سگ نماد چیست؟

سگ نماد چیست
سگ نماد چیست

سگ موجودی قابل اعتماد، وفادار و مهربان است که نه تنها در زندگی واقعی شواهد زیادی برای آن وجود دارد بلکه در اساطیر نیز به روح این حیوان به عنوان نمادی مقدس جایگاه ویژه ای بخشیده است.

آیا احساس می کنید زمانش رسیده که معنای عشق بی قید و شرط را درک کنید؟ آیا برای راهنمایی گروه خود در خانه یا محل کار نیاز به حمایت دارید؟ در موقعیتی گیر افتاده اید که نمی دانید تنها پارس کردن کافی است یا باید طرف مقابل را گاز بگیرید؟! در صورتی که این موارد در مورد شما صدق می کند شاید زمانش رسیده به سگ به عنوان یک روح حیوانی و توتم قدرتمند تکیه داشته باشید.

اگر کنجکاو هستید درباره قدرت توتم و روح سگ و معنا و مفهوم خواب سگ بیشتر بدانید در ادامه مطلب پرشین استار را همراهی کنید.

سگ نماد و سمبل چیست؟

برخی معانی نمادین که به سگ نسبت داده شده عبارتند از:

  • ماجراجویی
  • ثبات و استقامت
  • کنجکاوی
  • فداکاری
  • دوستی
  • وفاداری
  • حفاظت
  • صبر
  • بیان حقایق
  • عشق بی قید و شرط
  • شنیدن صدای آن سوی حجاب ها

زمانی که سگ تصمیم می گیرد به عنوان راهنمای روحی شما وارد عمل شود می توانید به نیروی محافظت، هوشیاری، شجاعت، فداکاری و استقامت او اعتماد کنید.

نسبت دادن چنین ارزش های نمادین والایی برای سگ چندان عجیب نیست زیرا این موجود از گذشته های بسیار دور در میان انسان ها زندگی کرده و کسی نمی داند دقیقا چه زمانی برای اولین بار اهلی شده است.

برخی افراد معتقدند روح سگ ها در زندگی پس از مرگ با روح صاحبان انسانی آن ها همراه می شود.

مصریان باستان به نمادین بودن سگ اهمیت زیادی می دادند. آن ها شهری به نام سینوپولیس (به معنای سگ) داشتند که در آن قانون جدی درباره مراقبت از همه سگ ها وضع شده بود و معتقد بودند سگ توانایی پیشگویی دارد.

رهبران بابلی و آشوری نیز سگ های متعدد داشتند و باورشان این بود که سگ چشم هایی با قدرت دیدن ماورا دارد که می تواند ارواح یا خطرات نا محسوس را ببیند و با این توانایی از صاحبان خود نه تنها در این زندگی بلکه در زندگی بعدی محافظت کند.

شاید به این خاطر است که یونانیان تصویر سگ سه سر را به عنوان نگهبان مردگان انتخاب می کردند.

در اساطیر سگ را موجودی شجاع، قدرتمند و هوشیار می دانند تا آن جا که شکارچی اسطوره ای یونانی همیشه با سگ وفادارش سیریوس بوده و الهه آرتمیس در کنار سگ های شکارچی به تصویر کشیده شده است.

در آفریقای جنوبی این موجود را روحی باستانی می دانند که به انسان آتش بخشیده و در ژاپن اغلب از تصاویر سگ به عنوان نگهبان معابد استفاده می کنند.

با این تفاسیر عجیب نیست که گفته شود روح سگ به عنوان یک راهنما به شما کمک کرده و دقیقا جایی که بخواهد ظاهر می شود، یعنی نزدیک قلب کسانی که آن ها را دوست دارد.

در برخی فرهنگ ها این باور وجود دارد که سگ زنده و واقعی می تواند یک پیام رسان معنوی و امدادگر باشد و حتی فرشتگان برای محافظت یک شخص خاص یا خانواده او و کمک به آن ها در شرایط سخت، خود را به سگ تبدیل می کنند.

نقش روح سگ در زندگی

زمانی که روح سگ شما را انتخاب می کند احتمالا تا پایان عمر خود در این کره خاکی بهترین دوست در سطح اثیری خواهید داشت.

سگ به آسانی قابل مهار شدن نیست و جذب افرادی می شود که سخاوتمندانه سعی می کنند به دیگران خدمت کنند و از حس وفاداری قوی برخوردار هستند. این راهنمای روح حیوانی زمانی ظاهر می شود که کسی تقاضای کمک کرده باشد.

می گویند اگر روح سگ مدام به شما تلنگر می زند لازم است هوشیارتر باشید. ممکن است مشکلاتی در شرف وقوع باشد که نتوانید بلافاصله متوجه آن ها شوید، پس اجازه دهید شامه قوی سگ این موارد را بو بکشد.

علاوه بر این روح سگ همیشه یادآوری می کند که صداقت و وفاداری خود را نسبت به تمام ارواح لطیفی که در زندگی شما چه به صورت انسان یا حیوان حضور دارند حفظ کنید. این مسئله در مورد خودتان نیز صدق می کند، بی تردید نمی توانید دوست خوبی برای دیگران باشید تا زمانی که همان رابطه را با خودتان نداشته باشید.

سگ به عنوان یک همراه معنوی احساس فداکاری شدید در روابط شما ایجاد می کند و زمانی که خانواده و عزیزان شما در معرض خطر یا سختی قرار می گیرند این قدرت را به شما می دهد که فرار نکرده و استوار در کنارشان بایستید.

سگ ها بسیار فداکار، دوست داشتنی و محافظ هستند. زمانی که به حمایت قوی نیاز دارید تا بتوانید در خدمت به دیگران موفق عمل کنید می توانید از روح سگ کمک بگیرید. فرسودگی شغلی اصلا جالب نیست و انرژی سگ به شما می آموزد که هر چند وقت یک بار متوقف شدن و سرگرمی اشکالی ندارد.

همچنین در اوقاتی که زندگی اجتماعی شما شلوغ و آشفته شده می توانید از روح این حیوان برای بهبود وضعیت استفاده کنید.

خوب است که دوستان زیادی در حلقه اجتماعی خود داشته باشید و بی شک شما نیز شخصی هستید که بقیه دوست دارند از وجودتان در کنار خود بهره ببرند زیرا به نظر می رسد می دانید چطور از دوستان خود با شادی و انرژی شفا بخشی که روح آن ها را تغذیه می کند استقبال کنید اما شما نمی توانید همه مردم را نجات دهید بلکه خودتان در اولویت قرار دارید.

سگ به عنوان یک روح قدرتمند شما را تشویق می کند تا حد ممکن بخشنده ترین و بهترین دوست باشید و گاهی نیز از شما می خواهد پیام هایی را از جهان ارواح به دیگران منتقل کنید، کلماتی که یک روح بیمار را بهبود بخشیده و به او امید می دهد.

تنها به یک نکته مهم توجه داشته باشید، اگر روح سگ احساس کند که از اعتماد و فداکاری او سوء استفاده می کنید به صورت جدی عکس العمل نشان داده و خشم تان را بر می انگیزد.

توتم سگ

اگر به توتم سگ علاقه شدیدی دارید این توتم درباره توانایی شما در عشق ورزیدن و دریافت عشق حرف های زیادی خواهد داشت.

شما احتمالا شخصیتی دارید که بی سر و صدا و پشت صحنه خدمت می کند و دیگران را در کانون توجه قرار می دهد. از این موقعیت می توان همه اتفاقاتی که در حال رخ دادن هستند و مشکلاتی که وجود دارند را بهتر و دقیق تر مشاهده کرد.

توتم سگ نماد توانایی فدا کردن خود در یک مسیر معنوی یا آیین شخصی بدون توجه به شرایط می باشد. شاید به این دلیل است که بسیاری از آموزگاران در زمینه متا فیزیک دارای توتم سگ هستند.

سگ به عنوان یک حیوان توتم، تجسمی از اجتماعی بودن نیز القا می کند. افراد دارای این توتم هرگز از حلقه دوستان صمیمی و خانواده خود جدا نمی شوند.

زمانی که زندگی سخت می شود توتم سگ نزدیک شده و با عشق و بی قید و شرط خود شما را متعجب می کند. این روح حیوانی از شما محافظت می کند تا از طوفان ها به سلامت بگذرید.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که افراد دارای این توتم در برابر افراد بدبین یا کسانی که عمدا احساسات دیگران را جریحه دار می کنند چندان صبور نیستند و ترجیح می دهند آن ها را گاز بگیرند.

خواب سگ

گفته شده پارس کردن سگ در خواب می تواند نشانه یک مشکل باشد و ممکن است در مورد خیانت یکی از نزدیکان به شما هشدار دهد.

همچنین سگ تنها در خواب معمولا نشانه وفاداری و سخاوت خواب بیننده در زندگی روزمره است و سگ همراه با توله هایش به توانایی فرد در پرورش افراد و موقعیت ها اشاره دارد.

تتوی سگ

تتوی سگ نشانه ادای احترام و علاقه به یک سگ خاص در زندگی تان یا به طور کلی همه سگ های دوست داشتنی است.

اگر شما سگ را به عنوان تصویر تتوی خود انتخاب کنید به همه نشان می دهید که عاشق سگ ها هستید و همچنین به احتمال زیاد یک فرد گرم و اجتماعی می باشید که به شدت از عزیزان خود محافظت و خودتان را وقف آن ها می کنید.

منبع: whatismyspiritanimal

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده