5 نکته که هنگام مراجعه به آرایشگاه باید به آن توجه داشته باشید

آموزش پیرایش مردانه
آموزش پیرایش مردانه

همه آقایان به یک آرایشگر خوب نیاز دارند که ماهی یک یا دو بار موهای خود را به دست او سپرده و مطمئن باشند موهای آن ها با همان مدل همیشگی به بهترین شکل ممکن پیرایش خواهد شد حتی بدون آن که نیازی به توصیف سبک مورد نظر خود داشته باشند.

مدل مو و اصلاح صورت اهمیت زیادی در ظاهر و جذابیت مردان دارد و از آن جا که اکثر آقایان در کلاس های آموزش پیرایش مردانه حضور نداشته اند به آرایشگر حرفه ای که در استفاده از ابزار کارش چنان مهارت داشته باشد که گویا برای آرایشگری خلق شده است نیاز دارند.

خوشبختانه تعداد آرایشگاه های مردانه بسیار زیاد است و گزینه های زیادی در اختیار افراد قرار می دهد با این حال جستجو در میان این همه آرایشگر کار چندان ساده ای نیست و به صرف زمان کافی نیاز دارد.

یکی از نکاتی که هنگام انتخاب آرایشگر خوب باید به آن توجه داشته باشید معتبر بودن موسسه ای است که آرایشگر در آن جا آموزش دیده است که از جمله این آموزشگاه های معتبر می توان به آموزشگاه آرایشگری مردانه نیک رویان اشاره کرد.

هنگام مراجعه به آرایشگاه به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب یک آرایشگر حرفه ای در واقع نوعی سرمایه گذاری برای آینده است زیرا احتمالا تا سال ها موهای خود را به دستش خواهید سپرد.

اگر آرایشگر مورد نظر خود را یافته اید لازم است هنگام مراجعه به آرایشگاه و رفتار با او به یک سری نکات توجه داشته باشید زیرا برقراری ارتباط با آرایشگر مسئله مهمی است و تاثیر زیادی در نحوه عملکرد او دارد.

برخی از این نکات عبارتند از:

1. دقیق باشید

زمانی که برای کوتاهی موهای خود به آرایشگاه مراجعه می کنید -به خصوص در اولین مراجعات خود – باید در توصیف مدل مورد نظر خود دقیق باشید.

آرایشگر صرفا با گفتن “موهایم را اصلاح کن” نمی تواند مدل و سبک و اندازه کوتاهی که مد نظر شما است را متوجه شود.

برای این منظور بهتر است با ابزارهای اصلاح و کوتاهی و شماره آن ها آشنایی اولیه داشته باشید تا به راحتی با آرایشگر درباره مدل موی مورد نظرتان صحبت کنید. این شیوه باعث می شود آرایشگر احساس کند شما درک خوبی از کار او دارید و او نیز درک درستی از منظور شما به دست می آورد.

2. موهای خود را بشناسید

همان طور که می دانید یک مدل موی خاص برای همه افراد برازنده نیست بلکه به فرم صورت و نوع موهای هر فرد بستگی دارد.

این که عکس یک فرد مشهور را به آرایشگاه ببرید و از آرایشگر بخواهید دقیقا همان مدل مو را روی شما پیاده کند کار درستی نیست.

اگرچه مدل های کوتاه برای اغلب انواع مو و فرم صورت مناسب هستند اما اگر به فکر موهای بلندتر هستید باید واقع بین باشید و برای یافتن مدل مویی که ظاهر برازنده ای به شما ببخشد زمان کافی صرف کنید.

3. دوست او باشید

یکی از مواردی که اغلب مردان از آن غافل می شوند گپ زدن با آرایشگر است، در حقیقت بسیاری از آقایان این کار را دوست ندارند و ترجیح می دهند آرایشگر بدون صحبت کردن، به کارش یعنی کوتاه کردن مو و اصلاح صورت بپردازد.

در حالی که ارتباط برقرار کردن با آرایشگر اهمیت زیادی در عملکرد او دارد، کافیست رابطه کلامی خوبی با آرایشگر برقرار کنید و از او درباره روزش سوال کنید تا نوعی دوستی اولیه بین شما شکل بگیرد.

یک دوست هرگز موهای شما را خراب نخواهد کرد و وقت کافی برای پیرایش آن ها صرف می کند.

نیاز نیست بهترین دوستان هم باشید، همین که حداقل اسم هم را بدانید و با برخی علائق یکدیگر آشنا شوید کفایت می کند، اگرچه می توانید هر از گاه یک هدیه کوچک نیز برایش تهیه کنید.

این که وقتی وارد آرایشگاه می شوید عجله داشته باشید و این مسئله را به آرایشگر گوشزد کنید نیز از کارهای اشتباهی است که بسیاری از افراد مرتکب می شوند و نتیجه آن پیرایش عجولانه خواهد بود که احتمالا چنگی به دل نخواهد زد!

4. انعام بدهید و شکایت نکنید

آرایشگر هم یک انسان است و گاهی ممکن است در شرایط مساعد روحی قرار نداشته باشد یا به هم ریخته به نظر برسد اما تا زمانی که این مسئله مشکلی ایجاد نکرده به او شکایت نکنید و هنگام ترک آرایشگاه انعام او را فراموش نکنید.

اگر یکی از آن آدم هایی هستید که برای یک تار موی سرگردان غرولند به راه می اندازید آرایشگر، شما را به عنوان یک فرد بیش از حد سخت گیر و کمال گرا خواهد شناخت و اصلاح کردن برایش سخت خواهد شد.

هیچ کس مدل موی کاملا بی نقص ندارد و شما نیز لزومی ندارد این گونه باشید، اگر موهای تان تا 99 درصد خوب است مطمئن باشید ظاهر عالی خواهید داشت و نباید نگرانی چیزی باشید.

5. یک روتین داشته باشد

مهم ترین موردی که در مراجعه به آرایشگاه باید توجه داشته باشید نظم و ثبات است.

توصیه می شود هر ماه ساعاتی از یک روز خاص را به این پیرایش اختصاص دهید تا در آن روز یا روزها مشغله کاری یا عجله نداشته باشید.

معمولا هر دو هفته یک بار رفتن به آرایشگاه برای اکثر مردان مناسب است اگرچه هفته ای یک بار نیز چندان عجیب نیست.

بعد از انتخاب یک مدل موی مناسب، تا مدت طولانی از آن استفاده کنید. اگر هر بار که به آرایشگاه می روید یک مدل موی جدید و ظاهر متفاوت از آرایشگر بخواهید او تمایلی به کوتاه کردن موهای شما نخواهد داشت و صد البته نتیجه آن نیز چندان دلچسب نخواهد بود.

توجه داشته باشید مراجعه به آرایشگاه چیزی فراتر از کوتاه کردن مو می باشد و در واقع فرصت خوبی برای ارتباط با سایر مردان به شما می دهد، چیزی که هر مردی به آن نیاز دارد.

منبع: guycounseling

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده