تغییر رنگ چشم با لیزر توسط دکتر چشم پزشک کرج

این روزها بازار جراحی های زیبایی بسیار داغ است. این جراحی ها در ایران به نسبت سایر کشورهای جهان، بیشتر انجام می‌گیرد.

در میان جراحی‌های زیبایی رایج مانند: جراحی بینی، ابدومینوپلاستی، بلفاروپلاستی و … چندیست که نام جراحی تغییر رنگ چشم به گوش می‌رسد.

رنگ چشم برای بسیاری از افراد اهمیت بالایی دارد. چرا که یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر چهره، چشم ها می‌باشند. در این مقاله درباره راه های  تغییر رنگ چشم صحبت خواهیم نمود.

پس اگر شما هم این سوال برایتان پیش آمده است که آیا تغییر رنگ چشم امکان پذیر است و یا خیر؟ ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. همینطور برای مشاوره در این باره می توانید به دکتر چشم پزشک کرج در دکترتو مراجعه کنید و نوبت اینترنتی و یا مشاوره آنلاین دریافت کنید.

تغییر رنگ چشم

تغییر رنگ چشم چگونه انجام می شود؟

برخی از افرادی که دارای چشم های مشکی و یا قهوه ای هستند، همواره آرزو می‌کنند که ای کاش چشم‌های آبی، سبز و یا خاکستری داشتند.

اغلب آن ها برای رسیدن به آرزوی خود، از لنزهای رنگی برای تغییر رنگ چشم خود استفاده می‌کنند. اما در این میان افرادی هستند که به دنبال تغییر رنگ دائمی چشم های خود هستند.

چندیست که صحبت عمل تغییر رنگ چشم به کمک لیزر برای تغییر رنگ دائمی چشم ها پیش آمده است. در این عمل، دکترچشم پزشک به کمک لیزر، رنگدانه های ملانیه افراد را از بین می‌برد و با این کار باعث تغییر رنگ چشم افراد می‌شود.

البته این عمل جراحی کاملا جدید است و هنوز هیچ تاییده مطمئنی ندارد. از این رو در بسیاری از کشورهای جهان مجوز انجام ایردوپلاستی صادر نمی‌شود.

برای تغییر رنگ چشم، دکتر چشم پزشک به کمک لیزر پرتوی کم انرژی را به زیر چشم ارسال می‌کند. رنگدانه های ملانیه روی سطح عنبیه، به دلیل گرمای حاصل شده از لیزر از بین می‌روند و رنگ چشم شروع تغییر کردن می‌نماید.

رنگ های حاصل شده توسط این کار، دلخواه نبوده و بسته به رنگ نهفته‌ی چشم افراد دارد. البته در اغلب موارد رنگ های حاصل شده از این لیزر تغییر رنگ چشم، خاکستری – آبی و یا خاکستری – سبز می‌باشد.

برای تغییر رنگ چشم به چند جلسه لیزر نیاز است؟

دکتر چشم پزشک عموما برای اثربخشی کامل لیزر و دریافت نتیجه دائمی، سه الی چهار جلسه این کار را تکرار می‌کند.

روش های تغییر رنگ چشم

همنطور که پیش تر گفته شد،تغییر رنگ چشم به کمک لیزر، یکی از جدید ترین روش‌ها می‌باشد. اما روش های دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

ایمپلنت عنبیه

در این روش، دکتر چشم پزشک بر روی عنبیه برشی ایجاد می‌کند. سپس یک عنبیه مصنوعی که جنس آن از سیلیکون است را از داخل برش ایجاد شده، برروی عنبیه قرار می دهد.

شما می توانید در این روش رنگ دلخواه خود را انتخاب نمایید و از دکتر چشم پزشک بخواهید که همان رنگ را برای شما استفاده نماید.

البته انجام این کار چندان کار درستی نیست. چرا که ایمپلنت عنبیه می‌تواند عوارض جانبی خطرناک و جدی مانند: آسیب به قرنیه و از‌دست‌دادن بینایی را برای شما داشته باشد.

از این رو اغلب متخصصان و آکادمی چشم پزشکی آمریکا توصیه می کند که برای تغییر رنگ چشم، خود را در معرض این عمل قرار ندهید.

تغییر رنگ چشم

تغییر رنگ چشم به کمک لنزهای تماسی

در این روش که متخصصان آن را کم خطر ترین روش تغییر رنگ چشم می دانند، فرد می تواند از لنزهای تماسی مورد انتخاب خود، برای تغییر رنگ موقتی چشم ها استفاده نماید.

در این روش که به آن تغییر رنگ موقت چشم گفته می شود، فرد می‌تواند لنزهایی رنگی از جنس سیلیکون را روی قرنیه خود قراردهد و شاهد تغییر رنگ چشم خود باشد.

البته دقت نمایید که در این روش، مدت زمان استفاده از لنز ها را کاهش دهید و به هیچ عنوان با لنز های رنگی نخوابید.

تغییر رنگ چشم چه خطراتی دارد؟

قطعا روش های تغییر رنگ چشم بدون خطر نخواهند بود. چرا که تمامی این روش ها کاملا جدید بوده و هنوز هیچ متخصص و پزشکی، اطلاع صد در صد از عوارض و خطرات ناشی از آن ها ندارد.

اما در ادامه عوارضی که تا به امروز این جراحی ها از خود نشان داده اند را برای شما بازگو خواهیم کرد.

خطرات تغییر رنگ چشم به کمک ایمپلنت عنبیه

در ایمپلنت عنبیه، به دلیل ایجاد برش بر روی عنبیه، ممکن است خطراتی مانند:

  • آسیب به قرنیه
  • گلوکوم
  • آب مروارید
  • یووئیت

برای افراد به وجود می‌آید. از این رو متخصصان توصیه می‌کنند که تنها در صورت نیاز و درمان مشکلات جدی عنبیه از این روش استفاده کنید و هرگز برای زیبایی، سلامت چشم های خود رابه خطر نیاندازید.

خطرات عمل تغییر رنگ چشم با لیزر

مهم ترین خطری که تغییر رنگ چشم می‌تواند داشته باشد، از دست دادن بینایی است. زیرا در تغییر رنگ چشم به کمک لیزر، به دلیل تغییر رنگدانه های عنبیه، احتمال مسدود شدن کانال های تخلیه طبیعی رنگدانه و بالا رفتن فشار چشم بالا می‌رود.

از این رو احتمال بروز بیماری هایی مانند گلوکوم و یووئیت افزایش می‌یابد. در صورت بروز هر یک از این بیماری ها، بینایی فرد به خطر می افتد و احتمال از دست دادن کامل بینایی افزایش می یابد.

از آنجایی که این نوع تغییر رنگ دائمی چشم، روشی نوین و جدید است، احتمال بروز عفونت چشم نیز بسیار بالا می باشد.

بهترین روش تغییر رنگ چشم چیست؟

با توجه به مطالب بالا، هیچ یک از موارد ذکر شده جهت تغییر رنگ دائمی چشم ها مورد تایید نمی‌باشند و توصیه ما به شما این است که به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید.

چرا که در پی انجام این عمل ها، از هر 1000 نفر یک نفر به صورت کامل بینایی خود را از دست می‌دهد و 30 نفر دچار تاری دید می‌شوند. حال انتخاب با شماست. چشمان رنگی به چه قیمت؟! کوری و تاری دید؟!

نتیجه گیری تغییر رنگ چشم با لیزر توسط دکتر چشم پزشک کرج

در این مقاله به صورت کامل درباره خطرات و معایب تغییر رنگ چشم دائمی صحبت کردیم.

از این رو به شما توصیه می کنیم که برای رسیدن به آرزوی داشتن چشم های رنگی، سلامت چشم های خود را به خطر نیاندازید و چنانچه علاقه شدیدی به تغییر رنگ چشم داشتید، از روش های تغییر رنگ موقت (لنزهای تماسی) استفاده کنید.

البته که ناگفته نماند لنزهای تماسی نیز خطراتی مانند: عفونت چشم را به همراه دارند. پس هنگام استفاده از آن ها بهداشت را رعایت نمایید و هرگز به مدت طولانی آن ها را در چشم خود نگه ندارید.

تغییر رنگ چشم

نوبت مطب بهترین دکترهای متخصص چشم پزشک کرج

اگر به دنبال یک چشم پزشک ماهر برای بررسی مشکلات چشمی خود هستید و نمی‌دانید چطور می‌توان از بهترین دکتر چشم پزشک کرج نوبت گرفت، دکترتو را دنبال کنید.

دکتر متخصص چشم پزشک خوب در کرج

دکتر چشم پزشک کرج یک متخصص چشم پزشک است که تحصیلات پزشکی عمومی خود را گذرانده است و برای تخصص در رشته‌ی چشم پزشکی کسب اطلاعات کرده‌است. متخصص چشم پزشک کرج در مطب‌های خصوصی، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دیگر مشغول خدمات رسانی به مردم است.

این پزشک با بررسی بیماری‌‌های مرتبط با چشم، ساختار چشم و روش‌های درمانی برای بهبود و بازگشت بینایی آشنایی دارد و اگر با هر یک از اختلالات چشم مواجه شوید، باید از پروفسور چشم پزشک نوبت بگیرید.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده