آشنایی با ده میوه استوایی (Tropical fruits) عجیب و غریب

اگر با میوه‌های استوایی آشنایی اولیه‌ای داشته باشید، می‌دانید که تست میوه های استوایی همواره یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های افراد در تست کردن میوه‌هاست. میوه‌های استوایی تنوع بسیار گسترده‌ای دارند و از لحاظ مزه نیز طیف بسیار وسیعی را پوشش می‌دهند. این میوه‌ها در شرایط و اقلیم‌های خاصی کشت می‌شوند و از همین رو بسیار کمیاب‌‌اند؛ البته خوشبختانه بسیاری از این میوه‌ها در بسیاری از شهرهای ایران در دسترس هستند و مهم‌تر آنکه تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها را در برخی شهرهای ایران می‌توان کشت کرد.

در ادامه ۱۰ مورد از جذاب‌ترین میوه‌های استوایی را بررسی می‌کنیم و علاوه بر معرفی میوه‌های استوایی، میوه های استوایی ایران را نیز بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید با ۱۰ میوه عجیب و جذاب استوایی!

میوه‌های استوایی فوق‌العاده متنوع، رنگارنگ و با مزه‌های خاص خود هستند!
میوه‌های استوایی فوق‌العاده متنوع، رنگارنگ و با مزه‌های خاص خود هستند!

انواع میوه های استوایی

۱. پاپایا (خربزه درختی)

در بین میوه های استوایی پاپایا احتمالاً یکی از خوش‌مزه‌ترین‌ها باشد. این میوه که به نام خربزه درختی نیز شناخته می‌شود، اندازه‌ای همچون خربزه‌های کوچک دارد و رنگ داخل آن نیز نارنجی است.

از سویی این میوه تخمه‌های مشکی و بزرگی داخل خود دارد که همچنان شباهت آن را به خربزه‌ها بیشتر می‌کند. اصالت این میوه به مناطق حاره‌ای قاره آمریکا برمی‌گردد؛ اما امروزه به طور گسترده‌ای در فیلیپین، هند، برزیل و مکزیک کشت می‌شوند. در مناطق جنوبی و گرمسیری ایران نیز به طور محدودی پاپایا کشت می‌شود.

۲. استار فروت (میوه ستاره)

استار فروت یکی از زیباترین میوه‌های استوایی است؛ مزه آن نیز فوق‌العاده بوده و از همین رو در سرتاسر دنیا طرفداران بسیاری دارد. مزه این میوه همزمان اینکه بسیار خاص است، به میوه‌های معمولی نظیر گلابی، سیب (مخصوصاً سیب سبز)، و خانواده مرکبات نزدیکی دارد و طعم آن برای کسانی که برای اولین بار آن را تست می‌کنند، زننده نیست.

این میوه بومی هند و اندونزی است؛ اما در تمامی مناطق استوایی کشت می‌شود و در مناطق گرمسیر ایران نیز قابل‌کشت است.

۳. دراگون فروت یا پیتایا (میوه اژدها)

میوه اژدها در واقع میوه چند نوع کاکتوس است و همان‌طور که می‌توان حدس زد، خاستگاه آن مناطق کویری قاره‌های آمریکای مرکزی و جنوبی است. این میوه طیف رنگی وسیعی دارد و می‌توان آن‌ را در رنگ‌های سفید، بنفش، صورتی، قرمز، سبز و نارنجی پیدا کرد که از این جهت میوه‌ای فوق‌العاده خاص و جذاب است.

کشت این میوه به آبیاری و رطوبت کم، اما دمای بالا و نور فراوان احتیاج دارد و از همین رو می‌توان آن را در بین میوه های استوایی ایران نیز جای داد؛ اما در این سال‌ها به طور محدودی در ایران کشت شده است.

۴. فیجوا

فیجوا یک میوه سبز رنگ است با طعمی شیرین و البته خنک؛ که از این نظر در زمره خاص‌ترین میوه‌ها قرار می‌گیرد. این میوه در شهرهای شمالی ایران کشت می‌شود و بنابراین در لیست میوه های استوایی ایران قرار دارد.

این میوه در اصل به مناطق مرتفع برزیل اختصاص دارد که مناطقی با آب‌وهوای معتدل و مرطوب هستند. بنابراین اگر در چنین مناطقی زندگی می‌کنید، می‌توانید این میوه بسیار پرخاصیت و خوشمزه را کشت کنید. درخت این میوه مقاومت قابل ‌قبولی در برابر سرما نیز دارد.

۵. پشن فروت

این میوه در واقع میوه گل ساعتی بومی برزیل است که حالت رونده نیز دارد و با میوه‌های درختی معمول، متفاوت است؛ برای مثال می‌توان این گیاه را در گلدان کاشت و از آن میوه نیز برداشت کرد. گیاه مادر پشن فروت در مناطق معتدل و نیمه‌گرمسیری رشد می‌کند؛ البته به نور بسیار زیادی نیاز دارد و در اقلیم‌هایی که هوا در بیشتر اوقات ابری است، رشد مناسبی نخواهد داشت. این میوه بسیار پرخاصیت نیز هست.

پشن فروت را در مرکز تصویر مشاهده می‌کنید.
پشن فروت را در مرکز تصویر مشاهده می‌کنید.

۶. آووکادو

اگر به تست میوه‎‌های استوایی علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌دهیم حتماً آووکادو را در صدر لیست خود قرار دهید. این میوه به دلیل بهره‌مندی از خواص بسیار زیاد، یکی از پایه‌های ثابت در رژیم‌های غذایی سالم جهان است.

پوسته بیرونی این میوه سبز سیر است و داخل آن نیز که خوراکی است، سبز روشن است. یک هسته قهوه‌ای رنگ بزرگ و سخت نیز در مرکز آن وجود دارد که خوراکی نیست. این میوه بومی مکزیک و آمریکای مرکزی است و در اقلیم مدیترانه‌ای نیز قابل‌کشت است.

۷. گواوا (زیتون محلی)

گواگوا یکی از مهم‌ترین میوه های استوایی ایران مخصوصاً در سرزمین‌های جنوبی است. این میوه نیز بومی آمریکای مرکزی و جنوبی بوده و هم‌اکنون در هند و پاکستان بسیار کشت می‌شود.

پوست این میوه در حالت رسیده، به رنگ‌های سبز، قرمز و زرد دیده می‌شود؛ داخل آن نیز ممکن است به رنگ‌های سفید، عنابی روشن، صورتی و زرد باشد. مزه آن نیز از نت‌های شیرین، ترش و ملس ساخته شده و به طور کلی مزه آن بسیار خاص و جذاب است.

۸. چیکو (ساپودیلا)

چیکو نه تنها یک میوه جذاب، که درخت آن نیز از جمله درختان جذابی است که می‌توانید در این حوزه پیدا کنید؛ چرا که درخت چیکو عمری بسیار طولانی دارد و می‌تواند به ۲۰ تا ۳۰ متر ارتفاع برسد.

این درخت که بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است، در مناطق جنوبی ایران نیز قابل‌کشت است. میوه چیکو یا ساپودیلا اما یک میوه سرشار از انواع ویتامین‌ها، پروتئین و عناصر معدنی است؛ رنگ آن قهوه‌ای مانند کیوی و داخل آن زرد و نارنجی سیر است.

۹. انبه

احتمالاً کسی نباشد که میوه فوق‌العاده خوش‌بو و خوش‌مزه انبه را نشناسد. خاستگاه انبه به جنوب شرقی آسیا بازمی‌گردد و تقریباً در اغلب مناطق گرمسیری و مرطوب دنیا کشت می‌شود. درخت انبه یک درخت همیشه سبز است و همانند درخت چیکو، یک گیاه خاص به حساب می‌آید. انبه را در ایران نیز کشت می‌کنند و می‌توان رد پای آن را در بیشتر مناطق گرمسیری ایران پیدا کرد.

۱۰. آناناس

آناناس احتمالاً معروف‌ترین میوه استوایی باشد. این میوه که امکان کشت گلخانه‌ای نیز دارد و از همین جهت در بیشتر اقلیم‌ها و از جمله بسیاری از مناطق ایران کشت می‌شود، در اصل از جنوب برزیل و پاراگوئه می‌آید. این میوه ماندگاری بالایی نیز دارد و از همین رو کنسروهای آن نیز در همه‌جای جهان در دسترس است.

اگر به این دسته از محتواها علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی کامل بلوبری و خواص آن Https://blog.snappfood.ir/بلوبریچیست/ را نیز مطالعه کنید.

اگر به پذیرایی‌های لاکچری علاقه‌مندید، میوه‌های استوایی را فراموش نکنید!
اگر به پذیرایی‌های لاکچری علاقه‌مندید، میوه‌های استوایی را فراموش نکنید!

میان‌وعده‌های خوشمزه با اسنپ‌فود!

در این مقاله ده مورد از جذاب‌ترین میوه‌های استوایی را بررسی کردیم که برخی از آن‌ها کاملاً خاص و ناشناس بودند و برخی دیگر همچون میوه های استوایی پاپایا، آناناس و انبه، میوه‌های شناخته‌شده‌ای هستند.

اگر به تست میوه های استوایی و محصولات وابسته به آن، نظیر بستنی و آبمیوه علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به سرویس سفارش آنلاین آبمیوه و بستنی آنلاین اسنپ فود سر بزنید؛ خوراکی‌های بسیار خاص و خوشمزه‌ای منتظر شماست!

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده