استفاده از مرطوب کننده، یکی از مهم ترین مراحل مراقبت از پوست

مرطوب کننده
مرطوب کننده

مرطوب کننده صورت دمِ دست ترین محصول مراقبت از زیبایی است و شاید همین امر سبب شود، قدرت آن را دست کم بگیرید. همچنین، ممکن است فکر کنید، تنها فایده این محصول رطوبت رسانی به پوست است. در ادامه می خوانید مرطوب کننده چقدر برای سلامت پوست مهم است.

فواید کرم مرطوب کننده

اگر می خواهید پوستتان بهتر به نظر بیاید، یکی از آسان ترین و ارزان ترین راه هایی که پیش روی شماست، استفاده منظم از یک کرم مرطوب کننده خوب است. سایت https://lafarrerr.com اثرات زیر را نتیجه استفاده مرتب از مرطوب کننده می داند:

⦁ جوان سازی پوست

یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با چین و چروک و شاداب نگه داشتن پوست، گنجاندن کرم مرطوب کننده با کیفیت در روتین مراقبتی پوست است. به خصوص در ماه های سرد، مرطوب نگه داشتن پوست واقعا به بهبود بافت و ظاهر پوستتان کمک می کند.

⦁ جلوگیری از ایجاد جوش

ممکن است تعجب کنید، اما باید صورت خود را کاملاً مرطوب نگه دارید تا بدون آکنه باشد و از چرب شدن آن جلوگیری شود. هنگامی که پوست شما خشک می شود، غدد چربی پوست برای جبران خشکی آن، چربی (سبوم) اضافی تولید می کنند. بنابراین، منافذ پوستتان مسدود می‌شود و جوش می زنید.

⦁ درمان خشکی پوست

با مصرف منظم کرم رطوبت رسان، پوست خود را از خشکی و پوسته پوسته شدن محافظت می کنید. هیچ چیز ناخوشایند تر از این نیست که قسمت هایی از پوستتان لک یا تغییر رنگ داشته باشد. پس، برای داشتن چهره ای صاف، تأثیرگذار و یکنواخت، از مرطوب کننده ها کمک بگیرید.

⦁ مراقبت از پوست حساس

افرادی که پوست تحریک پذیری دارند، مواردی مانند قرمزی، اگزما و لکه های خارش دار را خیلی تجربه می کنند. اگر پوست شما هم حساس است، به دنبال مرطوب کننده صورت حاوی ترکیبات آرام بخش، مانند بابونه و آلوئه ورا باشید. این مواد از چهره ی شما محافظت می کند و به آن ظاهر مطلوبی می‌بخشد.

⦁ کاهش احتمال بروز مشکلات پوستی

استفاده از یک مرطوب کننده ی مناسب به حفظ تعادل پوست شما کمک می کند. اگر پوستتان خیلی خشک یا چرب باشد، سر و کله ی بسیاری از مشکلات رایج پوستی مانند آکنه پیدا خواهد شد.
مرطوب کننده، احتمال بروز لکه های پوستی را کاهش می دهد. پوست باطراوت و مرطوب درخشان است. این درخشندگی نشانی از سلامت پوست است و حتی می تواند لکه های موجود را از بین ببرد.

⦁ کمک به ترمیم پوست

حساس ترین مناطق پوست (مانند صورت، گوش، گردن و سینه) بیشتر از بخش های دیگر پوست اندازی می‌کنند. این مناطق به دلیل ریزش روزانه ی سلول های پوستی، در برابر خشکی و عوامل محیطی آسیب پذیرند.
در حقیقت، خطر ابتلا به سرطان پوست در این قسمت ها بسیار بالاست. خوشبختانه، مرطوب کننده ها به قسمت های حساس پوست این قدرت را می دهند تا خود را ترمیم کنند و سالم بمانند.

⦁ جلوگیری و رفع چین و چروک

احساس داشتن پوستی سفت و محکم بعد از مصرف مرطوب کننده، توهم نیست. افرادی که همیشه پوست خود را مرطوب نگه می دارند نسبت به دیگران کمتر پوست‌شان خشک می شود. همچنین، این افراد چین و چروک کمتری دارند.

انتخاب مرطوب‌‌ کننده مناسب

مرطوب کننده
مرطوب کننده

قبل از خرید یک کرم مرطوب کننده خوب حتما برچسب روی آن را بخوانید و به ترکیبات آن توجه کنید. بر اساس نوع پوست‌‌تان باید دنبال مواد مؤثره مختلف باشید.

⦁ افراد با پوست خشک باید دنبال محصولات با پایه چرب‌‌تر باشند. مرطوب‌‌کننده‌‌هایی که حاوی آنتی‌‌اکسیدان، دایمتیکون و وازلین یا روغن هسته انگور هستند و مانع خروج آب از پوست می‌‌شوند، می‌‌توانند به شما کمک کنند.

⦁ افراد با پوست چرب باید کرم های مرطوب کننده بر پایه ی آب و با فرمولاسیون سبک را انتخاب کنند. همچنین محصولات مراقبت از پوست چرب بهتر است غیرکومدون‌‌زا باشند. این محصولات منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند و باعث بروز جوش نمی‌‌شوند:

برای اینکه به مصرف کرم عادت کنید، پیشنهاد می کنیم هر روز در زمان مشخصی از آن استفاده کنید، مثلاً بعد از دوش گرفتن یا اصلاح صورت. این زمان ها برای استفاده از مرطوب کننده ایده آل هستند، زیرا پوست شما هنوز نمناک است و این رطوبت کمک می کند کرم راحت تر به داخل پوست نفوذ کند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده