اسب نماد چیست؟

اسب نماد و سمبل چیست
اسب نماد و سمبل چیست

اسب از حیوانات نمادین در فرهنگ های مختلف باستانی و مدرن است و اعقتاد بر این است که روح این موجود قلب و روح همه کسانی که دوست دارند آزاد و رها باشند را لمس کرده و در این مسیر آن ها را راهنمایی می کند.

گفته شده کسانی که حس می کنند بیش از حد محدود یا محصور شده اند یا برای کاوش در مکان های نا شناخته فراخوانده می شوند می توانند از روح اسب به عنوان یک توتم و قدرت حیوانی کمک بگیرند.

در ادامه قصد داریم درباره نماد و مفهوم و معنای خواب اسب در اساطیر صحبت کنیم، با پرشین استار همراه باشید.

اسب نماد و سمبل چیست؟

برخی معانی نمادین که به اسب نسبت داده شده عبارتند از:

  • جنبش و حرکت
  • اصالت
  • جنگ
  • آزادی و خدمات
  • استقلال
  • مرگ و زندگی (اسب سیاه / اسب سفید)
  • سفر در فضا و زمان
  • هماهنگی ذهن، بدن و روح
  • اعتماد
  • راهی به قلمروهای دیگر عالم

تفسیر نماد اسب با توجه به وحشی یا اهلی بودن آن در فرهنگ ها تفاوت دارد. می گویند زمانی که اسب وحشی وارد ذهن شما می شود اغلب انرژی سرشار برای انگیزه بخشی و عبور از همه موانع در شما ایجاد می کند.

یک اسب وحشی نشاط و آزادی را از طریق سم های در حال حرکت خود به ارمغان می آورد و هنگامی که با باد می دود هیچ چیز نمی تواند جلو دارش باشد.

از سوی دیگر این موجود از همراهی با دوستان و خانواده لذت می برد و همیشه از محیط های جمعی که در عین حال استقلال او را زیر سوال نمی برند خوشش می آید. از نظر نماد شناسی، اسب درباره ماهیت اجتماعی و نحوه ارتباط با عزیزان نیز صحبت می کند.

اسب وحشی همچنین نماد قدرت شخصی، چیزهایی که در زندگی به آن ها تسلط دارید، موهبت های طبیعی، موفقیت و خود شکوفایی می باشد.

گفته شده اسب اهلی نمایان گر آن بخش از شخصیت شما است که محدود شده و خدمات و روابط قابل اعتماد را القا می کند.

اگر اسب اهلی در اصطبل باشد پیام آور مسئله ای می باشد که شما را در زندگی به عقب انداخته و استقلال تان را محدود کرده است، همچنین بیان کننده سطح پایین انرژی و نیاز به توجه هنگام استفاده از منابع فیزیکی در نظر گرفته می شود.

زمانی که روح اسب برای شما ظاهر می شود ممکن است به این معنا باشد که زمانش رسیده برای کاهش باری که روی روح تان سنگینی می کند، آن چه که نیاز ندارید را رها کنید.

در شمنیسم این موجود داروهای پزشکی را میان جهان ها حمل می کند و کمک می کند تا با انرژی ها و توانایی های معنوی ارتباط برقرار کرده و از دید متفاوت به همه چیز نگاه کنید.

این حیوان می گوید با خودتان صادق باشید، در زمان حال زندگی کنید و از کسانی که در کنارتان هستند صمیمانه قدردانی کنید.

ناگفته نماند اسب سفید در اساطیر جهان جایگاه ویژه ای داشته و با نماد قهرمانی و خدایان خورشید پیوندهای نمادین نزدیک برقرار کرده است.

نقش روح اسب در زندگی

ظاهر شدن اسب به عنوان یک روح حیوانی در فال شما نشان می دهد ندای آزادی در جهان شما طنین انداز شده است.

اگر خود را در یک رابطه نا درست می بینید یا چیزی شبیه رسیدن به بن بست در زمینه ای از زندگی برای شما ایجاد شده، این موجود می گوید باید راه جدیدی را برای پیشرفت خود انتخاب کنید.

گفته شده اسب با ظاهر شدن مکرر از شما می خواهد به او اجازه دهید قدرت و استقامت مورد نیازتان را هدیه دهد و روح این موجود قابل اعتماد شما را در مسیر صحیح رهایی از هر گونه رابطه ای که مانع رسیدن به شفافیت، رشد یا موفقیت است پیش ببرد.

اسب راهنمای خیر اندیشی است که با آموزش نحوه ایجاد تعادل انرژی بخش میان استقلال و وظایف، بیداری و رشد روحی شما را ساده تر می کند تا فرصت کافی برای استراحت، دوندگی ها و زندگی کردن داشته باشید.

اسب به شما یاد می دهد قبل از چالش بعدی، از سیب شیرینی که از درخت می افتد لذت ببرید و لحظات شیرین زندگی خود را دریابید.

روح اسب عاشق باد است و اسب یک آموزگار عالی در زمینه انرژی شخصی و کار با عناصر هوا محسوب می شود. مهم نیست روح اسب شما را به کجا ببرد، شما همیشه احساس تعادل خواهید داشت.

به یاد داشته باشید به عقیده پیشینیان اسب پیام رسانی از قلمروی فرشته ها است و می تواند خواسته های شما را به فرشته نگهبان تان برساند.

توتم اسب

افرادی که اسب را به عنوان حیوان توتم خود می شناسند از آزادی بیان برخوردار هستند. اسب بیان کننده ماجراجویی، قدرت، دوستی و خانواده است و گفته شده افرادی که با انرژی این موجود قدرتمند همراه هستند راحت تر از موانع زندگی پرش می کنند.

با این حال توانایی پرش از موانع تنها بخش کوچکی از جادوی این توتم حیوانی می باشد. این موجود دارای تمرکز لیزری دقیق نیز می باشد که به او کمک می کند تا نحوه و زمان دقیق پرش از موانع را نیز تعیین کند.

همچنین گفته شده اسب به ندرت دچار بی نظمی شود و توتم آن در حالت کلی به حرکت در مسیر جدید اشاره می کند.

زمانی که فکرتان درگیر این است که آیا زمان حرکت رسیده؟ آیا باید به خانه جدید نقل مکان کنید یا به مکان های نا شناخته سفر کنید؟ و به دنبال پاسخ مناسب برای این گونه سوالات هستید، احتمالا توتم اسب کمک کننده خواهد بود.

خواب اسب

اسب در خواب نماد استقامت، جذابیت و نیروی جنسی است. زمانی که این موجود در خواب ظاهر می شود احتمالا به موفقیت در آینده اشاره دارد، درست مانند این که بعد از پیروز شدن در جنگ سوار بر اسب به شهر بازگشته اید.

اگر اسب در خواب حرکت نداشته باشد شاید لازم است به این مسئله فکر کنید که آیا موقعیتی در زندگی واقعی تان وجود دارد که دیگر ارزش صرف انرژی شما را نداشته باشد.

این که اسب در خواب شما واقعی یا ساختگی باشد اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال یک اسب بی جان مانند اسباب بازی یا تصویر، به اسب تروا اشاره می کند و چیزی منفی است که ممکن است از طریقی غیر منتظره وارد زندگی شما شود. مثلا ممکن است در رابطه ای خودتان را آسیب پذیر کرده باشید.

اگر در خواب گوش اسب تیز شده و هوا را بو می کشد احتمالا به این اشاره می کند که زمانش رسیده تا با محیط خود هماهنگ شوید و انرژی بیشتری به دست آورید.

اسب در حال حرکت در خواب نماد توانایی فرد در پیش روی میان مشکلات است و اگر اسب جنبشی نداشته باشد ممکن است به این اشاره کند که شما در یک دوره استراحت، تفکر یا برنامه ریزی قرار گرفته اید.

از سوی دیگر اسب خرامان نشانه حرکت رو به جلو در پروژه یا روابط و اسب در حال دویدن به معنای پیشرفت سریع و عبور سهل از موانع می باشد.

به نظر می رسد اسب وحشی در خواب نمادی از آزادی و اسب اهلی نماد انرژی محدود یا متمرکز می باشد. همچنین اگر اسب بارکش باشد به شما می گوید در حال حمل بارهای احساسی سنگین یا مشکلات دیگران روی دوش خود هستید.

رنگ اسب نیز در خواب اهمیت دارد، به عنوان مثال اسب سفید نیز در خواب نماد خلوص، پیروزی، قدرت و ماجراجویی و اسب قهوه ای نماد مسائل علمی، درمان جسمی یا نیاز به تکیه بر طبیعت زمینی فرد است.

تتوی اسب

تتوی اسب یک تصویر زیبا است که به اطرافیان نشان می دهد شما یک روح آزاد هستید. همچنین نشانه این است که شما عاشق جا به جایی، مسافرت و تجربه مناطق سر سبزتر با منابع بیشتر می باشید.

منبع: whatismyspiritanimal

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده