آیا می دانید برای گرفتن مدرک آرایش و پیرایش چه مراحلی را باید طی کنید؟

آموزش آرایش و پیرایش

مدرک آرایش و پیرایش زنانه یکی از مهم ترین مدارک آرایشگری و تنها مدرکی است که بوسیله آن می توانید برای تاسیس سالن زیبایی اقدام کنید. این رشته از پرطرفدارترین رشته های آموزش آرایشگری است که مهارت های مختلفی را به شما آموزش می دهد. اگر شما هم دوست دارید آرایشگاه خودتان را داشته باشید، باید ابتدا تمام مهارت های لازم در این رشته را بدست بیاورید و بعد برای کسب مدرک فنی و حرفه ای آن تلاش کنید.

دریافت گواهینامه مهارت از سازمان فنی و حرفه ای مراحلی دارد که باید همه آن ها را به ترتیب و با دقت و جدیت پشت سر بگذارید تا بتوانید به هدف خود برسید. اگر دید روشنی نسبت به مسیر پیش روی خود ندارید و نمی دانید که چه کار باید بکنید، با ما همراه باشید. ما در این مقاله هر اطلاعاتی را که برای دریافت مدرک آرایش پیرایش زنانه لازم دارید، در اختیار شما قرار می دهیم.

درباره رشته آرایش و پیرایش چه می دانید؟

رشته آرایش و پیرایش شامل آموزش هفت مهارت آرایشگری پایه ای و مهم است که یادگیری آن ها برای یک آرایشگر که سالن زیبایی تاسیس می کند واجب است. این مهارت ها شامل موارد زیر است:

  • آموزش رنگ و لایت
  • آموزش مانیکور و پدیکور
  • آموزش شینیون
  • آموزش کوتاهی مو
  • آموزش میکاپ
  • آموزش اصلاح صورت و اصلاح ابرو
  • آموزش پاکسازی پوست

در این دوره شما با تمام ابزار آرایش و پیرایش زنانه آشنا می شوید و نحوه کار با آن ها را می آموزید. برخی از این ابزار شامل سشوار و اتو مو، ابزار و مواد رنگ مو، ابزار مورد نیاز برای شینیون مو، انواع قیچی و وسایل لازم برای کوتاهی، وسایل مانیکور، انواع سایه، رژگونه،رژلب، موچین انبری و قیچی، ناخن مصنوعی، تزئینات ناخن و … می باشد.

بعد از پایان دوره، تمام اصول، تکنیک ها، و ریزه کاری های مربوط به هر مهارت را به شکل اصولی یاد گرفته و آمادگی لازم برای شروع کار حرفه ای خود را کسب خواهید کرد.

آرایش و پیرایش زنانه

مراحل دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایش و پیرایش

سازمان فنی و حرفه ای کشور شرایط کلی یکسانی را برای تمام رشته های تحت پوشش خود وضع کرده است. رشته های آرایشگری نیز از این قضیه مستثنی نیستند و برای اخذ گواهینامه مهارت باید مراحل خاص و مشخصی طی شود. در این مقاله به طور خاص درباره رشته آرایش و پیرایش صحبت می کنیم و تمام مراحل لازم برای کسب موفقیت و مدرک بین المللی را بررسی می کنیم:

۱. انتخاب یک آموزشگاه آرایشگری معتبر

شاید در گذشته بعضی از خانم ها سعی می کردند با کار کردن نزد یک آرایشگر ماهر، مهارت های لازم برای آرایشگری را بیاموزند. اما امروزه تکنیک ها، ابزار، و مدل های زیبایی به سرعت در حال تغییر و گسترش هستند و اگر شما در یک آموزشگاه معتبر آموزش نبینید، از این تغییرها جا می مانید و در آینده نمی توانید پاسخگوی نیازهای مشتری های خود باشید. بنابراین، بسیار مهم است که ابتدا یک آموزشگاه حرفه ای و معتبر را انتخاب کرده و با خیال راحت آینده حرفه ای خود را به آن بسپارید.

۲. شرکت در دوره آموزش آرایش و پیرایش

شما قرار است یک سالن زیبایی افتتاح کنید. بنابراین بسیار مهم است که در تمام مهارت های ضروری آرایشگری اطلاعات و تسلط کافی را بدست بیاورید. در غیر این صورت، با کاهش مشتری و درآمدتان ممکن است نتوانید از پس هزینه های آرایشگاه خود بربیایید. از این رو، شرکت در دوره آموزش آرایش و پیرایش در یک آموزشگاه حرفه ای بسیار ضروری است. شما در این دوره با تمام ابزارها، تکنیک ها، و مدل های به روز آشنا می شوید و تمام مباحث لازم را به صورت عملی آموزش می بینید.

۳. شرکت در آزمون فنی و حرفه ای

پس از اتمام دوره آموزشی خود، لازم است که در آزمون های هماهنگ سازمان فنی و حرفه ای شرکت کنید. این آزمون ها مهارت شما را در دو بخش تئوری و عملی می سنجند. پس از شرکت در آزمون و کسب نمره لازم در هر دو آزمون می توانید مدرک خود را به صورت آنلاین دریافت کنید. صدور مدرک معمولا ۳ تا ۶ ماه پس از آزمون طول می کشد. از دیگر شروط لازم برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای این است که متقاضی بالای ۱۶ سال سن داشته باشد و همچنین دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشد.  

مدرک آرایش پیرایش

رز سرخ، انتخابی ایده آل برای آموزش آرایش و پیرایش

کسب مهارت در زمینه شینیون، کوتاهی مو، پاکسازی پوست، مانیکور و پدیکور، رنگ مو و … برای یک آرایشگر بسیار ضروری است. شما باید بتوانید به تمام نیازهای مشتری های خود پاسخ داده و رضایت آن ها را جلب کنید تا بتوانید در کار خود موفق باشید و به درآمدهای بالا برسید. برای رسیدن به این هدف باید به خوبی آموزش ببینید. آموزش حرفه ای تنها در یک آموزشگاه حرفه ای و معتبر میسر می شود. بنابراین باید در انتخاب آموزشگاه دقت بسیار زیادی به خرج دهید.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ یک انتخاب عالی برای آموزش و کسب مهارت در رشته آرایش و پیرایش و سایر رشته های آرایشگری است. این موسسه بسیاری از رشته های آرایشگری پرطرفدار و مهم مانند آموزش بافت مو، اکستنشن مو، اپیلاسیون و … را آموزش می دهد و تمام سرفصل های استاندارد را در دستور کار خود قرار می دهد. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد رز سرخ شامل موارد زیر است:

  • ارائه مدرک معتبر فنی و حرفه ای و معتبر
  • ارائه آموزش ها بر اساس سرفصل های تعیین شده از سوی سازمان فنی و حرفه ای
  • همکاری با اساتید کارآزموده و حرفه ای
  • برگزاری دوره های آموزشی به صورت تئوری و عملی
  • استفاده از ابزار و تجهیزات با کیفیت و به روز
  • ارائه آموزش ها با جدیدترین و بهترین متدهای آموزشی
  • پشتیبانی بلند مدت از هنرجویان جهت مشاوره و رفع اشکال
  • برگزاری کلاس ها در روزهای تعطیل برای رفاه حال خانم های کارمند و ساکن شهرستان

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین در سایت رزسرخ به آدرس rosesorkh.com  اقدام نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن  ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲ برای مشاوره و ثبت نام تماس بگیرید.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده