هم کفو بودن یعنی چه

سازگاری، همکاری و تفاهم را می‌توان اساس یک زندگی دانست که این موارد فقط در برخورد درست و حسن خلق دوطرف ایجاد می‌شود.

تعدادی از افراد چرا بعد از مدتی اشتیاقشان تبدیل به نفرت می‌شود؟ این افراد در ابتدا با شور و شوق به طف ازدواج می‌روند اما باگذشت اندک زمانی می‌بینیم که تنفر و انزجار جایگزین اشتیاق شده است با یک تحلیل جرئی در زندگی آنها می‌توان دید که آنها هم کفو ی همدیگر نبودند و معیار های انتخاب همسرشان اشتباه بوده.

هم کفوی در اخلاق و دینداری است، نه در ثروت و امکانات

کفو یعنی چه

در اسلام درجه اول دین داری و ایمان واخلاق است، این ملاک هادر رأس انتخاب قرار دارد وبقیه ویژگی ها در درجه های دوم وسوم قرار می‌گیرند

همتایی یا همان هم کفو بودن زوجین یک مسئله ایی است که به تحکیم خانواده کمک شایانی می‌کند، برای گزینش همسر باید توجه داشت که همسو تر بودن هرچه بیشتر زن و مرد با یکدیگر باعث کاهش درگیری ها واختلافت بین‌شان می‌شود. البته این هم کفو بودن در مواردی نسبی و در موارد دیگر امکان پذیر نیست.

لازم است که خانواده ها در موضوع هم کفو بودن سختگیری نکنند، زمانی که هر دو طرف از تمان جهات از جمله اخلاق و اعتقاد، قیافه و ظاهر، عمل اسلامی نزذیک و شبیه به هم باشند. این دو نفر از نظر شرع مقدس شبیه همانند و هم کفو یکدیگر هستند، ودر زنگدگی مشترک نیز موفق تر هستند.

اصول کافی بابی در این زمینه دارده به طور کامل بیان کنند این نکته است حتی در روایات بسیاری هم ذکر شده برتری افراد به تقوایشا آست نه به اصل و نصب یا خانواده وشهرت. کفو از نظر معنی کلمه یعنی همتا و برابردر مسئله ی ازدواج کفو به معنای شخصی مناسب و همتا برای طرف دیگر است، در اعتبارات اجتماعی و فرهنگ عمومی جامعه از نظر خانواده، دانش موفقیت و اجتماعی افراد باید به یکدیگر نزدیک باشند. را کفو یکدیگر می‌دانند. اما از نظر اهل ماثوره و معارف اسلام و آیات بیت و سیره پیامبر(ص) و ائمه (ع) مهمترین نکته کفویت را احراز می نماید ایمان است.

ملاک ومعیارهایی که در انتخاب زوج مناسب باید در نظر گرفته شود دو نوع است.

  1. آنها یی که برای زندگی سعادتمندانه حتما لازمند، و اساس و رکن هستند.
  2. آنهایی که برای کامل تر شدن و بهتر شدن زندگی که شرط کمال هستند و بیشتر به موقعیت افراد و سلیقه بستگی دارد.

ملاک های دسته اول شامل : اصلی ترین مسئله زندگی، دین دار و تدین بود فرد است چون انسانی که پیرو دینی نباشد چیزی از یک مرده متحرک کم ندارد و هیچ ضمانتی وجود ندارد که پای بند به رعایت زندگی مشترک و حقوق همسر باشد.

اصالت وشرافت خانوادگی منظور پاکی و نجابت خانواده است چون مزدوج شدن پسر و دختر تنها ترکیب وپیوند دو فرد نیست بلکه پیوستن دو خانواده است. گفتن اینکهمن با خود این فرد ازدواج میکنم وبا خانواده آن کار ندارم اصلا معقول نیست چون این فرد شاخه ایی از همان درخت است و از ریشه همان درخت تغذیه می‌کند و صفات، روحی و عقلانی و جسمی و صفات اخلاقی همان خانواده را از راه وراثت و عادات و محیط به این فرد منتقل شده است.

.عقل در واقع همان چراغی است که مسیر زندگی را نور می‌بخشد و باید زوجین برای تربیت فرزندان و اداره زندگی از قدرت فهم و عقل مجهز برخوردار باشند. و عقلشان رشد کافی را پیدا کرده باشد به همین خاطر ائمه اطهار مارا از مزدوج شدن با افراد کم عقل و احمق نهی کرده اند.

تو خواستگاری به این موارد خیلی دقت کنید

معیار های هم کفو بودن

تناسب، کفو و همتایی همدیگر بودن از مهم ترین و حساس ترین نکته هایی است که می‌بایست در انتخاب همسر مورد توجه قرار بگیرد.

تناسب و همتایی ازجنبه ها و نظر های گوناگون شامل :

1)میزان پایبندی به دستورات شرع

2)هماهنگی و همتایی فکریو فرهنگی

3)همتایی به آداب اخلاقی و پایبندی به اخلاق نیکو

4)همتایی وکفو بودن از لحاظ تحصیلات.

5)متناسب بودن از نظر سن، زیبایی ظاهری، و مال و سطح اقتصاد.

مسلمان و مسیحیان در کشور ارمنستان نیز به هم کفو بودن اهمیت میدهند اگر شما میخواهید از این کشور زیبا دیدن کنید و با فرهنگ مردم ارمنستان آشنا شوید ما به شما تور زمینی ارمنستان را پیشنهاد می دهیم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده