ماندگارترین آهنگ های موسیقی ایرانی مخصوص نوروز کدامند؟

ماندگارترین آهنگ های موسیقی ایرانی مخصوص نوروز
ماندگارترین آهنگ های موسیقی ایرانی مخصوص نوروز

98 آخرین نفس‌های خودش را می‌کشد و کم کم بوی نو شدن و تازگی نوروز می‌آید. با این روزهای سخت 98، بهتر است که عید 99 را با آهنگ‌ های نوروزی و شاد شروع کنیم تا شاید کمی مشکلات را فراموش کنیم.

موسیقی و نوروز

اگر دعاها را هم جزئی از موسیقی در نظر بگیریم، این موسیقی و نوروز، دو عنصر جدانشدنی اند. از دعای موبدان زرتشتی به هنگام لحظه تحویل سال گرفته تا صدای قدسی استاد شجریان که دعای یا مقلب القلوب را میخواند، همواره این دو در کنار هم بوده اند. در دهه‌های اخیر هم به لطف شاد بودن این عید، رقابت زیادی بین خوانندگان برای خواندن آهنگ شاد نوروزی شکل گرفته تا بتوانند در کنار سفره هفت سین و مهمانی‌های نوروزی، قسمتی از یادگاری این عید باشند و در مهمانی‌های نوروزی صدایشان پخش شود.

آهنگ‌های نوروزی

شجریان
شجریان

اولین آهنگ نوروزی معروف و پیش نیاز اصلی این جشن بزرگ، صدای مقدس و ماندگار استاد شجریان است. استاد محمدرضا شجریان، خواننده، آهنگسازی و از موسیقی دانان برجسته ایرانی است که در سال 1319 چشم به جهان گشود.

به واسطه پدر که قاری قرآن بود، ابتدا با فضای مذهبی آشنا شد و با صوت و لحن قرآن آشنایی پیدا کرد. به گفته خودش از همان عنفوان کودکی، آهنگ‌ های که از رادیو می شنید را در خلوت خویش بازخوانی میکرد.

اوج کارش به آشنایی با استاد پیرنیا و آمدن به تهران بر می گردد. دوره شجریان از سال 1350 آغاز می شود و از آشنایی با فرامرز پایور کلید می خورد و پس از استعفا از صدا و سیما به دلایل سیاسی و انقلابی و آشنایی با استاد محمدرضا لطفی، شروع به انتشار کارهای مردمی و آلبوم‌های چاووش می کند.

اما یکی از مهم ترین و قدیمی‌ترین کارهای استاد شجریان تا به همین امروز که با گذشت این همه سال از آن، از ارکان اصلی مهم زندگی مردم است، دعای یا مقلب القلوب ایشان است که به هنگام سال نو خوانده شد و در کنار دعای ربنای ایشان جاودانه مانده است.

دعای یا مقلب القلوب که یک دعای درخواست خیروبرکت است، اول هر سال با صدای استاد شجریان پخش می شد و نوروز مردم را می ساخت.

شما عزیزان می‌توانید گلچین ماندگارترین آهنگ‌های استاد شجریان را از موزیکیشو دانلود نمایید.

فرهاد مهراد
فرهاد مهراد

دومین آهنگ ماندگار نوروزی را یکی از متفاوت ترین خواننده‌های تاریخ ایران خوانده است. فرهاد مهراد که به واسطه صدای خاصش، و همچنین طرز برخود و منش مردمی و متفاوتش، همواره از پرطرفدارترین خوانندگان ایرانی بوده است.

بوی عیدی یا همان کودکانه یکی از ماندگارترین اثرها و آهنگ‌های نوروزی است که هر ایرانی حداقل یک بار آن را در عمرش شنیده است.

یادآوری خاطرات خوب بچگی، اشاره به سنت‌ها و رسوم نوروزی و صدای خاص فرهاد، همه از عوامل موفقیت این آهنگ قدیمی و ماندگار هستند. درست است که فرهاد دیگر در میاد ما نیست، اما بوی عیدی بوی توپ بوی کاغذ رنگی در قلب و ذهن ما همواره جاودانه میماند.

از آهنگ‌های ماندگار فاصله بگیریم و کمی به سمت ‌آهنگ‌های شاد برویم. بهنام بانی خواننده دوست داشتنی خوش خنده کشورمون به تازگی یکی از شادترین آهنگ‌های پاپ سال 98 را منتشر کرده است.

وی به همراه حامد برادران، به تازگی آهنگ شاد و پرانرژی قرص قمر 2 بهنام بانی را منتشر کردند که با استقبال بالای مخاطبین و هواداران مواجه شد و توانست میزان بالای دانلود را به همراه داشته‌باشد. این اثر مناسب مهمانی‌های نوروزی و استوری‌های داخل ماشین است.

با این روزهای سخت سال 98 شاید یکی از بهترین چیزهایی که الان هر ایرانی نیاز دارد، انگیزه و عشق به زندگی است. سیروان خسروی، خواننده خوب کشورمون، آهنگ دوست دارم زندگی را برای این مواقع خوانده‌ است.

درست این روزها سطح کشور از غم پر است، اما انگیزه‌بودن کنار عزیزان، مهمانی‌های نوروزی، رسیدن به موفقیت‌های بیشتر آنقدر قوی هست که بار دیگر انگیزه زندگی کردن را در انسان زنده کند. پیشنهاد میکنیم دوست دارم زندگی رو سیروان خسروی را همراه خود داشته باشید تا در مواقع نیاز با گوش‌دادن به آن انگیزه و روحیه بگیرید.

همانطور که میبینید با همه غم باز هم میتوان نوروزی پر از خاطره و اتفاقات خوب ساخت. تو این روزهای سخت کنار هم بودنمان بیشتر از هرچیزی ارزش دارد، پس قدر این لحظه ها را بدانیم و با آهنگ‌های نوروزی و آهنگ‌های شاد خاطره های خوب و ماندگاری بسازیم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده