ثروتمندترین ایالت های آمریکا

کشور آمریکا که به‌عنوان قطب اقتصاد دنیا شناخته می‌شود، از ایالت‌های متعددی تشکیل‌شده است. برخی از این ایالت‌ها ‌بسیار ثروتمند بوده و اقتصاد قوی دارند. کشور آمریکا ازنظر تولید ناخالصی، در جایگاه بسیار خوبی در سطح دنیا قرار دارد. میزان تولید ناخالصی داخلی این کشور، حدوداً دو برابر میزان میانگین دنیا است. بیشتر ایالت‌های آمریکا میزان تولید ناخالصی داخلی بسیار زیادی نسبت به برخی از کشورهای جهان دارند. در ادامه، در مورد ثروتمندترین ایالت های آمریکا، بیشتر توضیح خواهیم داد.

ایالت کالیفرنیا

میزان تولید ناخالصی در این ایالت تقریباً 81626 دلار است. درآمد خانوارهای ساکن این ایالت نیز حدوداً 75277 دلار تخمین زده می‌شود. کالیفرنیا ازنظر جمعیت، در رده اول بین ایالت‌های مختلف آمریکا قرار دارد. ایالت کالیفرنیا ازنظر تولید ناخالصی داخلی نیز در رده اول نسبت‌به سایر ایالت‌ها ‌قرارگرفته است. غول‌های بزرگ فناوری دنیا مانند، اپل، فیس بوک و گوگل، در دره سیلیکون که در منطقه خلیج سانفرانسیسکو است، واقع‌شده‌اند. علاوه‌بر این، صنعت کشاورزی ایالت کالیفرنیا نیز بهره‌وری بسیار زیادی داشته و این ایالت را به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سبزیجات، میوه‌ها ‌و انواع محصولات لبنی تبدیل کرده است.

ایالت نیویورک

متوسط درآمد خانوار در این ایالت تقریباً 68486 دلار است و سرانه تولید ناخالص داخلی این ایالت نیز به 74465 دلار می‌رسد. در میان ثروتمندترین ایالت های آمریکا، نیویورک جایگاه دوم را به خود اختصاص داده ‌است. گاهی، نیویورک را بانام پایتخت مالی دنیا نیز در نظر می‌گیرند. این ایالت بسیاری از شرکت‌های Fortune 500 را در خود جای‌داده و خانه وال استریت است. همچنین، این ایالت قلب تپنده بازارهای مالی دنیا محسوب می‌شود. در ایالت نیویورک، بخش‌های مختلفی ازجمله، مراقبت‌های بهداشتی، فناوری و گردشگری، باعث رشد اقتصاد شده‌اند. علاوه‌بر این، نیویورک یکی از مراکز مهم برای تبلیغات، مد و رسانه، در سطح دنیا به‌شمار می‌رود. درمجموع، می‌توان گفت این ایالت، ثروت بسیار زیادی را در میان سایر ایالت‌های آمریکا به خود اختصاص داده است.

ثروتمندترین ایالت های آمریکا

ماساچوست

یکی دیگر از ثروتمندترین ایالت های آمریکا، ماساچوست است. متوسط درآمد خانوار در این ایالت، 81215 دلار و سرانه تولید ناخالصی داخلی آن تقریباً 72253 است. در این ایالت، مشهورترین دانشگاه‌های دنیا مانند، MIT و هاروارد، قرار دارند. پیشرفت اقتصادی این ایالت، بیشتر مدیون بیوتکنولوژی، فناوری و خدمات مالی است. منطقه بوستون بزرگ یکی از مراکز مهم دنیا برای استارت آپ‌ها ‌و مؤسسات تحقیقاتی به‌شمار می‌رود.

ایالت واشنگتن

در ایالت همیشه سرسبز واشنگتن، متوسط درآمد خانوار 70979 دلار و سرانه تولید ناخالصی داخلی تقریباً 70979 دلار است. در این ایالت، رونق اقتصادی بیشتر به‌دلیل صنعت هوا و فضا و فناوری‌های مختلفی صورت گرفته است. بزرگ‌ترین شهر ایالت واشنگتن، سیاتل است که در آن شرکت‌های بزرگی همچون، مایکروسافت، آمازون و بوئینگ، قرارگرفته‌اند. علاوه‌بر این، واشنگتن از منابع طبیعی بسیار غنی مانند، انرژی آبی، کشاورزی، چوب و…، برخوردار است. مجموع این ویژگی‌‌ها، ایالت واشنگتن را به یکی از ثروتمندترین ایالت های آمریکا تبدیل کرده است.

ثروتمندترین ایالت های آمریکا

کانکتیکات

این ایالت را بانام ایالت قانون اساسی نیز می‌شناسند. در ایالت کانکتیکات، متوسط درآمد خانوار 78833 دلار بوده و سرانه تولید ناخالصی داخلی نیز 70121 دلار تخمین زده‌ شده است. اقتصاد این ایالت را مجموعه‌ای از صنایع تولیدی، خدمات مالی و بیمه، تقویت می‌کنند. این ایالت چندین شرکت قدرتمند بیمه مانند، Aetna و The Hartford را در خود جای‌داده است؛ به همین دلیل، به ایالت کانکتیکات، پایتخت بیمه جهان نیز می‌گویند. این ایالت بخش تولید بسیار قوی داشته و پیمانکاران قوی همچون، Sikorsky Aircraft و Electric Boat، در آن واقع‌شده‌اند.

ایالت نیوجرسی

یکی دیگر از ثروتمندترین ایالت های آمریکا به‌شمار می‌آید که سرانه تولید ناخالصی آن 65636 دلار و درآمد خانوار در این ایالت، 82545 دلار است. قدرت اقتصاد این ایالت به صنایع مختلفی، به‌خصوص صنعت داروسازی، امور مالی و همچنین مخابرات، بازمی‌گردد. این ایالت موقعیت استراتژیک بسیار خوبی نیز دارد؛ به همین دلیل، دسترسی به بازارهای اصلی مانند، فیلادلفیا و نیویورک، از این ایالت بسیار آسان است. این موقعیت استراتژیک خوب باعث شده تا شرکت‌های بزرگی همچون، ورایزون، Prudential Financial، جانسون اند جانسون، به این ایالت جذب شوند.

کلرادو

درآمد خانوار در کلرادو 71953 دلار و سرانه تولید ناخالصی این ایالت 62520 دلار است؛ به همین دلیل، باید ایالت کلرادو را نیز جزء ثروتمندترین ایالت های آمریکا حساب کنیم. اقتصاد قوی این ایالت مدیون صنعت هوا و فضا، بخش‌های مختلف فناوری و انرژی‌های تجدیدپذیر است. پایتخت این ایالت، دنور بوده و تعداد زیادی استارت آپ را در خود جای‌داده است؛ به همین دلیل، کلرادو تبدیل به یک مرکز فناوری مهم در آمریکا شده است. علاوه‌بر این ویژگی، در کلرادو منابع طبیعی بسیار زیادی وجود دارد؛ به همین دلیل، کلرادو دارای انرژی تجدیدپذیر بسیار زیادی است. انرژی خورشیدی و انرژی بادی، دو انرژی تجدیدپذیر مهم این ایالت هستند.

ایالت مریلند

ایالت مریلند با سرانه تولید ناخالصی داخلی 61551 دلار و درآمد خانوار 83242 دلار، در جایگاه هشتم در میان ایالت‌های ثروتمند آمریکا قرارگرفته است. اقتصاد این ایالت به‌دلیل نزدیکی به واشنگتن دی سی، بسیار قوی است. بخش امنیت و سایبری، مراقبت‌های بهداشتی و همچنین بیوتکنولوژی، ازجمله مهم‌ترین بخش‌های محرک اقتصاد مریلند هستند. درمجموع می‌توان گفت مریلند، یکی از ثروتمندترین ایالت های آمریکا به‌شمار می‌آید. لازم به ذکر است که انستیتوی ملی بهداشت، در این ایالت واقع‌شده است که بزرگ‌ترین مرکز تحقیقات زیست پزشکی در دنیا محسوب می‌شود.

ثروتمندترین ایالت های آمریکا

ایالت ویرجینیا

این ایالت با سرانه تولید ناخالصی داخلی 60977 دلار و متوسط درآمد خانواده 72600 دلار، در رتبه نهم ثروتمندترین ایالت در کشور آمریکا قرار می‌گیرد. اقتصاد قوی این ایالت مدیون صنایع متنوع و گسترده آن است. دفاع، فناوری و قراردادهای دولتی، ازجمله مهم‌ترین بخش‌های تأثیرگذار بر روی اقتصاد ویرجینیا هستند. این ایالت مقر وزارت دفاع، خانه پنتاگون و مقر چندین پیمانکار بزرگ دفاعی مانند، Northrop Grumman، است.

ایالت آلاسکا

این ایالت سرانه تولید ناخالصی معادل 60015 دلار دارد؛ علاوه‌بر این، متوسط درامد خانوار در آلاسکا حدوداً 76715 دلار است. با این توضیح، می‌توان فهمید که آلاسکا یکی دیگر از ثروتمندترین ایالت های آمریکا به‌حساب می‌آید. در گام اول، اقتصاد این ایالت به صنعت گاز و نفت بازمی‌گردد. صنعت نفت و گاز بیشترین درآمد آلاسکا را ایجاد می‌کنند. سایر بخش‌های مهم در اقتصاد آلاسکا، گردشگری، ماهیگیری و صنعت معدن هستند. در این ایالت منابع طبیعی زیادی نیز وجود دارد که مواد معدنی، چوب و ماهی را تأمین می‌کنند.

کلام آخر

آمریکا از ایالت‌های مختلفی تشکیل‌شده است که هرکدام دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. در این مطلب به چند ایالت ثروتمند آمریکا اشاره کردیم که برای مهاجرت و زندگی، بسیار مناسب هستند. برای مهاجرت آسان به آمریکا می‌توانید از خدمات وب‌سایت کارت سبز استفاده کنید. این مجموعه یکی از معتبرترین مجموعه‌های حال حاضر برای مهاجرت به آمریکا است. با کمک مجموعه کارت سبز می‌توانید آسان‌ترین روش را برای مهاجرت به آمریکا انتخاب کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن، مهاجرت کنید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت پرشین استار مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده