نکات مهمی که باید حتما درباره سفر به کیش بدونید!

سفر به کیش؛ خاطره‌ای که از ذهنتون پاک نمیشه

نکات مهم در سفر به کیش

کیش رو می‌شه به عنوان یکی از محبوب‌ترین و البته توریستی‌ترین مناطق ایران معرفی کرد. اگر می‌خواید به این جزیره محبوب سفر کنید، پیشنهاد ما اینه که قبل از سفر، حتما چند نکته مهم رو در ذهنتون داشته باشین. وقتی که این نکات را بدونین و رعایتشون کنین، خیلی راحت می‌تونین با هزینه مناسب به این جزیره سفر کنین. به عنوان مثال، حتما باید قبل از سفر برآورد هزینه رو انجام بدین، مسیر درست رو برای سفر انتخاب کنین و همین‌طور، قبل از سفر محل اقامت رو رزرو کرده باشین. در این مطلب، به صورت کامل نکات مربوط به سفر به جزیره کیش رو توضیح دادیم.

کیش؛ محبوب‌ترین جزیره گردشگری در خلیج فارس

کیش به عنوان یکی از تروریستی‌ترین مناطق در خلیج فارس شناخته می‌شه که در استان هرمزگان قرار داره. این جزیره وسعتی در حدود 91 کیلومتر مربع داره. دلایل زیادی وجود دارن که دست به دست هم می‌دن تا کیش به یکی از توریستی‌ترین مناطق ایران تبدیل بشه. به عنوان مثال، در این جزیره ساحل مرجانی وجود داره. مرجان‌ها همواره به عنوان یکی از عوامل توریستی و البته زیستی شناخته می‌شن. همین باعث می‌شه تا سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار توریست از این ساحل بازدید کنن.

شاید این نکته براتون جالب باشه که بگیم جزیره کیش به هیچ عنوان رودخانه دائمی نداره. در عوض، در این جزیره منابع اب شیرین وجود دارن. در کنار این، جزیره کیش فقط دوتا پمپ بنزین و یک پمپ گاز داره که سوخت‌گیری ماشین‌ها از طریق این سه‌تا مرکز انجام می‌شه.

مهم‌ترین نکات برای سفر به کیش

مهم ترین نکات برای سفر به کیش

به عنوان فردی که قصد سفر به جزیره کیش رو به صورت تنهایی یا خانوادگی داره، لازمه که به چند نکته مهم توجه کنین. از جمله برخی از این موارد می‌شه به قوانین مسافری، قوانین رانندگی و موارد دیگه اشاره کرد که در ادامه اون‌ها رو به صورت کامل بررسی کردیم.

قوانین مسافرتی کیش

برای مسافرهایی که قصد سفر به جزیره کیش رو دارن، چند قانون وجود دارد. به عنوان مثال، چادر زدن در این جزیره به‌جز ایام عید نوروز کاملا ممنوعه. همچنین شنا کردن هم در سواحل آزاد این جزیره ممنوعه و شما رو جریمه می‌کنن. در کیش، نرخ تاکسی کاملا ثابته و هیچ تاکسی اجازه نداره مبلغ بیشتر از نرخ تعیین شده رو از شما دریافت کنه. همچنین، باید این نکته رو در نظر داشته باشید که در این جزیره، تاکسی‌های سفید، تاکسی دربستی هستن.

قوانین رانندگی در کیش

جزیره کیش قوانین خاصی را چه برای رانندگی و چه برای مسافران در نظر داره. در نتیجه، اگر به فکر سفر به این جزیره توریستی هستین، پیشنهاد می‌کنیم حتما اطلاعاتی درباره این قانون‌ها داشته باشین. مثلا در حوزه رانندگی، بوق زدن در کیش کاملا ممنوعه و اگه پلیس متوجه این موضوع بشه شما رو جریمه می‌کنه. یکسری از قوانین مربوط به رانندگی مانند ایست کامل برای عابر پیاده و لزوم استفاده از راهنما، جهانی هستن اما در کیش، به‌خاطر توریستی بودن، خیلی رو این موارد تاکید می‌شه و اگه متوجه بشن که رعایت نمی‌کنین، جریمه سنگینی می‌شید.

یکی از قوانین رانندگی جالب در کیش اینه که به هیچ عنوان در این جزیره امکان دنده عقب رفتن وجود ندارد و با این کار جریمه می‌شین. همچنین پلیس‌های کیش هم به تمیز نگه داشتن ماشین‌ها توجه می‌کنن و اگه ماشینتون کثیف باشه، جریمتون می‌کنن.

محل اقامت مناسب رو انتخاب کنین

نکات مهم در سفر به کیش

در کیش گزینه‌های اقامتی زیادی وجود دارند که به شما این امکان رو می‌دن تا در این جزیره، مشکلی از بابت سکونت نداشته باشید. از جمله برخی از گزینه‌های اقامتی در کیش میشه به هتل، ویلا و آپارتمان اشاره کرد. به طور کلی، آپارتمان ارزان‌ترین گزینه اقامتیه. اما اگه می‌خواید یک خانه شخصی داشته باشید، ویلا می‌تونه بهترین گزینه براتون باشه.

قبل از اینکه سفر کنید باید محل اقامت رو رزرو کرده باشین

یکی از اون نکاتی که حتما باید قبل از اینکه به کیش سفر کنید دربارش بدونید، رزرو محل اقامته. وقتی که به کیش سفر کنین و از قبل برای اقامت اقدام نکرده باشین، این احتمال وجود داره که هتل‌ها و مراکز اقامتی دیگه پر شده باشن و دیگه نتونین جایی اقامت داشته باشین. از جایی که به جز ایام نوروز، چادر زدن در کیش غیرمجازه، ممکنه مشکلات اقامتی زیادی گریبان‌گیرتون بشن. به‌خاطر همین، پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه بخواید برای سفر به این جزیره اقدام کنید، به فکر رزرو اقامتگاه یا حتی رزرو منزل مبله در کیش باشید.

آب و هوای کیش هوش از سرتون می‌پرونه!

به عنوان کسی که قصد سفر به جزیره کیش رو داره، پیشنهاد می‌کنیم بهترین شرایط آب و هوایی رو انتخاب کنین. وقتی که بهترین شرایط آب و هوایی رو برای سفر به این جزیره انتخاب کنین، فرصت این رو دارید که در هر بازه زمانی از روز، از گزینه‌های توریستی این جزیره دیدن کنین.

اگه بخوایم آب و هوای کیش رو بررسی کنیم، باید بگیم که این جزیره آب و هوای معمولا گرم و مرطوب داره. همچنین اختلاف دما در کیش هم در فصول مختلف کمه. اگه می‌خواین آب و هوای بهاری رو تجربه کنین، پیشنهاد ما اینه که اواخر زمستان به این جزیره سفر کنین. همچنین اوایل بهار هم می‌تونین به این جزیره سفر کنین و از آب و هوای مناسب کیش لذت ببرین.

برای سفر به کیش بهترین زمان رو انتخاب کنید!

اگر می‌خواید به کیش سفر کنید، لازمه که بهترین زمان رو برای سفر انتخاب کنید. انتخاب بهترین زمان هم به خودتون بستگی داره. مثلا، ممکنه بخواید در زمان تعطیلات مانند عید نوروز به کیش سفر کنید. یا به دنبال انتخاب بهترین شرایط آب‌وهوایی برای سفر به کیش باشین.

به طور کلی، می‌شه گفت که برای سفر به کیش، دو بازه زمانی در نظر گرفته شده که به اون‌ها زمان طلایی می‌گن. اولین بازه طلایی، اوایل مهر هست. در این بازه، مدارس باز شدن و مسافرهای کمی در کیش حضور دارن. همچنین آب‌وهوای کیش هم آن‌چنان گرم نیست و کلافتون نمی‌کنه. مورد بعدی، بعد از تعطیلات نوروزه که مسافرها سفرهاشون رو انجام دادن و جزیره دیگه شلوغ نیست.

قبل از سفر حتما برآورد هزینه رو انجام بدین

یکی از مهم‌ترین مواردی که لازمه تا قبل از سفر به جزیره کیش در نظر داشته باشین، برآورد هزینه است. به طور کلی، وقتی که وارد این جزیره می‌شین، به قدری جاذبه توریستی وجود داره که می‌تونه نظر شما را به خودش جلب کنه. به‌خاطر همین، ممکنه برای بازدید از این عوامل توریستی جذاب، حساب کتاب خودتون رو از دست بدین و در نهایت با مشکل مالی مواجه بشین. اما نکته‌ای که باید در این وسط به اون توجه کنید، اینه که لازمه قبل از سفر به این جزیره، برآورد هزینه انجام بشه.

برای برآورد هزینه دقیق سفر به جزیره کیش، باید به موارد مختلفی توجه کنید که از جمله اون‌ها میشه به بلیط هواپیما یا به طور کلی هزینه رفت و برگشت به کیش، قیمت تور (در صورت انتخاب)، هزینه‌های مربوط به اقامت، هزینه خورد و خوراک و هزینه‌های حمل و نقل اشاره کرد. همه این موارد رو باید با دقت انجام بدین تا وقتی که در این جزیره هستین، با مشکل مواجه نشین.

رزرو و اجاره ماشین برای جابه‌جایی آسان‌تر

خیلی از افرادی که می‌خوان به کیش سفر کنن، ماشین ندارن و با هواپیما یا تور سفر می‌کنن. در این موقعیت، می‌تونین برای جابه‌جایی آسون در کیش ماشین اجاره کنین. توجه داشته باشین که ماشین اجاره کردن در کیش یک روال کاری مشخص داره و این‌طوری نیست که در لحظه بتونین ماشین رو تحویل بگیرین. البته می‌تونین به صورت آنلاین ماشین درخواست کنین. در این موقعیت، می‌تونین ماشین رو در هر موقعیت مکانی که خواستین تحویل بگیرین.

روش سفر مناسب رو انتخاب کنید

برای سفر به کیش گزینه‌های زیادی وجود دارند. مثلا، می‌تونین با هواپیما به این جزیره سفر کنین که سریع‌ترین و البته گرون‌ترین گزینه برای سفره. در عین حال، امکان سفر با خودروی شخصی هم وجود داره که مسیر آبی رو میشه با لندیگراف طی کرد.

غذاهای محلی کیش رو امتحان کنید

اگه می‌خواید غذاهای خوشمزه و جدید رو امتحان کنین، پیشنهاد می‌کنیم نیم‌نگاهی به غذهای محلی کیش داشته باشین. در این جزیره انواع غذای محلی خوشمزه وجود دارن که از جمله بعضی از اون‌ها می‌شه به مرگوگ، محمر، مضروبه و سمک مشوی اشاره کرد.

سری به مراکز تفریحی کیش بزنید

به عنوان یک گزینه توریستی عالی، کیش امکانات تفریحی زیادی رو ارائه می‌ده. اگه به گزینه‌های تفریحی علاقه دارین، پیشنهاد می‌کنیم حتما به پارک آبی، شهر تاریخی حریره، مرکز غواصی، پارک دلفین‌ها و ساحل مرجان سر بزنید.

اقامت در کیش و دیدار از نقاط گردشگری این جزیره

اگه به دنبال سفر به کیش هستین، باید در اولین قدم، به فکر رزرو اقامتگاه باشین. در حال حاضر پلتفرم های رزرو آنلاین اقامتگاه مانند لیدوماتریپ وجود دارن که امکان اجاره ویلا در قشم، کیش و شهرهای دیگر از جمله اجاره آپارتمان مبله در تهران را فراهم کردن. پیشنهاد می‌کنیم برای اجاره با قیمت مناسب، حتما سری به این پلتفرم‌ها بزنید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت پرشین استار مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده