فیل نماد چیست؟

حیوان فیل نماد چیست
حیوان فیل نماد چیست

فیل موجودی نمادین و اسطوره ای در فرهنگ های مختلف است که افسانه های گوناگونی درباره آن وجود دارد. می گویند این حیوان ماهیت عرفانی داشته و تخیل را القا می کند.

اگر یک سفر طولانی و سخت در پیش دارید و برای گذراندن آن به قدرت نیاز دارید یا در دوره های دشوار زندگی از دوستان یا خانواده خود را مراقبت می کنید و به حمایت نیاز دارید، احتمالا فیل به عنوان یک روح، توتم و قدرت حیوانی می تواند به شما کمک کند.

برای آشنایی بیشتر با نماد و معنای فیل در زندگی و خواب ها، در ادامه مطلب با پرشین استار همراه باشید.

فیل نماد و سمبل چیست؟

برخی معانی نمادین که به فیل نسبت داده شده عبارتند از:

  • اقتدار و اطمینان
  • آگاهی
  • عشق به خانواده
  • صبر
  • غرور
  • استقامت
  • قدرت
  • عزم و اراده
  • محافظت از محیط زیست

فیل حیوانی همواره ملایم با روحی خردمند است که نمادی از قدرت و تمرکز محسوب می شود. زمانی که فیل در زندگی شما ظاهر می شود ممکن است نشانه یک رابطه جدید و درست با زنانگی مقدس شما باشد. به اعتقاد شمنیسم فیل به افراد کمک می کند تا با ویژگی های زنانه مثبت خود ارتباط برقرار کنند.

فیل مانند یک الهه، تمرکز زیادی روی خانواده از جمله نسل های گذشته و آینده دارد. در واقع مانترای فیل می تواند اولویت قائل شدن برای خانواده باشد. فیل شما را به چالش می کشاند تا از بچه ها و افراد ضعیف تر خانواده خود محافظت کنید.

با این حال این موجود به طور شهودی می داند که خانواده لزوما افرادی نیستند که نسبت خونی با هم داشته باشند.

فیل نحوه تغذیه روح، جسم و ذهن را آموزش می دهد و کمک می کند تا در سختی ها نیز قوی باشید. همچنین عاشق جویندگان و دانش پژوهان است و اغلب زمانی به دنیای شما قدم می گذارد که روی این نوع اهداف در زندگی خود (چه به صورت دنیوی یا متا فیزیکی) تمرکز کرده باشید.

در دانمارک برخی گروه ها فیل را نماد تقوا، ملایمت و اعتدال می دانند. در سیسیل فیل با جادو ارتباط دارد. افسانه ها می گویند یک جادوگر قدرتمند به نام هلیودوروس می تواند خود را به این موجود عظیم الجثه تبدیل کند.

آفریقایی ها نیز به فیل احترام می گذارند و این حیوان را نشانه همکاری، علاقه ذهنی، عمر طولانی، استقامت و فداکاری می دانند. افسانه های آفریقایی می گویند فیل ها در واقع سرداران جنگل و روح تجسم یافته ای از فرمانده های قدیمی انسانی هستند و مسئولیت حل اختلافات بین موجودات بومی را بر عهده دارند.

در برخی فرهنگ ها نیز فیل نماد میل جنسی و مردانگی است. حضور این حیوان نشان می دهد احتمالا لازم است به قدرت، استقامت و حتی خلاقیت خود توجه بیشتری داشته باشید.

نقش روح فیل در زندگی

زمانی که یک فیل یه عنوان روح حیوانی و راهنما به سراغ شما می آید معمولا پیامی از جنس ارتباطات با خود دارد.

آیا صمیمیت شما و اعضای خانواده تان کمتر شده یا از بین رفته است؟ آیا در برقراری ارتباط با خانواه خود دچار سستی شده اید؟ آیا سعی دارید با خانواده و آشنایان خود بیشتر هماهنگ باشید؟ این ها سوالاتی هستند که فیل برای شما مطرح می کند.

هنگام راه رفتن با فیل به این ارتباطات فکر کنید، این موجود ممکن است بیش از یک پیام برای شما داشته باشد.

فیل مادر در دوره خشکسالی بسیار فداکارانه عمل می کند و فرزند خود را با آبی که از معده اش خارج می شود خنک نگه می دارد. شاید پیام فیل برای شما بررسی تعهدات خانوادگی تان باشد.

کسانی که با مشکلاتی در رابطه زناشویی خود مواجه هستند ممکن است فیل را نماد و راهنمایی برای تغییر در نظر بگیرند. فیل باعث می شود آگاهی شما از حواس و احساسات تان افزایش پیدا کند که این مسئله با محبت صادقانه آغاز شده و از دل آن اعتماد و شفقت رشد می کند.

دلیل دیگر که ممکن است فیل شما را انتخاب کند این است که شما یک مسئله ذهنی مانند تحقیق یا حرفه ای در زمینه علوم آغاز کرده باشید. فیل مجذوب ذهن های کنجکاو و باهوش می شود و از همکاری در اهداف فکری لذت می برد.

موقعیت های مختلف وجود دارد که ممکن است در آن ها بخواهید با روح فیل در تماس باشید. به عنوان مثال زمانی که در خانواده خود دعوا و مشاجره دارید، فیل به شما قوه درک و همدلی لازم را می دهد تا مسائل را از همه جوانب بررسی کنید.

همچنین فیل می تواند به شما در ردیابی گذشته و اجدادتان کمک کند. همان طور که می دانید شجره نامه و اجداد بخش مهمی از وجود شما است.

در دنیای معنوی این باور وجود دارد که زندگی گذشته درس هایی با خود دارد که ممکن است به سوالات شما پاسخ داده، مشکلات موجود را حل کنند یا در تصمیم گیری ها شما را راهنمایی کنند. اجازه دهید فیل در این مسیرها راهنمای شما باشد.

علاوه بر این گفته شده انرژی فیل می تواند به شما در کشف اسرار و دانش باطنی نهفته در مه کمک کند.

همچنین در برخی افسانه ها گفته شده فیل به انسان ها کمک می کند تا در جنگل حرکت کرده و راه خود را پیدا کنند، به همین دلیل می توان این روح قدرتمند را وسیله ای برای برگشتن به مسیر اصلی در نظر گرفت.

توتم فیل

کسانی که با توتم فیل متولد می شوند حتی در سنین پایین نیز به طور طبیعی مسئولیت پذیر و پاسخ گو هستند و از افراد مسن و کودکان خانواده خود مراقبت می کنند. درست مانند زمانی که یکی از اعضای یک گله فیل زخمی می شود بقیه جان خود را به خطر می اندازند تا او را به سلامت به خانه برسانند.

اگر فیل را به عنوان حیوان توتم خود انتخاب کرده باشید وظیفه این حیوان در مقابل شما این است که به شما و عزیزان تان کمک کند تا زنده بمانید.

با توتم فیل برای حال خوب داشتن باید با اجتماع در تماس باشید. در طبیعت شما ارتباط نه تنها با مردم بلکه با حیوانات نیز وجود دارد. به طور کلی فیل نسبت به دایره دوستان و آشنایان خود حساس، مصمم و وفادار است.

علاوه بر این یکی از هدایای بزرگ این توتم این است که بتوانید با استفاده از عاج های بزرگش مشکلات و چالش ها را برطرف کنید.

خواب فیل

دیدن فیل در رویاها نشان می دهد بر موانع به خصوص مشکلاتی که در روابط شما وجود دارد غلبه خواهید کرد. همچنین ممکن است لازم باشد در خانواده مسئولیت جدیدی را به عهده بگیرید.

معنای فیل در خواب بسته به ارتباط فرهنگی شما با این حیوان می تواند متفاوت باشد. فیل ها می توانند نماد قدرت و مردانگی باشند. در بسیاری از فرهنگ ها نیز با شانس، رفع موانع و دستیابی به موفقیت همراه هستند.

در برخی فرهنگ های عبری خواب فیل با زین روی آن به فال نیک گرفته می شود و نشان می دهد اتفاق مثبتی در راه است. کارل یونگ معتقد است فیل در خواب نمادی از خود است.

تتوی فیل

تتوی فیل به دنیا اعلام می کند شما فردی وفادار و فداکار نسبت به عزیزان خود هستید. همچنین نشان می دهد برای قدرت همراه با ملایمت، قضاوت درست و خرد ارزش قائل هستید.

تتوی فیل می تواند به معنای علاقه شما به حفاظت از محیط زیست نیز باشد.

منبع: whatismyspiritanimal

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده