با لیفت صورت با نخ، مزایا، عوارض و ماندگاری آن بیشتر آشنا شوید

لیفت صورت

از گذشته تاکنون مردم همواره به دنبال روش هایی برای زیباتر شدن و رفع چین و چروک پوست خود بوده اند. پوست جوان و شاداب روی اعتماد به نفس فرد تأثیر مستقیم دارد و باعث می شود هر بار که به آینه نگاه می کند حس خوبی نسبت به خود داشته باشد.

طی سالیان گذشته روش های بسیاری برای برطرف کردن چین و چروک به وجود آمده که لیفت با نخ یکی از آن ها می باشد. هرچند روش لیفت صورت با نخ در سال 1990 به وجود آمده است اما در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و با استقبال بسیاری از افراد در سراسر جهان مواجه شده است. لیفت با نخ روشی کم تهاجمی می باشد که  به عنوان جایگزین جراحی سنتی لیفت صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ همانطور که گفته شد یک روش جایگزین برای جراحی لیفت صورت می باشد که علاوه بر لیفت صورت و برطرف کردن چین و چروک و افتادگی پوست منجر به سفت شدن آن نیز می گردد. این روش کم تهاجمی است و به وسیله ی نخ بخیه انجام می شود. ابتدا نخ ها وارد پوست ناحیه ی مورد نظر می شوند و سپس با کشیده شدن آن ها پوست سفت و لیفت می گردد و ظاهر جوان تری پیدا می کند.

این روش معمولاً برای صورت و گردن مورد استفاده قرار می گیرد اما از آن برای سینه و شکم نیز می توان استفاده کرد. به دلیل کارایی بالایی که این روش دارد زنان و مردان بسیاری به آن روی آورده اند و امیدوارند بتوانند افتادگی و چین و چروک پوست خود را به وسیله ی آن برطرف نمایند.

مزایای لیفت صورت با نخ

لیفت صورت

این روش زیاد طول نمی کشد و نتایج بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده هستند. نخ های استفاده شده پس از 6 ماه جذب می شوند. در این مدت کلاژن سازی افزایش و پوست جوان تر و سفت تر از قبل می گردد و چین و چروک ها برطرف می شوند.

لیفت صورت با نخ در مقایسه با جراحی کمتر تهاجمی است و به دوران نقاهت کمی نیاز دارد به طوری که بلافاصله پس از عمل می توانید فعالیت های روزمره ی خود را از سر گیرید. اما سعی کنید از انجام فعالیت های بدنی شدید پرهیز نمایید.

ماندگاری روش لیفت با نخ چقدر است؟

اثرات لیفت با نخ معمولا بین 12 تا 18 ماه دوام دارند اما چیزهایی که ماندگاری بیشتر این روش را تضمین میکنند سن و نوع پوست فرد است.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای انجام لیفت صورت با نخ می باشند؟

هر فردی که دچار علائم پیری و افتادگی پوست است در صورت سالم بودن می تواند از روش لیفت با نخ استفاده کند. معمولاً افرادی که در سنین 30 تا 50 سالگی به سر می برند این روش را انتخاب می نمایند. همچنین این روش مناسب افرادی است که از انجام عمل جراحی می ترسند یا به هر دلیلی نمی توانند از جراحی استفاده کنند به عنوان مثال بیهوشی حین جراحی برای برخی افراد خطرناک است و  لیفت صورت با نخ گزینه ی بهتری برای آنها می باشد.

روش لیفت صورت با نخ چگونه انجام می‌شود؟

لیفت صورت

لیفت صورت با نخ غالباً در  قسمت دو سوم پایینی صورت انجام می شود. که شامل موارد زیر می باشد:

  • خط فک
  • غبغب
  • ناحیه زیر چشم
  • خط ابرو
  • گونه

گاهی ممکن است روش لیفت با نخ برای پیشانی نیز مورد استفاده قرار گیرد که به شرایط مراجعه کننده بستگی دارد. برخلاف جراحی سنتی در روش لیفت با نخ از برش های عمیق استفاده نمی شود.  نخ های خاردار وارد پوست می شوند و هنگامی که نخ ها توسط پزشک کشیده می شوند ماهیچه ها و بافت های زیرین نیز کشیده و لیفت می گردند.

وجود نخ بین بافت پوست باعث تحریک کلاژن سازی و سفت شدن پوست می شود. پوست کم کم بهبود می باید و پر تر و جوان تر می گردد. از این نخ های لیفت یا بخیه می توان برای لیفت نواحی دیگر صورت و بدن مانند لیفت یا بالا کشیدن ابروها، لیفت غبغب، لیفت شکم و… نیز استفاده کرد. معمولا اکثر افراد ترجیح میدهند تا این روش را انجام دهند زیرا به طور مثال انجام لیفت ابرو با نخ در مقایسه با سایر روش ها کمتر تهاجمی است و در مقایسه با تزریق ژل یا بوتاکس ماندگاری بیشتری دارد.

آیا لیفت با نخ عوارض جانبی دارد؟

هرچند لیفت با نخ در مقایسه با سایر روش ها  کم خطر تر است اما این روش نیز عوارض جانبی خاص خود را دارد که شامل موارد زیر می باشند:

  • تورم
  • قرمزی
  • کبودی
  • اسکار
  • خونریزی
  • فرورفتگی
  • لخته شدن خون
  • عفونت
  • بی حسی
  • عارضه ی قلبی

افرادی که زخم هایشان دیر خوب می شود نمی توانند از این روش استفاده کنند. چنانچه پس از انجام لیفت با نخ در محل مورد نظر ترشحات سیاه، سبز، قهوه ای یا قرمز مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر به سردرد، تورم یا تب دچار شدید با پزشک خود تماس بگیرید و او را در جریان بگذارید تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهد.

سوابق پزشکی یا هر گونه حساسیت پوستی را به پزشکتان اطلاع دهید تا بتواند بهتر شرایط شما را ارزیابی کند و با توجه به آن اقدام به انجام لیفت با نخ نماید. بهتر است برای انجام لیفت با نخ به یک جراح پلاستیک مجرب و کاربلد مراجعه نمایید و تحت درمان او قرار گیرید زیرا کسب بهترین نتیجه به میزان زیادی به تخصص پزشک شما بستگی دارد.

/ پایان رپورتاژ آگهی

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده