لوله پلیکا چیست؟ از کجا لوله pvc ارزان بخریم؟ + استعلام قیمت در اهن اسپات

لوله‌های پلیکا یک از معروف‌ترین و جهانی‌ترین لوله‌های پلاستیکی است. این لوله‌ها چیزی حدود به 80 سال است که در صنایع ما مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربردهای متنوعی در سر تا سر جهان دارد. لوله‌های pvc یا همان پلیکا مقاومت و دوام بالاتری نسبت به لوله‌های فلزی دارند.

این محصولات به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و مقاومت در برابر انقباض و انبساط حرارتی بازار را در دست گرفته‌اند. همچنین این محصول در اندازه‌ها و ابعاد مختلفی تولید و روانه بازار شده است. دراین مقاله در مورد ویژگی‌ها، ماهیت، مزایا، کاربرد لوله‌های پی وی سی صحبت خواهیم کرد و در نهایت برای خرید محصولات فولادی از بازارآهن باید اینجا کلیک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد تا پایان مقاله همراه ما باشید.

لوله پی وی سی برای چه مواردی استفاده می شود؟

لوله‌های پی وی سی معمولا برای لوله‌های فاضلاب، شبکه‌های آب و آبیاری استفاده می‌شود. این لوله‌ها به دلیل نصب آسان، وزن سبک، مقاومت و دوام بالا و همچنین بازیافت آسان جایگاه ویژه‌ای در میان مصرف کنندگان پیدا کرده‌ است.

همچنین این محصول مقرون به صرفه بوده و پایداری قابل قبولی از خود بر جای گذاشته است. لوله‌های پلیکا به دلیل سطح صافی که در مقایسه با لوله‌های چدن یا بتن دارند، جریان آب را سرعت می‌بخشند و دلیل این صاف بودن لوله‌ها چیزی جز اصطحکاک کمتر آن‌ها نیست.

لوله‌های پلیکا بر اساس چند استاندارد جهانی و بین‌المللی (DIN 8061، ASTM D1785 و ASTM F441) تولید و روانه بازار می‌شوند. این استانداردها بر اساس موارد مختلفی مانند قطر دیواره‌های لوله پی وی سی، ضخامت و همچنین طول آن بررسی می‌شود.

لوله pvc

لوله های پی وی سی چگونه ساخته می‌شوند؟

لوله‌های پی وی سی با اکستروژن مواد خام PVC تولید می‌شوند و به طور کلی مراحل مشابه عملیات اکستروژن لوله را دنبال می‌کنند:

  • تغذیه گلوله، پودر مواد خام در اکسترودر دو پیچ پی وی سی
  • ذوب و گرمایش در مناطق متعدد اکسترودر
  • اکسترود کردن از طریق قالب برای شکل دادن به یک لوله
  • خنک سازی لوله شکل
  • برش لوله‌های پی وی سی به طول دلخواه

لوله‌های پی وی سی روش ساختی مشابه با سایر لوله‌های پلاستیکی دارند. اما به دلیل وجود تفاوت‌های خاصی که در نحوه تولید محصولات مفتولی (https://ahanspot.com/cat/wire-products/) وجود دارد، تمایز فراوانی میان آن‌ها با سایر محصولات مشابه به وجود آمده است و همچنین چالش‌های بیشتری را برای تولیدکنندگان لوله ایجاد می‌کند.

چالش‌های تولید لوله پولیکا

  • افزایش اصطکاک اکسترودر

اکسترودرهای پی وی سی در برابر مقدار زیادی اصطحکاک و تنش قرار می‌گیرند و این موضوع به دلیل ماهیت اصلی و پلاستیکی پلیکا صورت می‌پذیرد. اگر بخواهیم واضح‌تر این موضوع را بیان کنیم، می‌توان گفت برای افزایش عمر این لوله‌ها بایستی حتما از اکسترودرهای اختصاصی که دارای پیکربندی دو مارپیچ است، استفاده شود. اکسترودرهای دو مارپیچ مجهز به مواد ساختمانی مستحکمی هستند که قادر خواهند بود در برابر شرایط سخت عملکرد اکسترودر PVC مقاومت کنند.

  • متمایز شدن از رقبا

همان‌طور که در بالا هم به آن اشاره شد، لوله پلیکا به عنوان یک از معروف‌ترین و پرکاربردترین لوله‌های پلاستیکی است که بر سر تولید آن رقابت تنگاتنگ و بسیاری وجود دارد. بنابراین، برای تولیدکنندگان لوله پی وی سی از اهمیت بالایی برخوردار است که خود را از رقبای خود متمایز کنند، هم از نظر ارائه کیفیت ثابت محصول و هم از نظر ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات با قیمت‌های رقابتی.

چنین تمایزی را می‌توان تنها از طریق استفاده از تجهیزات تولید در کلاس جهانی به دست آورد که بهره‌وری را به حداکثر می‌رساند و در عین حال هزینه‌ها را به حداقل می‌رساند و ظرفیت تولید طیف گسترده‌ای از اندازه‌های لوله PVC را دارد.

  • ارائه یک محدوده کامل از محصول

لوله‌های پی وی سی در اندازه‌ها و قطرهای مختلفی تولید می‌شوند و برای هر سایز اتصالات مختلفی وجود دارد. بنابراین برای تولیدکنندگان لوله پی وی سی بسیار مطلوب است که طیف وسیعی از محصولات را به بازار ارائه دهند. در نتیجه تمام تلاش خود را برای تولید انواع لوله‌های پلیکا در سایزها و ضخامت‌های مختلف به کار می‌گیرند.

لوله pvc

از کجا لوله PVC ارزان بخریم؟

آهن اسپات بازاری جهت خرید و فروش بدون واسطه انواع آهن آلات و محصولات فولادی ساختمانی و صنعتی است که کلیه محصولات خود را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت برای کاربران به اشتراک گذاشته است. اگر قصد خرید لوله PVC ارزان را دارید، با مراجعه به وب سایت آهن اسپات و مطلع شدن از قیمت روز، محصول مورد نیاز خود را خریداری و یا به فروش برسانید.

استعلام قیمت لوله پی وی سی در آهن اسپات

شما می‌توانید برای خرید انواع محصولات فولادی همچون تیرآهن (https://ahanspot.com/cat/beam/ )، میلگرد، انواع لوله و… به سایت آهن اسپات مراجعه و به صورت لحظه‌ای از قیمت آنها  مطلع شوید و پس از انجام تحقیقات کامل، اقدام به معاملات خود نمایید. خرید و فروش در آهن اسپات بستری امن و راحت را برای کاربران مهیا می‌سازد.

لوله پولیکا یا همان لوله PVC دارای انواع مختلفی است که هر کدام دارای کاربردهای متنوعی است. قبل از خریداری لوله پولیکا بایستی بدانید که برای چه کاربردی می‌خواهید از آن استفاده کنید و سپس اقدام به خریداری نمایید. لوله‌های پی وی سی معمولا برای تولید لوله‌های فاضلاب، شبکه‌های آب و آبیاری استفاده می‌شود.

/ پایان رپورتاژ آگهی

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده