نفخ زیاد شکم نشانه چیست و علل نفخ شدید شکم از چیست؟

علل نفخ شکم کدامند و نفخ شدید شکم نشانه ی چیست؟

نفخ زیاد شکم نشانه چیست و علل نفخ شدید شکم از چیست؟
نفخ زیاد شکم نشانه چیست و علل نفخ شدید شکم از چیست؟

پرشین استار : بیماری های گوارشی و سرطان روده بزرگ از علل نفخ شکم هستند اما اگر می خواهید بدانید که غیر از این دو مورد علل نفخ شدید شکم نشانه چیست با ما همراه باشید.

علل نفخ

حبوبات، لبنیات، تنقلات شور، پیاز و حتی کلم می تواند به بروز نفخ گاه و بیگاه منجر شود. اما خوراکی ها همیشه مقصر احساس سنگینی و ورم ما نیستند. متخصصان گوارش بر این باورند که عوامل زیر می توانند به احساس سنگینی کاذب و ورم منجر شوند.

نوشیدن از طریق یک نی

آنچه که می نوشید و چگونگی نوشیدن آن می تواند بر چگونگی احساس پف کردن شما اثر بگذارد. نوشیدن از طریق نی موجب می شود هوای زیادی را ببلعید و در این حالت به همراه نوشیدنی ، هوایی که در قسمت بالای نی به دام افتاده را نیز وارد بدن می کنید. هوای اضافی موجود در شکم می تواند به شما احساس بد چاق شدن و پف کردن بدهد.

دچار بیماری گوارشی هستید

بیماری های دستگاه گوارش مانند سندرم روده تحریک پذیر می تواند باعث اسهال، یبوست و یا هر دو شود. بسیاری از افراد به ویژه زنان تجربه نفخ قابل توجه شکم را دارند. اگر شما دچار اختلالی در دستگاه گوارش هستید، روده می تواند دارای حساسیت فوق العاده شود.

از داروی خاصی استفاده می کنید

قرصی که شما مصرف می کنید می تواند به شما احساسی شبیه بادکنک بدهد. برای مثال قرص های ضدبارداری می توانند یکی از مقصرین اصلی ایجاد این گونه حالات باشند. استروژن می تواند باعث شود که دستگاه گوارش سرعتش را کم کند که منجر به یبوست و گاز می شود. همچنین قرص های ضددرد( ظاهرا همه ی داروهای مسکن) عملکرد دستگاه گوارش را کند می کنند و گاهی آنتی بیوتیک ها نیز می توانند احساس بزرگی شکم را بدهند.

ما از آنتی بیوتیک ها برای کشتن باکتری های بد استفاده می کنیم، اما این داروها همزمان می توانند باکتری های مفید که برای سلامت روده ضروری هستند، را نیز از بین ببرند. اگر باکتری های مولد گاز در روده زیاد شوند، احساس افزایش وزن و پف کردن به شما دست می دهد.

تمام روز مانند تنبل ها می نشینید

همه ی ما میدانیم سبک زندگی بی تحرک، بسیاری از مشکلات را به دنبال می آورد. اما بهتر است بدانید ثابت ماندن در یک جا می تواند موجب تنگ شدن لباس هایتان شود. هنگامی که شما برای مدتی پشت میز و یا بر روی نیمکت می نشینید، سرعت تمام بدن شما افت می کند. با راه رفتن منظم می توانید جلوی بروز این مشکل و احساس ورم را بگیرید.

زیاد سفر هوایی می کنید

آیا سفرهای کاری زیادی را با هواپیما انجام می دهید؟ آیا در روزهای تعطیل به ارتفاعات می روید؟ پس نفخ شما طبیعی است. در پرواز و ارتفاعات 2000 متری و یا حتی بیشتر، گاز شکم زیاد می شود و منجر به احساس سنگینی می شود. همچنین زمانی که در سفر هستیم، از غذاهای سالم خانگی استفاده نمی کنیم و عدم تحرک همراه با آن می تواند احساس تورم و پف کردن بدهد.

در موارد نادر، ممکن است پای سرطان در میان باشد

سرطان کولون و سرطان تخمدان می توانند با نفخ همراه باشند. در سرطان روده بزرگ (کولون)، مدفوع که نمی تواند دفع شود، احساس سنگینی به فرد می دهد. برای زنان مبتلا به سرطان تخمدان، تجمع مایعات در شکم موجب نفخ خواهد شد. اما این نکته را بدانید که سرطان اغلب با سایر علائم جدی نیز همراه است.

در سرطان روده بزرگ، بسیاری از افراد کم خونی، خونریزی از مقعد و کاهش وزن بی دلیل را تجربه می کنند و زنان مبتلا به سرطان تخمدان، از درد شکم و کاهش وزن شکایت دارند. اگر شما هم نگران هستید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

تبیان

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده