متن دعای تحویل سال نو با معنی (تفسیر دعای یا مقلب القلوب)

همان طور که می دانید لحظه تحویل سال نو از جمله دقایق معنوی هر سال است که دعاها و ذکرهایی خوانده می شود یکی از بهترین و معروف ترین دعاها، دعای تحویل سال یا دعای یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ است.

در ادامه این مطلب متن کامل دعای تحویل سال با معنی به همراه تفسیر دعای سال نو را برای شما گردآوری کرده ایم، با پرشین استار همراه باشید.

متن کامل دعای تحویل سال نو
متن کامل دعای تحویل سال نو

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ
یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ
یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ
حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ‏

‌ای دگرگون کننده‌ ی قلب‌ ها و چشم‌ ها
‌ای گرداننده و تنظیم کننده‌ ی روز‌ها و شب‌ ها
‌ای تغییر دهنده‌ ی حال انسان و طبیعت
حال ما را به بهترین حال دگرگون فرما..

تفسیر دعای سال نو

قلب انسان و نیات درونی وی مهم‌ ترین فاکتور در مسیر رشد و کمال او به شمار می‌ آید. به عبارت دیگر، قلب انسان سرچشمه تمامی انگیزه‌ ها، اهداف و جوشش‌ های وجودی او است.
همچنین یکی از اسمای الهی «مدبّر» است که بر صفت تدبیر کنندگی روز و شب یا نظام زمین و آسمان و در حالت کلی نظام خلقت پروردگار عالمیان اشاره دارد.

انسان نیز به واسطه «جانشینی خداوند روی زمین» این شایستگی را دارد تا خویشتن را متخلق به اخلاق الهی دانسته و مدبر روز و شب خود باشد.

کلمه «حَول» به معنای «سال» است. همچنین کلمه «احوال» جمع حال بوده و معنای طبیعت، ضمیر یا تغییر و دگرگونی وضعیت انسان را ارائه می‌ دهد.

به بیان ساده‌ تر، از آنجایی که خداوند تغییر دهنده سال‌ ها و دگرگون کننده طبیعت مربوط به مخلوقات است و این تحول را در مسیر رشد و کمال موجودات انجام می‌ دهد، بنابراین در دعای تحویل سال از خداوند می‌ خواهیم که طبیعت وجودی ما را به بهترین و نیکوترین سرشت‌ ها تبدیل کند.
همچنین از خداوند می‌خواهیم که این تغییر را هم‌ راستا با تغییر و زنده شدن طبیعت و متناسب با شکوفایی و بالندگی ما قرار دهد.

در ادامه بخوانید : پیام تبریک رسمی عید نوروز

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده