بهترین زمان سفر به کنیا چه فصلی است؟

بهترین زمان سفر به کنیا

کنیا؛ سرزمینی که ماجراجویی در آن تمامی ندارد! اگر دوست دارید هیجانی را تجربه کنید که در هیچ زمان دیگری تجربه نکرده‌اید، کنیا یک مقصد گردشگری مناسب برای شماست. در سفر به کنیا، نه تنها اوج هیجان را تجربه می‌کنید، بلکه با دیدن حیات وحش فوق‌العاده این کشور، طبیعتی شگرف و فرهنگ غنی کنیا شگفت‌زده خواهید شد.

بخش بزرگی از دیدنی‌هایی که در کنیا وجود دارد، مربوط به حیات وحش و طبیعت آن است. به همین دلیل، اگر می‌خواهید بدانید که بهترین زمان سفر برای دیدن طبیعت و حیات وحش کنیا چه زمانی است و چگونه باید به مناطق بکر این کشور دسترسی پیدا کرد، بهتر است با یک راهنمای باتجربه در این حوزه و با تور کنیا راهی این سفر شوید.

اما ما در این مطلب، سعی می‌کنیم از سه جنبه بهترین زمان برای سفر به کنیا را بررسی کنیم.

بهترین زمان سفر به کنیا بر اساس آب و هوا

برای این که بهترین زمان برای سفر به کنیا از لحاظ آب و هوایی را بررسی کنیم، اول باید بدانیم که کنیا کجاست؟ کنیا در شرق آفریقا قرار دارد و با توجه به منطقه جغرافیایی آفریقا، باید بگوییم که آب و هوای این کشور، گاهی معتدل و گاهی گرم و خشک است. به همین دلیل، هم انتخاب زمان مناسب برای سفر به کنیا اهمیت زیادی دارد.

در شرایط آب و هوایی کنیا، دو بازه زمانی وجود دارد که اغلب زمان مناسبی برای سفر به این کشور نیست. اولی، بازه زمانی ماه مارس تا ماه ژوئن (همزمان با اسفند تا خرداد) است که به آن، دوره «بارندگی بزرگ» گفته می‌شود. در این زمان، باران‌های سنگینی در این کشور می‌بارد و احتمالا مانع حضور شما در مناطق طبیعی می‌شود؛ جایی که مهم‌ترین بخش سفر به کنیا به شمار می‌رود.

زمان دیگر، بازه زمانی ماه نوامبر تا ماه دسامبر (همزمان با آبان تا آذر) است که به آن، دوره «بارندگی کوچک» گفته می‌شود. در این زمان هم بارش باران ممکن است در جریان سفر شما اختلال ایجاد کند.

اما بهترین زمان سفر به کنیا، از اوایل تابستان تا اوایل پاییز است. بین ماه‌های تیر تا مهر می‌توانید یک سفر عالی به کنیا داشته باشید، خصوصا مرداد ماه فصلی است که آب و هوای به نسبت خنکی در کنیا برقرار است و بهترین زمان برای بازدید از حیات وحش و طبیعت کنیا محسوب می‌شود.

اما در نهایت باید بدانید که در همان دورانی که بارندگی بسیار زیاد است هم بازدید از کنیا حال و هوای خاص خود را دارد و می‌توانید یک تجربه جدید کسب کنید. این به شما و سلیقه سفرتان برمی‌گردد که چه آب و هوایی را برای سفر انتخاب کنید.

بهترین فصل سفر به کنیا بر اساس رویدادها و جشنواره ها

بهترین زمان برای دیدن مهاجرت بزرگ آفریقا

کنیا سالانه میزبان فستیوال‌ها و رویدادهای زیادی است و اصلا همین برنامه‌ها، بخش جذابی از این کشور محسوب می‌‎شوند. حضور در این فستیوال‌ها، نه تنها جذابیت‌ و هیجان بسیاری دارد، بلکه به شما کمک می‌کند که با فرهنگ غنی مردمان کنیا نیز ارتباط برقرار کنید.

برای این که بتوانید در رویدادهای بزرگ فرهنگی و حتی طبیعی کنیا حضور داشته باشید، بهتر است چند مورد مهم را با هم بررسی کنیم:

  • مهاجرت بزرگ: طبیعت و حیات وحش کنیا جزو شگفت‌انگیزترین پدیده‌هایی است که ممکن است در کل عمر خود ببینید. گونه‌های مختلف جانوری در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و شما تنها کافی است به خوبی به آن‌ها نگاه کنید تا تمام وجودتان سرشار از حیرت شود. گونه‌های جانوری متنوع آفریقا، در یک فصل خاص شروع به مهاجرت می‌کنند؛ آن هم نه یک مهاجرت معمولی، یک «مهاجرت بزرگ». اگر قصد دارید در سفر به کنیا این رویداد مهم و ویژه را مشاهده کنید، بهترین زمان، بین ماه‌های جولای تا اکتبر (همزمان با تیر تا مهر) است. همانطور که پیش از این هم گفتیم این بازه بهترین زمان برای سفر به کنیا از لحاظ آب و هوایی هم است. پس با یک تیر، دو نشان بزنید!
  • فستیوال موسیقی جاز سافاری‌کام (Safaricom International Jazz Festival): این جشنواره موسیقی که از سال ۲۰۱۴ میلادی شروع به فعالیت کرده، به صورت سالانه در نایروبی، پایتخت کنیا برگزار می‌شود. حضور در این فستیوال برای دوستداران موسیقی، خصوصا موسیقی جاز، حتما لذت‌بخش خواهد بود. این فستیوال در ماه ژانویه هر سال میلادی (همزمان با دی و بهمن) برگزار می‌شود.
  • روز قهرمانان (Mashujaa Day): هر ساله در ۲۰ اکتبر، مردم کنیا یک رویداد ملی-تاریخی را برگزار می‌کنند؛ روزی که یاد و خاطره کسانی که در راه استقلال کنیا جنگیده‌اند، گرامی داشته می‌شود. در روز قهرمانان، رژه‌ها، سخنرانی‌ها و مراسم‌های فرهنگی مختلفی در کنیا برقرار می‌شود که حضور در آن می‌تواند به شناخت فرهنگ و تاریخ این کشور کمک کند. جالب است بدانید که واژه Mashujaa در زبان سواحلی (زبانی رایج در کشورهای آفریقایی) به معنای قهرمانان است.

بهترین زمان سفر به کنیا از لحاظ اقتصادی

بهترین فصل سفر به کنیا برای دیدن حیات وحش

هزینه همیشه یکی از مهم‌ترین فاکتورها در سفر بوده است. اینکه بتوان به صورت بهینه و با صرفه‌جویی سفر کرد، یک مهارت مهم برای گردشگران است. دانستن هزینه‌ها، برنامه‌ریزی جزئیات سفر و مدیریت کردن هزینه‌ها در طول سفر، همگی می‌توانند روی کیفیت سفر تأثیر مهمی بگذارند.

سفر به کنیا، خصوصا از مبدأ کشورهای آسیایی می‌تواند هزینه‌بر باشد. اما با بررسی چند نکته که یکی از آن‌ها آب و هوا است، می‌توان این هزینه را تا حدی کاهش داد. اگر می‌خواهید با هزینه‌ای به نسبت کمتر به کنیا سفر کنید، بر اساس چیزی که پیش‌تر گفتیم، فصولی از سال را که بهترین زمان نیستند، انتخاب کنید!

مثلا بازه زمانی بارندگی کوچک شاید زمان بدی برای سفر به کنیا از لحاظ هزینه نباشد. در این زمان گردشگران کمتری به این کشور وارد می‌شوند و تقاضای سفر برای این کشور کمتر است. به همین خاطر، هزینه خدمات گردشگری در کنیا کاهش پیدا می‌کند و در این بازه زمانی، شما می‌توانید با قیمت‌های مناسب‌تری محل اقامت خود را رزرو کنید. همچنین در بازه‌های زمانی که فستیوال‌های مختلف برگزار می‌شوند، عموما هزینه‌ها بالا هستند.

به صورت کلی می‌توان گفت، در فصل غیر اوج سفر شما قادر خواهید آفرهای سفر بهتری پیدا کنید و به این ترتیب، می‌توانید هزینه سفر خود را کاهش دهید.

جمع‌بندی

سفر به کنیا یک تجربه جدید برای شما خواهد بود؛ خصوصا اگر اولین بار است به یک کشور آفریقایی می‌روید. اما به‌خاطر داشته باشید که همراهی با یک تور حرفه‌ای می‌تواند این سفر را برای شما خاطره‌انگیزتر کند و تمام نگرانی‌های شما را در خصوص اتفاقات غیرمترقبه از بین خواهد برد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات تور کنیا و ثبت‌نام در تورهای گروه بامبو اکوتور، به آدرس bambooecotour.com مراجعه کنید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت پرشین استار مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده