه نیز می شود.

مطالعه ای که در سال 2009 در “دانشگاه اسکس” انجام شد، نشان داد که مطالعه کردن به مدت حداقل شش دقیقه در روز می تواند سطح استرس را در فرد تا 68 درصد کاهش دهد.

یکی دیگر از مزایای بزرگ مطالعه کردن کتاب در هنگام شب این است که می تواند سلامت مغز شما را در طولانی مدت بهبود بخشد. هر زمان که در حال مطالعه هستید مانند این است که ذهن شما در حال یک تمرین ورزشی می باشد.

یک مطالعه انجام شده در انگلیس نشان داده است افرادی که ذهن خود را از طریق فعالیت هایی مانند مطالعه، تحریک می کنند با افزایش سن میزان کاهش شناختی و تحلیل رفتن قوای مغزی را به طور متوسط 32 درصد کمتر از سایر هم سالانشان تجربه می کنند.

2- جدا شدن از تلفن همراه

“آریانا هافینگتون” که یک وبلاگ نویس و مجری میلیاردر است پس از سانحه ای که برایش رخ داد و صدمه ای که به سرش وارد شد و پنج بخیه را برای وی به همراه داشت، تبدیل به یک مبلغ برای دور کردن تلفن همراه در هنگام خواب شب شد و افراد را به این کار ترغیب می کرد. چرا که وی به خاطر ضربه وارد شده به سرش، از حضور تلفن در کنارش اذیت می شد و به همین دلیل شب ها تلفن همراه خود را در اتاقی دیگر می گذاشت تا کوچک ترین تماسی با آن نداشته باشد.

این در حالی است که به گفته ی دکتر “چارلز سیزلر”، استاد طب خواب در دانشگاه هاروارد نور هایی که توسط صفحه تلفن همراه در هنگام شب تولید می شود، ریتم طبیعی خواب در بدن ما را مختل کرده و در واقع بدن ما را به نوعی فریب داده و این تصور را ایجاد می کند که در ساعات روز هستیم.

چراغ های روشن تلفن همراه باعث ارسال پیام هایی به مغز ما می شوند که این اتفاق مانع از ترشح برخی مواد شیمیایی در مغز شده و موجب می شود خواب بسیار سختی داشته باشیم.

بنابراین اگر می خواهید در طول شب خوب استراحت کنید تلفن خود را در یک اتاق دیگر قرار دهید.

3- قدم زدن

آقای “بافر” (مدیر عامل شرکت بافر، یک شرکت ارتقا دهنده ی سایت های اینترنتی) یک مدیر عامل بسیار پر مشغله است.

وی ترجیح می دهد هر شب قبل از خواب یک پیاده روی سریع داشته باشد او از پیاده روی برای رها کردن افکار خود در مورد کار استفاده می کند و به آهستگی به سمت فراغت از مشغله های ذهنی و رفع خستگی می رود.

“جوئل” (مدیر عامل یک شرکت بزرگ تهیه غذا ) هم یک فرد بسیار پر کار و مشغول است. برای یک فرد همیشه در حال حرکت، روال اواخر شب جوئل می تواند راهی مناسب برای رها کردن همه ی مشغله ها بعد از یک روز استرس زا باشد.

او نیز پیاده روی شبانه را به عنوان یک برنامه ی همیشگی رعایت می کند و معتقد است که علاوه بر مزایای بارزی که پیاده روی برای سلامتی ما دارد، پاداش شگفت انگیزی نیز از پیاده روی عاید فرد می شود و آن باز شدن ذهن و افزایش خلاقیت در افراد است.

یک مطالعه نشان داده است که پیاده روی می تواند خلاقیت را افزایش دهد. وقتی در حال پیاده روی هستید، ذهن شما به حدی جدی فعالیت نمی کند که راه را برای ورود “جریان آزاد ایده ها” باز می کند.

بنابراین اگر شما با یک مشکل سخت مواجه شده اید که نتوانسته اید راه حلی برای آن پیدا کنید، شاید یک قدم زدن شبانه همه چیز را برای یافتن یک راه حل مناسب و خلاقانه فراهم کند.

4- مدیتیشن و مراقبه

سیاست گذاری های رسانه ای، مدت ها است که از ایده مدیتیشن منظم حمایت می کند. بدون شک فردی مثل “اپرا وینفری” با برنامه ای که دارد، تمام ساعات روز خود را مشغول است و چه راهی بهتر از یک جلسه مدیتیشن یا مراقبه برای پایان دادن به یک روز استرس زا می تواند باشد؟

نکات مهمی در مورد تاثیرات مراقبه وجود دارد و البته همیشه این بحث مطرح است که آیا مراقبه و مدیتیشن قبل از خواب واقعا در کسب آرامش تاثیر گذار است یا خیر؟

از همین رو در سال 2014، یک مطالعه ی تحقیقاتی بر بررسی بیش از 19000 مورد مربوط به انجام مدیتیشن پرداخت و البته نتایج به دست آمده حاکی از تاثیرات مثبت این موضوع بود.
مدیتیشن به کاهش استرس، اضطراب، افسردگی و درد کمک می کند. بنابراین صرف نظر از عقاید شخصی افراد در مورد مدیتیشن که ممکن است با آن موافق نباشند شما نمی توانید نتایج حاصله از مطالعات را نادیده بگیرید.

5- خلق ایده های جدید

“ورا ونگ” (یک طراح لباس عروس و مد ساکن نیویورک) در سال 2006 در مصاحبه ای گفته بود که فعالیت های شبانه ی او قبل از خواب با یک طراحی مفهومی گره خورده است.

گاهی اوقات، آرامش در شب می تواند بهترین راه برای خلق یک ایده ناب باشد.

تعجب آورتر این است که مطالعه ای در این زمینه وجود دارد که نشان می دهد، زمان شب می تواند بهترین زمان برای خلاقیت باشد حتی اگر پس از یک روز طولانی بسیار خسته باشید.

در مطالعه ای که توسط کالج آلبیون انجام شد، مشخص گردید که : کارهایی که نیاز به بینش خلاقانه داشته باشند، به طور غالب در زمان های غیر مفید روز بهتر انجام می شوند.

بنابراین غیر طبیعی نیست که اگر شما یک فرد “صبح فعال” هستید، خلاق ترین ایده های شما درست قبل از خواب به سراغتان می آیند. محققان معتقدند که این فرضیه کاملا درست است زیرا ذهن شما در شب کمتر مهار می شود و آمادگی بیشتری برای خلاقیت دارد.

شب هنگام، توانایی ذهن شما برای فعل و انفعالات منطقی کمتر می شود اما این فرآیند مغزی به نفع شما خواهد بود چراکه شما را قادر خواهد کرد که در مورد مسائل مختلف بدون هیچ محدودیتی و با خلاقیت فکر کنید، کاری که در طول روز قادر به انجام آن نبودید.

6- برنامه ریزی برای روز بعد

مدیر عامل شرکت آمریکن اکسپرس بسیار علاقه دارد که زمان خود را به نحو شایسته ای مدیریت کند. او این کار را با پایان دادن به شب های خود به روشی بسیار ساده انجام می دهد. وی سه کار را که می خواهد برای روز بعد انجام دهد برنامه ریزی می کند. به این ترتیب، او می تواند صبح از خواب بیدار شود و بلافاصله روی مهم ترین وظایف خود تمرکز کرده و کار کند.

از اوایل دهه ی 90 میلادی یک مطالعه با موضوع : برنامه ریزی زمان شروع شد.

محققان گروهی از دانش آموزان را از سال های دبیرستان تا چهار سال بعد یعنی پایان دوران تحصیلات دانشگاهی شان، دنبال کردند. محققان این دانش آموزان را از لحاظ مهارت های مدیریت زمان خود در دبیرستان آزمایش کردند و وقتی چهار سال بعد آن دانش آموزان را مجددا مورد مطالعه قرار دادند، به یک کشف تکان دهنده رسیدند.

دانش آموزانی که مهارت بیشتری در مدیریت زمان خود داشتند، موفق شده بودند که نمرات و معدل بالاتری را نسبت به سایر دانش آموزان کسب کنند. این بدان معنا است که اصولا مدیریت زمان در موفقیت تحصیلی این دانشجویان، تاثیر بیشتری از توانایی علمی آن ها داشته است.

منبع : lifehack

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده