کلاغ نماد چیست؟

نماد کلاغ چیست
نماد کلاغ چیست

کلاغ پرنده سیاه با پیشینه ای پر رمز و راز در دنیای نمادها و افسانه های عامیانه است که از گذشته های دور تا امروز داستان های زیادی درباره روح این حیوان در سراسر دنیا نقل شده است.

می گویند افرادی که هنگام رویارویی با خطرات زندگی به کمک نیاز دارند، هوش خود را زیر سوال می برند یا حس می کنند فرصت زندگی کردن را از خودشان گرفته اند می توانند به روح کلاغ به عنوان یک قدرت و توتم حیوانی تکیه کنند تا ارزش های خود را بهتر شناخته و حقایق عمیق را بهتر درک کنند.

اگر کنجکاو هستید درباره معنای کلاغ در خواب و علم نمادها بیشتر بدانید در ادامه مطلب با پرشین استار همراه باشید.

کلاغ نماد و سمبل چیست؟

برخی معانی نمادین که به کلاغ نسبت داده شده عبارتند از:

  • نیروی خلاق
  • تحول و دگرگونی
  • کیمیاگری
  • خردمندی
  • شهامت
  • اخلاق
  • شرافت
  • غلبه بر ترس
  • شرارت
  • کار روی سایه درونی

کلاغ ها به ما یاد می دهند چگونه چیزهای بزرگ را در بسته های کوچک جا دهیم. مثلا اگر فرصت کوتاهی برای لذت بردن از تعطیلات برای شما باقی مانده، از آن لحظات نهایت استفاده را ببرید و حتی یک دقیقه اش را هم هدر ندهید.

این پرنده زیبا با بال های قیرگونش که تاریکی شب را به یاد ما می آورد، در بسیاری از فرهنگ ها مورد کم لطفی قرار گرفته و بسیاری آن را نشانه مرگ می دانند که نحسی را روی بال های خود حمل می کند. شاید این تصور از رنگ سیاه و عادات زندگی این پرنده سرچشمه گرفته باشد.

با همه این ها کلاغ را نمی توان و نباید تنها پیام آور تاریکی ها دانست بلکه گفته شده این حیوان می تواند قدرت آینده نگری را برای افرادی که می دانند چگونه به پیام هایش گوش دهند به ارمغان بیاورد.

بسیاری معتقدند روح کلاغ می تواند طول زمان را ببیند و حجاب های مکان و زمان را که باعث محدودیت انسان ها می شوند کنار بزند.

شمنیسم ها کلاغ را استاد تغییر شکل می دانند، این توانایی اگرچه فیزیکی نیست اما انرژی زیادی با خود دارد. آن ها بر این باور هستند کلاغ به انسان ها یاد می دهد که هاله خود را به فرمی که از تجلی آن ها حمایت کند تغییر شکل دهند.

یکی از شیوه های تغییر انرژی، هاله، ارتعاشات، طرز فکر و احساسات، توجه به کلاغ در طبیعت و تقلید فیزیکی از رفتار این پرنده است.

نقش روح کلاغ در زندگی

کلاغ به عنوان روح حیوانی این پیام مهم را می رساند که نباید از تغییر هراس داشت. بی شک همه ما در زندگی خود سایه هایی داریم که نیاز به پاک سازی دارند. این دگرگونی عمیق آسان نیست اما کلاغ با بینشی که دارد می تواند از تلاش هایی که در جهت این تغییر انجام می شود حمایت کند.

از عناصر مهم و بارز دیگر این موجود صدا است که از آن برای هشدار به دیگر اعضای گروه و حتی آن هایی که فاصله زیادی با او دارند استفاده می کند. کلاغ با صدای خود به شما هدیه ای برای هوشیاری جسمی و روانی و توانایی محافظت از کسانی که دوست شان دارید می دهد.

روح کلاغ یک حامی شگفت انگیز برای بهبود بینش و بصیرت است و با انرژی این حیوان می توان درک کرد که چگونه انرژی ها در سطح شیمیایی مخلوط و به یکدیگر تبدیل می شوند.

کلاغ به عنوان پرنده ای محافظ شناخته شده که به صورت گروهی برای فراری دادن دشمن در شرایط غیر ممکن تلاش می کند. شما با روح کلاغ در زندگی، تمایل طبیعی به محافظت از کودک درون، دفاع از قلمروی شخصی خود و بیان حقیقت درونی بدون ترس خواهید داشت.

روح این حیوان سر سختی را به شما تلقین می کند و باعث می شود در زمان هایی که با دیوار یا هر مانع دیگری در زندگی خود برخورد می کنید راهی برای دور زدن آن بیابید.

به علاوه زمانی که در مورد هوش و توانایی خود برای تحقق اهداف و رویاهای خود دچار تردید شده اید ممکن است این موجود در آگاهی شما ظاهر شود.

تحقیقات نشان داده کلاغ مهارت های یک انسان معمولی 7 تا 10 ساله را دارد و به شما این پیام را می رساند که آن قدر باهوش هستید که به هرچه دل تان بخواهد برسید.

توتم کلاغ

اگر کلاغ حیوان توتم شما باشد یک خالق تمام عیار خواهید بود زیرا افراد با توتم کلاغ در گوش کردن، تماشا و تقلید شگفت انگیز هستند و توانایی ها و مهارت هایی آن ها فراتر از تصور مردم می باشد.

شما مورد علاقه عزیزان و خانواده خود هستید و با انرژی کلاغ به عنوان تیپ شخصیتی می توانید شوخ طبع و در عین حال خشمگین، روشن و در عین حال تیره، مبتکر و خلاق و در عین حال ساده لوح به نظر برسید.

یکی از نقاط قوت اصلی شما این است که جهان اطراف خود را از طریق توجه و تفسیر نشانه ها و نمادها درک می کنید.

کلاغ یک پرنده سطحی نگر نیست بلکه لایه های زیادی در ذهن و روحش وجود دارد. توصیه شده افراد با توتم کلاغ  قبل از انجام هر کار کمی مکث کرده و نیت های خود را مورد بررسی قرار دهند که آیا واقعا هم جهت با رویاها و اهداف آن ها می باشد یا خیر.

می گویند کسانی که دارای توتم کلاغ هستند در شرایطی که نیاز به درک و کار با حقایق و قوانین جهانی دارند می توانند از این موجود کمک و راهنمایی دریافت کنند.

کلاغ شما را به ناحیه فراتر از محدودیت هایی که ممکن است حتی ناخواسته ایجاد کرده باشید می برد و با قدرت این حیوان می توانید فراتر از چارچوب های خود فکر و زندگی کنید.

کلاغ حقایق را بیان می کند و شما را به مسیر اشتباه نمی کشاند، به خصوص زمانی که نیاز به شنیدن حقیقت (هر چقدر هم که سخت باشد) دارید.

خواب کلاغ

رویاهای مربوط به کلاغ اغلب پیامی از خود برتر یا ضمیر ناخودآگاه یا وجدان شما منعکس می کنند.

ظاهر شدن این حیوان در خواب شما ممکن است به این معنا باشد که مسئله مهمی را از خودتان پنهان کرده اید و تا زمانی که آن قطعه پازل را بیرون نکشید شاید نتوانید به خوبی به سمت رویاها، خواسته ها و اهداف خود پیش بروید.

طالع بینی و علائم زودیاک کلاغ

در طالع بینی بومیان آمریکا گفته شده افرادی که بین 23 سپتامبر (1 مهر) تا 22 اکتبر (30 مهر) متولد شده اند تحت تاثیر نماد کلاغ قرار دارند.

این افراد کنجکاوی طبیعی دارند که توسط یک ذهن بسیار فعال هدایت می شود و با درایت و به شیوه هایی عمل می کنند که تقریبا همه را مجذوب می کند.

تنها مسئله ای که این افراد باید به آن توجه داشته باشند این است که ممکن است آن قدر مشتاق مشارکت با دیگران باشند که برخی ویژگی های منفی در شرکای احتمالی و مواردی را که در صورت عدم توجه به سرعت تهدید آمیز می شوند نادیده بگیرند.

این افراد اجتماعی هستند اما بیشتر با کلاغ های دیگر همنشین می شوند و به قدری از تنهایی بدشان می آید که ممکن است بدون توجه به نیازهای خود و بیش از حد به دیگران مهربانی کنند.

با این حال زمانی که بالغ شده و درس هایی که کلاغ به آن ها می آموزد را یاد بگیرند، شگفتی ها و زیبایی های زندگی را کشف کرده و به آرامش درونی واقعی دست پیدا می کنند.

تتوی کلاغ

تتوی کلاغ یک نماد قدرتمند است که به دیگران نشان می دهد شما با قدرت شهودی خود هماهنگ می باشید. این علامت می تواند ارزشی که برای هوشمندی قائل هستید و علاقه تان به تحریک شدن حس کنجکاوی را نیز برساند.

منبع: whatismyspiritanimal

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده