دانستنی ها و حقایق جالب درباره بوستون

در این مقاله با حقایق جالب و خواندنی، مطالب جالب و اطلاعات عمومی درباره بوستون بیشتر آشنا خواهید شد. با پرشین استار همراه باشید؛

دانستنی های جالب و خواندنی در مورد بوستون
دانستنی های جالب و خواندنی در مورد بوستون

1. ساکنان خارجی بوستون از بیش از 100 کشور مختلف، هستند.

2. در مدارس دولتی بوستون، نیمی از دانش آموزان یا به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می کنند یا علاوه بر انگلیسی به زبان دیگری صحبت می کنند.

3. کودکان زیر 18 سال فقط 17٪ از جمعیت بوستون را تشکیل می دهند. این تعداد کم عمدتا به هزینه های بالای مسکن نسبت داده می شود.

4. حدود 13٪ از شهروندان بوستون با پای پیاده رفت و آمد می کنند و این بالاترین درصد مسافران پیاده در شهرهای بزرگ ایالات متحده است.

5. اداره آتش نشانی بوستون (1678) قدیمی ترین اداره آتش نشانی در ایالات متحده است.

6. 5 مارس 1770 روز قتل عام بوستون است، زمانی که 5000 استعمارگر بوستون در برابر سربازان انگلیسی مستقر در کاخ ایالتی قدیم قرار گرفتند و شورش کردند.

7. جزیره گوزن در بندر بوستون دارای دو فاضلاب تخم مرغی شکل است که این بندر را به یکی از تمیزترین بندرها در جهان تبدیل می کند.

8. کتابخانه عمومی بوستون که در سال 1849 تاسیس شد، نه تنها اولین کتابخانه عمومی در ایالات متحده بود، بلکه با افتتاح اولین شعبه در شرق بوستون در سال 1869، اولین سیستم کتابخانه شعبه دار این کشور شد.

9. کتابخانه بوستون اولین کتابخانه عمومی بوده است که کتاب قرض می داد. قبل از آن خارج کردن کتاب ها از کتابخانه ها ممنوع بود.

10. بوستون قدیمی ترین موسسه آموزش عالی را در ایالات متحده در سال 1636 تاسیس کرد. این موسسه به نام اولین بانی خود، جان هاروارد نامگذاری شد که پس از مرگش در سال 1638، کالج، کتابخانه و نیمی از دارایی خود را واگذار کرد.

11. مدرسه ماتر بوستون (1639) اولین مدرسه ابتدایی دولتی در ایالات متحده بود.

12. مترو بوستون، معروف به “T”، به طور متوسط ​​روزانه 1.3 میلیون مسافر را جابجا می کند. “T” مخفف MBTA یا اداره حمل و نقل خلیج ماساچوست است.

13. بوستون اولین سیستم مترو را در اول سپتامبر 1897 در آمریکا ایجاد کرد. در طول دو سال و نیم ایجاد مترو، 910 جسد کشف شد.

14. ساختمان Hancock در بوستون یک سری چراغ های رنگی دارد که با خاموش و روشن شدنشان آب و هوا را نشان می دهند. یعنی هر رنگ نشان دهنده یک نوع آب و هواست.

15. در 10 مارس 1876، الکساندر گراهام بل اولین تماس تلفنی را با دستیار خود در یک گالری اتومبیل در بوستون برقرار کرد.

16. بوستون بیش از 850 رستوران دارد که به شهروندان و مسافران خود خدمات ارائه می دهد. اما جالب است بدانید فقط 40 تا از این 850 رستوران فست فود سرو می کنند.

17. اولین حکم اعدام یک “جادوگر” در بوستون اتفاق افتاد.

18. انجمن دو و میدانی بوستون دوی ماراتن را در سال 1897 به صورت یک مسابقه به طول 24.5 مایلی (39.5 کیلومتر) با حضور 18 دونده تاسیس کرد. امروز، ماراتن هزاران دونده از سراسر جهان را هرساله به این مسابقه جذب می کند.

19. ماراتن بوستون قدیمی ترین ماراتن جهان است.

20. بندر بوستون جزایر زیادی را در اختیار دارد که 34 مورد از آن ها در منطقه تفریحی ملی جزیره بندر بوستون قرار دارند.

21. در کتاب های قانون بوستون، تف کردن در پیاده رو غیرقانونی تلقی شده است.

در ادامه بخوانید : حقایق جالب در مورد نیویورک

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده