7 مزیت شرکت در جلسه مشاوره خانواده

مشاوره خانواده

واحد خانواده یکی از قوی ترین روابطی است که میتوانید پیدا کنید. با این حال، حتی بهترین خانواده ها نیز میتوانند مشکلاتی در ارتباط داشته باشند. گاهی اوقات، این مشکلات مدت زیادی طول میکشد و به دلیل نزدیکی و آشنایی اعضای خانواده، موانع غیرقابل عبور به نظر میرسند. ممکن است نیاز به یک متخصص روانشناس باشد که خانواده شما را به مسیر درست برگرداند تا زندگی آرام‌تری داشته باشید. اینجاست که مشاوره خانواده مطرح میشود.

مشاوره خانواده چیست؟

خانواده درمانی نوعی روان درمانی است که برای کاهش پریشانی و تعارض از طریق بهبود تعاملات بین اعضای خانواده طراحی شده است. معمولاً، بهتر است همه اعضای خانواده که تحت تأثیر مشکل هستند در اتاق درمان باشند. با این حال، این همیشه امکان پذیر نیست. آنچه خانواده درمانی را از مشاوره فردی متمایز میکند، چشم انداز یا چارچوب آن است، نه لزوماً تعداد افراد در جلسه.

مشاوره خانواده آنلاین و تلفنی (www.wikiravan.com/family) به جای تمرکز بر نقش انحصاری یک فرد در مشکل به مشکلات به عنوان الگوها یا سیستم هایی نگاه میکند که نیاز به تعدیل دارند. از مزایای مشاوره خانواده میتوان به این اشاره کرد که اعضای خانواده برای سازگاری با حل مشکل یکی از اعضا که میتواند اعتیاد، مسائل پزشکی یا اختلالات روانی باشد مؤثر است.

انواع مشاوره خانواده

مسائل مختلفی وجود دارد که خانواده ها میتوانند با آنها روبرو شوند و به همین دلیل، انواع مختلفی از مشاوره با هدف مقابله با مشکلات خاص وجود دارد.

1- مشاوره خانواده کارکردی

خانواده درمانی کارکردی نوعی درمان است که معمولاً در خانواده هایی استفاده می شود که کودک یا نوجوان زیر 18 سال دارای مشکلات رفتاری و روابط خانوادگی ضعیف است. هدف آن بررسی این است که چرا عضو جوان ممکن است آنگونه که هست رفتار کند.

2- مشاوره خانواده چند سیستمی

هدف از مشاوره خانواده چند سیستمی بررسی مسائل رفتاری و عاطفی کودکان و نوجوانان است. این نوع مشاوره که در کلینیک های تخصصی مانند سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان برگزار می شود بر مشکلات رفتاری و مسائل عاطفی شدیدتر از مشاوره کارکردی متمرکز است. این شکل از مشاوره معمولاً شامل کودک، مراقبان اصلی و مدرسه او میشود.

3- مشاوره خانواده ساختاری

مشاوره خانواده ساختاری به ساختار کل واحد خانواده در مقابل مشکلات درون واحد خانواده نگاه میکند. این مشاوره نقش ها را تعریف کند، مرزهای مشخصی را تعیین کند و اطمینان حاصل کند که واحد خانواده متعادل و منسجم است. هدف آن دستیابی به یک سلسله مراتب خانوادگی کارآمد و متعادل با مرزهای مناسب بین اعضا است.

4- مشاوره خانواده بین نسلی

خانواده درمانی بین نسلی به نقش اعضای مختلف خانواده در طول نسل ها مانند والدین و فرزندان می پردازد. به نحوه برخورد خانواده با مشکلات در گذشته، به ویژه مشکلاتی که ادامه داشته است، نگاه می‌کند و از این به عنوان مبنایی برای پیش‌بینی اینکه چگونه مشکلات آینده ممکن است ایجاد شود و با آنها برخورد شود، استفاده می‌کند.

در مشاوره خانواده چه اتفاقی می افتد؟

هر جلسه مشاوره خانواده متفاوت است و به نوع درمانی که انجام می شود بستگی دارد، اما جلسات معمولاً یک ساعت یا کمتر است و توسط یک روانشناس خانواده انجام میشود. توصیه می شود که جلسات به صورت هفتگی در صورت امکان برای طولانی مدت انجام شود. در ابتدا، شما مشکلاتی را که خانواده‌تان دارند را برای درمانگر خانواده‌تان بیان میکنید، سپس آن‌ها بهترین اقدام را پس از آن تعیین می‌کنند. مدت زمانی که جلسات خانواده درمانی دارید بستگی به مسائلی دارد که مطرح میشود و اینکه آیا سایر اعضای خانواده به درمان میپیوندند یا خیر.

مزایای مشاوره خانواده چیست؟

شاید برای شما سوال باشد چرا باید در جلسات مشاوره شرکت کنم یا مزایای مشاوره خانواده چیست؟ اکنون به برخی از مزایای مشاوره خانواده و نکات مفیدی که می توانید از مشاوره خانواده کسب کنید نگاهی می‌اندازیم. مهم است به خاطر داشته باشید که هرکسی چیزی متفاوت از درمان یا مشاوره را دریافت میکند و ممکن است برای برخی از اعضای خانواده بیشتر از سایرین طول بکشد تا مشکلات را حل کند. در زیر به 5 مورد از مزایای مشاوره خانواده اشاره میکنیم.

1- بهبود ارتباطات خانوادگی

هر نوع درمانی مستلزم برقراری ارتباط است، بنابراین به طور پیش فرض، مشاوره خانواده ارتباطات بازتر، صادقانه و سالم تری را ارائه می دهد. از مزایای مشاوره خانواده این است که مشاور شما میتواند در مورد نحوه برقراری ارتباط با روشی سالم‌تر و مثبت‌تر، گوش دادن فعال و نحوه صحبت کردن به شیوه‌ای غیر تهاجمی شما را راهنمایی کند. این جلسات در سایت ویکی روان به صورت دو نفره یا حتی گروهی انجام می شود.

2- سازگاری با تغییرات بزرگ

علاوه بر از دست دادن عزیزان، چندین تغییر بزرگ دیگر مانند طلاق نیز وجود دارد که ممکن است خانواده ها مجبور باشند با آنها کنار بیایند. هر کس با چنین چیزهایی به طور متفاوتی برخورد میکند، مشاوره میتواند برای خانواده‌هایی مفید باشد که نیاز به تطبیق با تغییرات بزرگ زندگی دارند، از دیگر مزایای مشاوره خانواده ای است که هر عضوی میتواند در مورد احساس خود صحبت کند و درک کند که دیگران چگونه تحت تأثیر قرار میگیرند.

3- مقابله با مشکلات زناشویی

مشکلات موجود در رابطه زناشویی می تواند سایر اعضای خانواده را تحت تأثیر قرار دهد و محیط زندگی ناخوشایند یا ناسالم را برای همه افراد درگیر ایجاد کند. وقتی فرزندان تحت تأثیر مشکلات زناشویی والدین خود قرار گرفته‌اند، مشاوره خانواده می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا صدایشان و احساساتشان شنیده شود. همچنین می‌تواند به والدین کمک کند تا توضیح دهند که چه اتفاقی می‌افتد.

4- مدیریت سبک‌های فرزرندپروری

اکثر والدین سبک های فرزندپروری متفاوتی دارند. برای مثال، رایج است که یکی از والدین ممکن است سختگیرتر از دیگری باشد که میتواند مشکلات بی شماری را هم برای والدین و هم برای فرزندان ایجاد کند. این کارها برای کودکان نیز پیام‌های متفاوتی در مورد اینکه چه چیزی قابل قبول است و چه چیزی نیست، دارد. مشاوره خانواده در ویکی روان با مراکز دیگر میتواند به والدین کمک کند تا مسائل را حل کنند و به کودکان این فرصت را میدهد تا در مورد چیزهایی که ناعادلانه میدانند صحبت کنند. البته موضوع این جلسات با مشاوره تربیت فرزند بسیار متفاوت است و بیشتر در مورد مربوط به روابط بین اعضای خانواده می شود نه تعلیم و تربیت بچه ها!

5- تعیین و توسعه مرزها

موارد متعددی وجود دارد که در آن تعارضات خانوادگی از فقدان مرزها ناشی می شود. به عنوان مثال، ممکن است والدینی داشته باشید که احساس میکنند مستحق وقت و توجه شما هستند، حتی اگر باعث ناراحتی شما شود. تعیین حد و مرز در چنین مواردی ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر فکر میکنید ممکن است باعث ناراحتی طرف مقابل شود. مشاوره خانواده به شما کمک کند بر اساس احساسات، نیازها و خواسته های خود مرزهای روشن و سالمی را تعیین کنید.

6- بهبود روابط با اطرافیان همسر از مزایای مشاوره خانواده است

گاهی مشاوره خانواده تنها مربوط به خانواده خودتان نمی شود. افراد زیادی هستند که با خانواده و فامیل همسر مشکلات بسیار دارند. این مشکلات روی روابط زناشویی آنها نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. به همین دلیل بهره بردن از مشاوره خانواده برای بهبود روابط فرا خانوادگی هم می تواند بسیار موثر و کارآمد باشد. در این شرایط می توانید تنها با مشاور خانواده گفتگو کرده و برای حل اصولی مشکلات از او کمک بخواهید.

7- بهبود فردی

نتیجه بهبود ارتباط بین اعضا، نتیجه بهتر شدن محیط خانوادگی بدون شک بهبود شرایط روانی تک تک افراد است. ما در محیطی ایمن و دوستانه امکان رشد بیشتری داریم. به همین خاطر از دید متخصصین شرکت در جلسات مشاوره خانواده مهم ترین سرمایه گذاری برای آینده یک خانواده است. محیطی که بچه ها عشق و رابطه خوب پدر و مادر را مشاهده می کنند، در نهایت موجب باورها صحیح در آنها می شود. محیطی که اعضا از آرامش و سرزندگی در آن برخوردار هستند به بهترین شکل به سمت بهبود همیشگی هدایت می شود.

چطور در مشاوره خانواده شرکت کنیم؟

اگر به هر دلیل شرایط در محیط خانواده آنطور که می خواهید پیش نمی رود، باید از متخصص مربوطه کمک بگیرید. اگر امکان حضوری در جلسات حضوری را ندارید می توانید مانند دیگران فارسی زبانان از سراسر دنیا در کلینیک روانشناسی آنلاین ویکی روان با بهترین های ایران جلسه روان درمانی خانواده برگزار کنید.

مزیت اصلی مشاوره خانواده آنلاین و تلفنی در سایت ویکی روان

از بزرگ ترین مزایای مشاوره خانواده بهبود ارتباط اعضا و ایجاد آینده ای بهتر برای آنهاست. چه چیزی بیشتر از یک خانواده سالم و رو به رشد به افراد کمک می کند تا به انسان های موفق تر تبدیل شوند؟ پس به مشاوره خانواده به عنوان یک سرمایه گذاری و قدی محکم برای بهبود وضعیت فعلی در تمام جنبه ها نگاه کنید. اگر شما هم مایل هستید در جلسات مشاوره آنلاین و تلفنی خانواده شرکت کنید، می توانید با مراجعه به سایت ویکی روان با بهترین دکتر مشاوره خانواده به صورت تلفنی، تصویری و متنی جلسه مشاوره از اقصی نقاط ایران و جهان برگزار نمائید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت پرشین استار مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده