دانستنی های جالب و خواندنی درباره پنگوئن ها

در این مقاله با حقایق جالب و خواندنی، مطالب جالب و اطلاعات عمومی درباره پنگوئن ها بیشتر آشنا خواهید شد. با پرشین استار همراه باشید؛

دانستنی و حقایق جالب درباره پنگوئن ها
دانستنی و حقایق جالب درباره پنگوئن ها

1. پنگوئن ها یکی از حدود 40 گونه پرندگانی هستند که پرواز نمی کنند.

2. اکثر دانشمندان بر این عقیده اند که 17 گونه پنگوئن وجود دارد. از میان این 17 گونه، 13 گونه در معرض خطر قرار دارند و رو به انقراض هستند.

3. به طور کلی، پنگوئن ها بر خلاف سایر موجودات از نظر جنسی نر و ماده نیستند، به این معنی که پنگوئن های زن و مرد شبیه یکدیگر هستند.

4. پنگوئن ها سنگریزه ها و سنگ ها را می بلعند. دانشمندان بر این باورند که این سنگ ها به خرد شدن و هضم غذای آن ها کمک می کند. سنگ ها همچنین ممکن است به اندازه کافی وزن اضافی برای کمک به پنگوئن ها در غواصی بهتر ایجاد کنند.

5. پنگوئن ها دندان ندارند. در عوض آن ها از منقار خود برای گرفتن و نگه داشتن طعمه های زنده استفاده می کنند. آن ها در پشت سقف منقار خود خار دارند تا به آن ها کمک کند طعمه خود را بخوبی بگیرند.

6. پنگوئن ها حتی در زبان خود خار دارند.

7. پنگوئن ها تمام غذاهای خود را در دریا پیدا می کنند و گوشت خوار هستند. آن ها بیشتر ماهی می خورند. آن ها همچنین سخت پوستان مانند خرچنگ، ​​میگو و کریل را می خورند.

8. یک پنگوئن بزرگ می تواند با یک شیرجه 30 ماهی بگیرد.

9. پنگوئن ها چندین ساعت در روز را صرف مراقبت از پرهای خود می کنند؛ زیرا اگر پنگوئن ها آن ها را به خوبی نگهداری نکنند، پرهای آن ها ضد آب نمی مانند.

10. از پرهای نزدیک دم پنگوئن ها روغنی ترشح می شود که پنگوئن ها آن را روی پرهای خود پخش می کنند تا بتوانند در آب شنا کنند.

11. پنگوئن ها سالی یک بار پوست اندازی می کنند یا پرهای خود را کاملا از دست می دهند. تا زمانی که پرهای ضد آب جدید تولید نکنند، قادر به رفتن به داخل آب نیستند. بیشتر پنگوئن ها در این مدت تقریبا نیمی از وزن بدن خود را از دست می دهند.

12. هر پنگوئن یک حس تماسی منحصر به فرد دارد که به پنگوئن ها اجازه می دهد جفت و جوجه های خود را حتی در بزرگترین گروه ها پیدا کنند.

13. پنگوئن ها پرندگان بسیار اجتماعی هستند و به صورت گروهی غذا می خورند. بعضی از گروه های آن ها به 20 میلیون پنگوئن هم می رسد.

14. دمای طبیعی بدن یک پنگوئن تقریباً 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) است.

15. بیشتر گونه های پنگوئن در بهار و تابستان تولید مثل می کنند.

16. اکثر پنگوئن ها می توانند 5-6 مایل (8 الی 10 کیلومتر) در ساعت شنا کنند.

17. بیشتر پنگوئن ها تقریبا 75٪ از زندگی خود را در آب می گذرانند.

18. پنگوئن ها می توانند 10-15 دقیقه قبل از آمدن به سطح آب در زیر آب بمانند و نفش خود را حبس کنند، اما پنگوئن ها نمی توانند زیر آب نفس بکشند.

19. با اینکه پنگوئن ها بیشتر زندگی خود را در دریا سپری می کنند، همه آن ها برای تخم گذاری به خشکی برمی گردند.

20. پنگوئن های Emperor بزرگ ترین پنگوئن های جهان هستند که تا 4 فوت (1.2 متر) قد و تا 100 پوند (45.3 کیلوگرم) وزن دارند.

21. چشم پنگوئن در زیر آب بهتر از خشکی کار می کند.

22. همه پنگوئن ها در آب و هوای سرد زندگی نمی کنند.

23. همه پنگوئن ها در نیمکره جنوبی، از قطب جنوب تا آب های گرم جزایر گالاپاگوس نزدیک خط استوا زندگی می کنند. آن ها را می توان در هر قاره در نیمکره جنوبی یافت.

24. هیچ گونه ای از پنگوئن ها در قطب شمال زندگی نمی کند.

25. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، پنگوئن ها مانند سگ نفس نفس می زنند تا خنک شوند. آن ها برای این کار همچنین پرهای خود را به هم می زنند و بال های خود را از بدن خود دور می کنند.

26. رنگ آمیزی منحصر به فرد پنگوئن ها را سایه انداز می نامند. برای شکارچیانی که از بالا به پایین نگاه می کنند، پشت سیاه پنگوئن ها به آن ها کمک می کند تا در اقیانوس تاریک محو شوند و دیده نشوند. برای شکارچیانی که از زیر نگاه می کنند شکم سفیدشان آن ها را در نور آسمان محو می کند تا دیده نشوند.

27. گونه های مختلف پنگوئن ها روش های مختلفی برای جذب همسر دارند. به عنوان مثال King Penguins با شریک های خود آهنگ های طولانی می خوانند.

28. برخی از پنگوئن ها نیز به همسران خود سنگریزه هدیه می دهند.

29. برای پنگوئن ها، پیوند بخش مهمی در پرورش جوجه است.

30. هنگام جوجه ریزی جوجه های پنگوئن، ضد آب نیستند، بنابراین باید از اقیانوس دور می مانند. آن ها به والدین خود وابسته هستند تا برای آن ها غذا بیاورند و آن ها را گرم نگه دارند تا زمانی که پرهای ضد آب جای پرهای کرکی آن ها را بگیرد.

31. در گذشته مردم تخم مرغ پنگوئن می خوردند.

32. پنگوئن های بزرگ تر معمولا در مناطق خنک تری زندگی می کنند. پنگوئن های کوچک تر به طور معمول در آب و هوای معتدل و گرمسیرتر نیز یافت می شوند.

33. برخی از پنگوئن های ماقبل تاریخ بسیار بزرگ بودند و تقریبا به اندازه یک انسان قد بلند و سنگین بودند.

34. اولین فسیل شناخته شده پنگوئن مربوط به حدود 60 میلیون سال پیش است. این فسیل در سال 1980 در قطب جنوب کشف شد.

35. پنگوئن ها آنقدر سریع شنا می کنند که می توانند بیش از 2 فوت (2 متر) آب جلوی روی خود را حرکت دهند.

36. پنگوئن های کوچکتر معمولا به اندازه پنگوئن های بزرگ تر غواصی نمی کنند.

37. پنگوئن ها می توانند جریان خون را در اندام های خود کنترل کنند تا خونشان تا حدی سرد شود که یخ نزند ولی بدنشان را نیز بیش از حد گرم نکند.

38. پنگوئن ها می توانند آب شور را براحتی بنوشند، زیرا غده خاصی دارند که مانند فیلتر از ورود نمک به خونشان جلوگیری می کند.

39. همه پنگوئن ها به جز پنگوئن امپراطور وظایف جوجه کشی را با همسر خود تقسیم می کنند.

40. دخانیات به پنگوئن ها کمک می کند تا مسافت های طولانی تری را طی کنند.

41. پنگوئن ها اغلب روی شکم خود بر روی یخ و برف می لغزند. محققان معتقدند که آن ها این کار را برای سرگرمی و به عنوان راهی کارآمد برای سفر انجام می دهند.

42. میلیون ها سال پیش پنگوئن ها توانایی پرواز خود را از دست دادند. با این حال، آن ها سریعترین شنا و عمیق ترین نوع غواصی در بین پرندگان آبزی را انجام می دهند.

43. از آنجا که پنگوئن ها هیچ شکارچی زمینی طبیعی ندارند، به طور معمول از مردم نمی ترسند.

44. یک پنگوئن وحشی معمولاً بین 15-20 سال زندگی می کند و تقریباً 75٪ از زندگی خود را در آب می گذراند.

45. نادرترین پنگوئن در جهان پنگوئن چشم زرد است که فقط حدود 5000 تا از آن در طبیعت زندگی می کنند. آن ها در امتداد ساحل جنوب شرقی نیوزیلند و جزایر مجاور زندگی می کنند.

46. پنگوئن ها معمولاً به صورت گروه های بزرگ به دریا وارد و خارج می شوند. دانشمندان معتقدند این امر برای ایمنی بیشتر آن ها است و از جلب توجه شکارچی جلوگیری می کند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده