استفاده از شیرهای هیدرولیک در صنایع مختلف

شیرهای هیدرولیک به عنوان یک وسیله کاربردی در صنایع مختلف کشور، مورد استفاده قرار می گیرد. در ماشین آلاتی مثل پرس و سیستم رباتیک که نیاز به کنترل دقیقی دارند، به کار می رود. با کمک شیر هیدرولیک، می توان عملکرد این سیستم ها را تحت کنترل قرار داد. شیرهای هیدرولیکی تنوع زیادی دارند و در انواع شیر کنترل جریان، فشار و جهت حرکت، قابل تهیه هستند. مجموعه تجارت صنعت، بهترین محصولات هیدرولیکی را در سایت خود به فروش می رساند.

شیرهای هیدرولیک

اهمیت شیرهای هیدرولیک در صنایع مرتبط

وجود شیر هیدرولیک در صنایع مختلف، جزء الزامات اولیه برای فعالیت بهتر است. در صنایع نظامی خیلی از ابزارهای دقیق جنگی دارای شیر هیدرولیکی پروپرشنال هستند. صنایع خودروسازی یکی از مهم ترین مصرف کنندگان شیر هیدرولیکی در کل جهان به شمار می روند. این شیر در خودرو، برای کنترل ترمزهای هیدرولیکی استفاده می شود. در ساخت تجهیزات مختلف کشاورزی، کشتیرانی و غیره، شیر هیدرولیک پر کاربرد است.

مبانی شیرهای هیدرولیک

برای آشنایی بیش تر با این محصولات به مبانی مهم شیرهای هیدرولیک می پردازیم:

تعریف شیرهای هیدرولیک و نقش آن‌ها

شیر هیدرولیک در واقع یک واحد کنترل کننده در ابزار های صنعتی است. دو نوع شیر هیدرولیک وجود دارد که به صورت برقی و دستی کار می کنند. نقش شیر هیدرولیک در ابزارهای مختلف باعث مهار فشار سیالات می شوند که در نهایت کارکرد بهتر آن وسیله را شاهد خواهید بود.

انواع مختلف شیرهای هیدرولیک

شیرهای هیدرولیک

تنوع زیادی از نظر کارایی و طراحی دارند که شامل:

شیرهای پروپرشنال

شیرهای پروپرشنال قدرت خیلی بالایی دارند و در کنترل جریان سیالات مورد استفاده قرار می گیرند. کلمه پروپرشنال به معنی تناسبی است که در این سیستم ها تغییر فشار به صورت تناسبی تغییر می کند.

شیرهای ردیوسینگ

شیر ردیوسینگ یا کاهنده فشار برای کم کردن فشار سیالات در یک سیستم استفاده می شود. در زمان مشخصی از طریق تحریک الکترومغناطیسی، اسپول موجود در شیر تغییر می کند. در نهایت مجرا تنگ تر شده و فشار به مقدار مشخصی کم می شود.

شیرهای فشار شکن

این شیرهای هیدرولیکی با نام P.R.V شناخته می شوند که به صورت اتوماتیک عمل می کنند. فشار زیادی که در سیستم به وجود آمده است، توسط شیر فشار شکن کنترل شده و به حالت ثابت در می آید.

شیرهای کنترل جهت

کاربرد شیر کنترل جهت در سیستم های هیدرولیکی تعیین جهت حرکت روغن در سیستم است. این شیر امکان مسدود کردن برخی از کانال ها را برای تغییر جهت جریان دارد. شیرهای کنترل جهت به دو دسته پاپتی و اسپولی تقسیم می شوند.

اصول عمل و کنترل شیرهای هیدرولیک

شیر کنترلی هیدرولیک از نوسانات فشار در یک سیستم هیدرولیکی جلوگیری می کنند. تغییرات ناگهانی ایجاد شده می تواند، فشار زیادی به سیستم وارد کرده و باعث خرابی سیستم هیدرولیک شود. در این سیستم ها وجود یک شیر کنترل کننده فشار از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است.

شیرهای هیدرولیک

کاربردهای شیرهای هیدرولیک در صنایع مرتبط

شیر هیدرولیکی در صنایع مختلف ساخت و ساز، خودروسازی و غیره کاربرد دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

استفاده ‌های شیرهای هیدرولیک در صنایع ساختمانی

صنایع ساختمانی و ساخت و ساز از ماشین آلات مختلفی برای ساخت خانه و مجتمع ها استفاده می کنند. ماشین آلاتی مثل بولدوزر دارای سیستم و شیرهای هیدرولیکی هستند. با کنترل جریان فشار در سیلندر این دستگاه، باعث حرکت آن به جهت های مختلف شده که کار تخریب و ساخت و ساز انجام می شود. این تجهیزات، بدون شیر هیدرولیکی نمی توانند کارایی مناسبی داشته باشند.

اهمیت شیرهای هیدرولیک در کشاورزی و شیلات

ماشین آلات خیلی زیادی در صنایع کشاورزی و شیلات کاربرد دارند. هر کدام از این ماشین آلات با کمک سیستم های هیدرولیکی فعالیت می کنند. برای شخم زدن زمین، جمع آوری محصولات و پرورش ماهی از تجهیزات پیشرفته دارای شیر هیدرولیکی استفاده می شود.

شیرهای هیدرولیک در صنایع نفت و گاز

یکی از مهم ترین بخش های صنعتی کشور که اهمیت خیلی زیادی دارد، صنایع نفت و گاز هستند. برخی از مهم ترین تجهیزات استفاده شده در این صنایع به صورت هیدرولیکی کار می کنند. با انتقال گاز و نفت از طریق این ماشین آلات، کار حفاری و برداشت از مخازن زیر زمینی انجام می شود.

استفاده از شیرهای هیدرولیک در صنعت چوب

صنعت تولید وسایل چوبی رونق بسیار زیادی دارد که توسط ماشین آلات تخصصی، این کار انجام می شود. ماشین آلات چوب بری و فیشینگ برای ساخت مواد اولیه مورد استفاده قرار می گیرد که توسط شیر هیدرولیکی کنترل می شوند. وسایلی مثل انواع اره، دستگاه پرس، دستگاه رنده و تیغ تیز کن دارای سیستم های هیدرولیکی هستند.

استفاده از شیر هیدرولیک در صنعت خودرو سازی

استفاده از پمپ فرمان هیدرولیکی در خودرو از رایج ترین کاربردهای شیر هیدرولیکی در این صنعت است. ساخت بخش های مختلف از جمله اتاق خودرو با سیستم های هیدرولیکی انجام شده که سرعت و عملکرد بسیار خوبی دارند. سیستم هیدرولیک در خودروسازی برای تمام ماشین های سواری و سنگین کاربردی است.

شیرهای هیدرولیک

نگهداری و خدمات شیرهای هیدرولیک

استفاده از سیستم هیدرولیک مزایای زیادی دارد؛ اما باید با نحوه نگهداری از آن ها نیز آشنایی کامل داشته باشید. راه های نگه داری از سیستم هیدرولیک شامل:

اهمیت نگهداری دوره‌ای شیرهای هیدرولیک

سیستم های هیدرولیک حساس هستند و باید به خوبی از آن ها مراقبت کنید. کوچک ترین مشکل در شیر هیدرولیکی باعث خراب شدن کل سیستم می شود و به همین دلیل بررسی و تعمیر به صورت دوره ای باید انجام شود.

نشانه‌های تعویض و نگهداری شیرهای هیدرولیک

شیر هیدرولیکی بعد از مدتی، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. تعویض قطعات خراب کمک می کند تا کل سیستم آسیب نبیند و از مشکلات بیش تر جلوگیری شود. تعویض روغن نیز یکی از نکات مهم است که در نگهداری از شیر هیدرولیک باید به آن توجه داشته باشید.

بهترین روش‌های حفظ شیرهای هیدرولیک در وضعیت عالی

برای حفظ شیر هیدرولیک در بهترین حالت باید قطعات خراب را به موقع تعویض کنید. تنظیم فشار در دستگاه هیدرولیک باعث عملکرد بهتر این سیستم می شود. به صورت دوره ای ارتعاشات سیستم و میزان دما را اندازه گیری کنید. قبل از شروع کار سیستم هیدرولیکی باید روغن دستگاه و سایر موارد را کامل چک نمایید.

راهنمایی‌ها برای خدمات بهینه شیرهای هیدرولیک

برای این که عملکرد بهینه ای در سیستم هیدرولیک به وجود بیاید، باید یک سری نکات رعایت شود. انتخاب شیر باید مطابق با سیستم هیدرولیک انجام شود. شیر کنترل جریان، دارای دیافراگم است که سرعت بالایی در باز و بسته کردن جریان دارد.

خرید انواع شیر های هیدرولیک از تجارت صنعت

برای خرید شیر هیدرولیک می توانید به سایت تجارت صنعت امبد آریا مراجعه کنید. این سایت در زمینه فروش انواع محصولات صنعتی مثل پمپ و شیر هیدرولیک، انواع پمپ صنعتی از بهترین برند های جهان فعالیت دارد. اگر به دنبال پمپ های اورجینال خارجی هستید، می توانید این محصولات را با ضمانت کیفیت در تجارت صنعت خریداری کنید. این فروشگاه قدمت 30 ساله در زمینه فروش محصولات دارد.

خدمات تعمیرات و پشتیبانی انواع شیرهای هیدرولیک نیز در این مجموعه انجام می شود. می توانید از طریق سایت تجارت صنعت محصولات را مشاهده و خریداری کنید. راه های ارتباطی با این مجموعه از طریق شماره تماس های موجود در سایت تجارت صنعت است.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت پرشین استار مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده