روتین عادات و کار های روزانه افراد موفق

تا کنون مطالب زیادی در رابطه با نحوه ی کنار گذاشتن عادت های بد، تهیه شده است. هدف از این گونه مطالب غالبا این است که به افراد در افزایش تفکر خلاق، بهره وری و برقراری تعادل بین کار و زندگی و همچنین دستیابی به سلامت روانی کمک شود.

روتین روزانه افراد موفق
روتین روزانه افراد موفق

با این حال به محض اینکه انسان ها عادات ناپسند خود را کنار می گذارند، نیاز به یادگیری و به کارگیری عادات افراد موفق وجود دارد و این یعنی فرد از عادات رفتاری پیروی نماید که سایر دنیا این الگو ها را ندارند و یا از آن ها بی خبرند.

این امر بسیار حائز اهمیت است زیرا انسان ها را به سوی عرصه های جدیدی از استعداد هایشان سوق داده و آن ها را در مسیر موفقیت راهنمایی می کند.

اما ابتدا بایستی تعریف کنیم که معنای موفقیت برای ما چیست؟

برای برخی موفقیت به معنای دستیابی به درآمد و پول بیشتر، برای گروهی دیگر مترادف ارتقا شغلی و برای یک عده هم به معنای افزایش محبوبیت نزد دیگران است. این در حالی است که برای یک عده از انسان ها، موفقیت به معنای یادگیری مهارت های کاری و یا پیشرفت در حرفه و تجارت است.

به محض اینکه تعریف موفقیت را برای خودتان مشخص کردید، به سراغ افراد موفقی بروید که به اهداف مد نظر شما دست یافته اند و سپس با نگاهی به زندگی این افراد شروع به یادگیری و تمرین عادات رفتاری آن ها کنید.

در ادامه این مقاله عادت های رفتاری روزانه و سبک زندگی مشترک افراد موفق را برای شما ارائه کرده ایم. با پرشین استار همراه باشید؛

در ادامه بخوانید : عادت های روزانه ثروتمندان

چگونه مانند افراد موفق رفتار کنیم؟

1- همواره و در زمینه های متنوعی مطالعه داشته باشید:

یک عادت رایج که بیشتر افراد موفق دارند به کتاب ها و کتابخانه ها مربوط می شود. آیا شما تاکنون یک رهبر موفق را دیده اید که اهل مطالعه نباشد؟

مطالعه کردن یکی از ویژگی های مشترک و عادات قابل توجه در افراد موفق است.

آقای “ورس فولد” یکی از برجسته ترین روسای کمپانی FTSY، که کفش هایی متناسب با سایز و ویژگی های منحصر به فرد پای هر فردی تولید می کند، در رابطه با عادت مطالعه ی خود می گوید : یک ساعت پس از صرف شام برای کسب اطلاعات در مورد صنایع مربوط به کفش، فرهنگ عمومی و رویداد های روز مطالعه می کنم.

مطالعه کردن راهی است برای این که بتوانید به مسیر فکری افراد موفق نزدیک شوید، با مطالعه کردن شما از مکان هایی بازدید می کنید که شاید هرگز به صورت جسمی به آن جا نرسید، تجربیات مختلفی کسب می کنید و می توانید عملکرد خود را در ابعاد مختلفی بهبود ببخشید.

2- ورزش کنید

“بیل گیتس” کمپانی مایکروسافت را تأسیس کرد و در حال حاضر یکی از ثروتمندترین افراد روی کره زمین است. او زمان زیادی را هم صرف راه اندازی بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس کرده است.

حال ببینیم بیل گیتس روزانه چه کاری انجام می دهد که بقیه جهان انجام نمی دهند؟

در سال 2008 گفته می شد که او صبح ها پس از بیدار شدن از خواب، در حین راه رفتن بر روی تردمیل ویدیو های مربوط به دوره های آموزشی را نگاه می کند.

همه ی انسان های موفق می دانند که لازمه ی داشتن یک ذهن عالی، یک بدن قدرتمند است و موفقیت نیاز به آمادگی ذهنی دارد. بنابراین همیشه به ورزش اهمیت می دهند.

“تام کارلی” در کتاب خود به نام ” عادت هایتان را تغییر دهید تا زندگیتان تغییر کند” می گوید : 76 درصد از جمعیت ثروتمند، حداقل 30 دقیقه در روز ورزش می کنند. بیشتر آن ها موفقیت و خوشبختی خود را به آمادگی جسمانی نسبت می دهند.

“مارک زاکربرگ” مالک فیس بوک، یک میلیاردر 35 ساله با ثروتی بیش از 72 میلیارد دلار است.

او می گوید : من حداقل هفته ای سه بار به صورت منظم ورزش می کنم و این ورزش اولین کاری است که صبح خود را با آن آغاز خواهم کرد.

3- ترس هایتان را از بین ببرید

ترس یک تهدید بزرگ برای موفقیت است. بدون داشتن شجاعت نمی توانید به نتایج قابل توجهی در زمینه ی اهداف مورد نظرتان برسید.

آیا می دانید آقای “وارن بافت” (سرمایه گذار و نیکوکار آمریکایی، رئیس و مدیر عامل شرکت برکشایر) قبلا از صحبت کردن در مقابل عده ی زیادی از افراد می ترسیده، به حدی که یک بار به خاطر این موضوع بیمار شد و حتی در مصاحبه ای درباره این موضوع صحبت کرده است.

او در اوایل جوانی از سخنرانی و ارائه ی کنفرانس در دبیرستان و در روزهای دانشگاه بسیار مضطرب می شده است. وی حتی فاش کرد که از یک دوره سخنرانی عمومی کنار گذاشته شده چرا که به هر وسیله و به هر قیمتی از سخنرانی کردن فراری بوده است.

بنابراین چگونه وارن بر ترس خود از سخنرانی غلبه کرده و حتی برنده ی یک جایزه در این زمینه نیز شده است؟

در اینجا عادت ها و تمرینات وارن بافت برای به دست آوردن اعتماد به نفس در حین سخنرانی، آورده شده است:

  • برای پیشرفت کردن، مراحل کوچکی را برای خود تعریف کنید
  • روی واکنش های عصبی خود کار کنید و آن ها را به فرصت هایی برای بهبود سخنرانی تان مبدل کنید
  • در موقعیت های شبیه به واقعیت، تمرین کنید

وی همچنین پس از پایان دوره ی آموزشی سخنرانی، خود را در موقعیت تدریس سخنرانی نیز قرار داد تا هر گونه ریسک بازگشت به عقب و از دست رفتن مهارت هایش را از بین ببرد.

4- هرگز تسلیم نشوید

افراد موفق می فهمند که زمان سختی گذشته است. وقتی اسامی افراد موفقی مثل “جک ما”، بنیانگذار علی بابا و “ایلان ماسک” را می شنوید، شاید باور نکنید که آن ها هم دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشته اند.

“ایلان ماسک” نه تنها در مدرسه درخشش چندانی نداشت و مورد آزار و اذیت قرار می گرفت بلکه حتی پس از اشتغال در کمپانی پی پال هم پس از مدتی از این کمپانی اخراج شد با این حال او هرگز نا امید نشد.

شرکت او، تسلا اخیرا با ارزش ترین شرکت در آمریکا شناخته شده است زیرا اکنون طبق گزارش فوربس 2.1 میلیارد دلار ثروت دارد.

هاروارد، حدود ده بار جک ما را رد کرد زیرا ایده وی برای “نوع خاصی از نحوه ی پرداخت” را نمی پذیرفت. او حتی یکبار برای کار در KFC متقاضی شد ولی در مصاحبه ی شغلی آن مردود شد با این حال، او در حال حاضر با سایت علی بابا به یکی از ثروتمندترین شخصیت های چین و جهان تبدیل شده است.

یک نصیحت دوستانه :

اگر برای رسیدن به هدفی تلاش می کنید، ممکن است حتی به جایی برسید که هدف خود را تغییر دهید اما به هیچ عنوان نا امید نشوید. پشت هر موفقیتی، از دست دادن های زیادی هم وجود دارد.

5- گرسنه بمان، احمق بمان!

وقتی “استیو جابز” به همراه “استیو وزنیاک” آنچه را که امروزه به عنوان اپل شناخته می شود در گاراژ والدین جابز شروع کردند، هیچ کس نمی دانست که این قدم عظیم سال 1976 در این قرن بسیار شگرف و قابل توجه خواهد شد.

چالش اساسی برای استیو زمانی بود که هیئت مدیره شرکت اپل، او را در سال 1985 مجبور به ترک شرکت خود کرد زیرا آن ها به ایده او تحت عنوان “مکینتاش” اعتقاد نداشتند.

جابز در دوران سخت خود شب ها روی زمین می خوابید و روز ها برای گرفتن بلیط وعده های غذایی، بطری های کک را در یک معبد محلی هندو ها مبادله می کرد. در آن زمان تمرکز او بر چشم اندازش برای آینده بود.

در همان سال 1985 او ایده ی استودیوی انیمیشن نکست و پیکسار را در سر می پروراند و در سال 1989 به همراه همکاران و دوستان خود این استودیو را تأسیس کرد.

در سال 1997 اپل که وضعیت اقتصادی خوبی را تجربه نمی کرد، اقدام به خرید کمپانی نکست کرد بنابراین بار دیگر استیو جابز به این شرکت بازگشت و پس یک سال مجددا مدیر عامل اپل شد. شرکت در کمتر از یک سال به سود آوری رسید.

زمانی که استیو جابز در سال 2005 در کنفرانس دانشگاه استنفورد در مورد علل موفقیت خود سخن می گفت، این جمله ی ماندگار را مطرح کرد که : گرسنه بمان، احمق بمان!

6- یادداشت های سریع تهیه کنید

میزان موفقیت “بیل گیتس” بر هیچ کس پوشیده نیست. با وجود این او با یادداشت کردن موضوعات، هر ایده و برنامه ای را ردیابی می کند. به این معنا که موضوعاتی که توجه وی را جلب می کند را یادداشت کرده و در اولین فرصت راجع به آنها سرچ می کند.

میلیاردر موفق دیگری که در این عادت با بیل گیتس مشترک است، “ریچارد برانسون” است. ریچارد در واقع یک یادداشت بردار حرفه ای است.

چندی پیش ریچارد و گیتس هر دو در یک کنفرانس در لندن صحبت کردند. در حالی که گیتس سخنان پایانی خود را بیان می کرد، مقداری کاغذ را از جیب خود بیرون کشید. او مطالب مورد نظر خود را بر روی این کاغذها یادداشت کرده بود و به قول ریچارد که او هم در این برنامه صحبت کرد، موفقیت افراد بزرگ تا حد زیادی به این عادت ساده ی یادداشت کردن مربوط است.

7- برای هر دقیقه برنامه ریزی داشته باشید

“بیل گیتس” یکی از موفق ترین الگو های مدیریت زمان است. بر اساس گزارش های موجود او برنامه ریزی های 5 دقیقه ای برای خود دارد. “ایلان ماسک” موسس تسلا و اسپیس ایکس نیز همین کار را انجام می دهد هر دقیقه ی او با دقت برنامه ریزی شده است و اصولا هیچ اعتقادی به تعلل ندارد.

او همین فلسفه را در مورد مدیریت زمان با “وارن بافت” به اشتراک گذاشت و گفت : زمان تنها دارایی ای است که پول نمی تواند بخرد.

شما می توانید تمام دارایی های موجود در جهان را خریداری کنید اما نمی توانید زمان بیشتری را برای خود بخرید.
افراد موفق عادت دارند که هر دقیقه را شمارش کنند و برای آن ارزش قائل شوند.

حالا اما اجازه دهید قدری راجع به شما صحبت کنیم. آیا پس از این هم چیزی را به بعد موکول می کنید؟

آیا آنچه را که قابل انجام است، انجام می دهید یا برای زمان خود برنامه ریزی خواهید کرد؟

بیل گیتس و هر فرد موفق دیگری، به نحوی عمل می کنند که زمان خود را به حداکثر برسانند.

هر چیزی که وقت شما را هدر دهد، فرصت طلایی شما را برای رسیدن به موفقیت هدر می دهد.

8- هدیه دهید و بخشش کنید

هدیه دادن می تواند شامل بخشیدن خیرخواهانه ی چیزی و یا اشتراک گذاری یک ایده باشد.

هدیه دادن یکی دیگر از عادت های متداول است که بیشتر افراد موفق در آن اشتراک دارند. آن ها اهمیت بخشیدن را می دانند و معتقدند که : زندگی همیشگی نیست اما ارزش هدیه دادن همیشگی است.

“بیل و ملیندا گیتس” ، “مارک زاکربرگ” ، “اپرا وینفری” و “سرنا ویلیامز” برخی از موفق ترین چهره هایی هستند که از موهبت بخشیدن و هدیه دادن بهره مندند.

به عنوان مثال اخیرا، سرنا در حدود 43000 دلار به قربانیان آتش سوزی استرالیا اهدا کرد.

شما برای هدیه دادن و بخشیدن حتما نیاز به مبالغ بالای ثروت ندارید. شما می توانید بخشش را از داشته های خود آغاز کنید. مثلا می توانید داوطلبانه برای آموزش یتیمان اقدام کنید یا به انجمن های خیریه ای که قصد حمایت از اقشار ضعیف و آسیب دیده را دارند کمک کنید چه به صورت مادی و چه غیر مادی.

تاثیری که از این گونه اقدامات می گیرید نبایستی فقط انباشت ثروت یا صرفا یک نتیجه ی مادی باشد، شما می توانید از این مسیر به اهداف مد نظر خود برسید و این یعنی موفقیت شما.

حرف آخر:

عادات هر انسانی، چه خوب و چه بد باعث موفقیت و یا عدم موفقیت وی می شود. اگر می خواهید موفق شوید فقط باید عادت های بد را کنار بگذارید و عادت های افراد موفق را که در اینجا برشمردیم، تقویت کنید.

برای موفقیت، نیازمند تلاش مداوم و مستمر هستیم. ممکن است در مسیر رسیدن به هدف نیازمند کسب مهارت های بیشتر و تمرین مداوم باشیم اما مطمعنا زمانی که با این الگو در حال حرکت هستیم، موفقیت در این مسیر اجتناب ناپذیر خواهد بود.

منبع : lifehack

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده