دانستنی ها و حقایق جالب و خواندنی در مورد نیویورک

در این مقاله با حقایق جالب و خواندنی، مطالب جالب و اطلاعات عمومی درباره نیویورک بیشتر آشنا خواهید شد. با پرشین استار همراه باشید؛

حقایق جالب و خواندنی در مورد نیویورک
حقایق جالب و خواندنی در مورد نیویورک

1. نیویورک پس از کالیفرنیا و تگزاس سومین ایالت پرجمعیت ایالات متحده است. طوری که از 19 میلیون جمعیت آن، کمی بیش از 8 میلیون نفر فقط در شهر نیویورک زندگی می کنند.

2. آلبانی، پایتخت ایالت نیویورک، به عنوان شهری بسیار معروف شناخته می شود.

3. ساخت ساختمان پایتخت نیویورک در آلبانی 28 سال (1899-1867) طول کشید که توسط 5 معمار مختلف انجام شد و بیش از 25 میلیون دلار هزینه داشت. این ساختمان از گرانیت ساخته شده است و در مجموع دارای 5 طبقه و یک راه پله میلیون دلاری با 300 پرتره سنگی حکاکی شده از نیویورکی های معروف و دیگر افراد معروف در جهان است.

4. شهر نیویورک، از لحاظ زبانی متنوع ترین شهر است که بیش از 800 زبان در آن صحبت می کنند و از هر 10 خانوار 4 نفر به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می کنند.

5. دریاچه پلاسید نیویورک، تاکنون دو بار المپیک زمستانی را میزبانی کرده است، ابتدا در سال 1932 و برای بار دوم در سال 1980.

6. در سال 1848، اولین کنوانسیون حقوق زنان در ایالات متحده در سنکا فالز نیویورک برگزار شد و مبارزه برای حقوق زنان را رسما آغاز کرد. زنان در سال 1917 در نیویورک برای اولین بار حق رأی را به دست آوردند.

7. مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که نیویورک سیزدهمین ایالت برتر برای زندگی است که یکی از این عوامل درآمد مردم آن است. متوسط ​​درآمد در نیویورک 58878 دلار در سال است که شانزدهمین درآمد بالا در ایالات متحده است.

8. نیویورک ششمین ایالتی است که ازدواج همجنسگرایان را قانونی اعلام کرد.

9. پارک Adirondack در شمال شرقی نیویورک 6 میلیون هکتار مساحت دارد که این پارک را به بزرگترین پارک ملی ایالات متحده تبدیل کرده است.

10. رودخانه نیاگارا دارای دو نیروگاه برق آبی است که توانایی تولید 2.5 میلیون کیلووات انرژی را دارند که برای تامین انرژی ایالت نیویورک و استان انتاریوی کانادا کافی است.

11. کوچکترین کلیسای جهان در وانیدای نیویورک است. در این کلیسا تنها دو نفر بصورت همزمان می توانند عبادت کنند.

12. ایالت نیویورک با داشتن 18000 مزرعه گاو و گوساله سومین تولید کننده محصولات لبنی در ایالات متحده است.

13. از سال 1886 تا 1924، بیش از 14 میلیون مهاجر از طریق بندر نیویورک وارد ایالات متحده شدند.

14. در سال 1901، نیویورک اولین ایالتی بود که همه اتومبیل ها را مجبور به داشتن پلاک کرد. این پلاک ها توسط خود مالکان ساخته می شدند و در اول پلاک حرف اول نام مالک حک می شد.

15. در سال 1971، خونین ترین شورش زندان که در ایالات متحده اتفاق افتاده است، در زندان اصلاحی ایالت آتیکای نیویورک اتفاق افتاد. در جریان این شورش 43 زندانی و افسر جان خود را از دست دادند.

16. صدف ها در قرن نوزدهم چنان ماده غذایی محبوبی در نیویورک بودند که به دلیل مصرف زیاد از پوسته های آن ها برای سنگفرش خیابان مروارید در شهر نیویورک استفاده می شد. آن ها همچنین برای سنگ تراشی کلیسای ترینیتی استفاده شدند.

17. رودخانه جنسی نیویورک یکی از 33 رودخانه در جهان است که از جنوب به شمال جریان دارد.

18. حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 به مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک بدترین حمله خارجی در خاک آمریکا بود. این حمله کشنده ترین فاجعه ملت برای آتش نشانان آمریکایی بود و در مجموع 2 هزار و 753 نفر جان خود را از دست دادند.

19. اقتصاد نیویورک پس از کالیفرنیا و تگزاس در ایالات متحده در رتبه 3 قرار دارد.

20. بورس اوراق بهادار نیویورک با حجم معاملات 5.5 میلیون دلار بزرگترین صرافی در جهان است.

21. بانک فدرال رزرو شهر نیویورک بزرگترین ذخیره گاه طلا در جهان را دارد. این بانک دارای 90 میلیارد دلار طلا است.

22. نیویورک، خانه نویسنده جادوگر اوز، ال فرانک باوم است. این شهر دارای پیاده روهای آجری زرد است که منجر به شباهت مشاغل مرتبط با موضوع داستان جادوگر اوز می شود.

23. نیویورکی ها از سال 2015 تاکنون 27 بار در مسابقات جهانی بیس بال پیروز شده اند که این بیشترین امتیاز در بین سایر تیم های بیس بال است.

24. باغ وحش برانکس در نیویورک با بیش از 500 گونه و 4000 حیوان، بزرگترین باغ وحش شهری در ایالات متحده است.

25. در سال 1664، انگلیسی ها قلمرو آمستردام جدید را از مهاجران هلندی ساکن در آنجا گرفتند. پادشاه چارلز دوم این قلمرو را به نام برادرش دوک یورک، نیویورک نامید و آن را به او هدیه داد.

26. کتابخانه عمومی نیویورک سومین کتابخانه بزرگ جهان است.

27. کتابخانه عمومی نیویورک بیش از 50 میلیون کتاب و آیتم دیگر دارد و بعد از کتابخانه کنگره دومین سیستم کتابخانه ای در کشور است.

28. پس از جنگ جهانی دوم، مقر سازمان ملل در سال 1952 در شهر نیویورک تأسیس شد.

29. روزنامه نیویورک که توسط الکساندر همیلتون در سال 1803 تاسیس شد، قدیمی ترین روزنامه در ایالات متحده است.

30. نیویورک بعد از هاوایی و کانکتیکات سومین ایالت گران قیمت برای زندگی است. متوسط ​​قیمت یک خانه در نیویورک در آن سال 1.3 میلیون دلار بود که بالاترین قیمت در ایالات متحده است.

31. نیویورک محل بسیاری از اختراعات از جمله دستمال توالت و آدامس است. همچنین نیویورک، زادگاه مارشمالو، کفش نوزاد، دندان طلا و ناودان های پستی است.

32. نیویورکی های مشهور عبارتند از: بیلی جوئل، آلیشیا کیز، جنیفر لوپز، ماریا کری، آرتور میلر، دنزل واشنگتن، آدام سندلر، ورا وانگ، لو گریگ، الینور روزولت، تئودور روزولت، فرانکلین دی روزولت، لوسیل بال، تام کروز، واشنگتن ایروینگ، نورمن راکول، مایکل جوردن، هرمان ملویل، آرون کپلند، جورج گرشوین، ماریا کالاس، باربارا استرایسند، والت ویتمن، برادران مارکس و بسیاری دیگر.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده