همه چیز درباره رومینگ همراه اول

یکی از دغدغه‌های مسافران و گردشگران در هر جای دنیا، در تماس بودن با خانواده و دوستان است. مگر این‌که بخواهید به دل طبیعتی بکر بروید و تصمیم بگیرید مدت طولانی از وسایل ارتباطی خود استفاده نکنید. توریست‌ها در سفرهای خارجی در گذشته با مشکل غیرفعال بودن سیم‌کارت خود در کشور مقصد مواجه بودند. اما حالا و به لطف قابلیت رومینگ همراه اول، امکان استفاده از سیم کارت ایرانی‌تان در کشورهای مختلف فراهم است. بیایید این قابلیت را بیشتر بشناسیم.

رومینگ همراه اول

رومینگ همراه اول چیست؟

همان‌طور که گفتیم قابلیت رومینگ برای حل مشکل قابل استفاده نبودن سیم کارت در نقاط مختلف دنیا ایجاد شده است. به لطف این قابلیت، شما می‌توانید در مناطقی که تحت پوشش اپراتور همراه اول نیست، از این سیم کارت استفاده کنید. این موضوع به کمک همکاری میان اپراتورها در کشورهای مختلف ممکن شده است. به این ترتیب می‌توانید با سیم کارت خود از خدمات تماس، پیامک و حتی اینترنت یکی از اپراتورهای فعال در کشور مقصد بهره‌مند شوید.

هزینه استفاده از رومینگ

فعالسازی خدمات رومینگ همراه اول به‌صورت رایگان انجام می‌شود. اما استفاده از این سیستم هزینه‌هایی را به همراه دارد. در واقع استفاده از خدمات اپراتور میزبان، مستلزم پرداخت هزینه است. تعرفه‌ی تماس از طریق رومینگ با توجه به شرایط مختلف متفاوت خواهد بود. یکی از عوامل موثر بر قیمت استفاده از خدمات رومینگ، کشور مقصدتان است. برای بررسی این موضوع می‌توانید به سایت همراه اول مراجعه کرده و هزینه‌ی رومینگ را در 112 کشور که این قابلیت در آن‌ها فعال است بررسی کنید. مشترکین اعتباری همراه اول می‌توانند در 76 کشور از این خدمات بهره‌مند شوند.

چند نکته مهم درباره تعرفه رومینگ

  • نکته‌ی اول: هزینه‌ی مکالمه سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری با یکدیگر متفاوت است.

  • نکته‌ی دوم: مکالمات بین‌الملل و رومینگ بین‌الملل دو سرویس متفاوت هستند. اولی به تماس از ایران به کشورهای دیگر اشاره داشته و دومی به بهره‌مندی از خدمات یک شبکه در کشور میزبان مربوط است. تعرفه‌ی این موارد با هم یکسان نیست.

  • نکته‌ی سوم: هزینه‌ی مکالمه رومینگ همراه اول به دقیقه بالاتر رُند می‌شود. به‌طور مثال اگر 2 دقیقه و 10 ثانیه مکالمه داشته باشید، هزینه‌ی 3 دقیقه از اعتبار شما کسر خواهد شد.

روش فعال کردن رومینگ و شارژ آن

رومینگ سیم کارت همراه اول خود را می‌توانید به یکی از دو روش زیر فعال کنید.

  • فعالسازی رومینگ با شماره‌گیری کد *10*291# (ستاره 10 ستاره 291 مربع)

  • فعالسازی با ارسال پیامک حاوی عدد 29 به شماره‌ی 10

نکته‌ی مهم: توجه کنید که فعال بودن سرویس محدودیت مکالمه بین‌الملل می‌تواند در استفاده از خدمات رومینگ اختلال ایجاد کند. برای غیرفعال کردن این سرویس کد *800*8*2# را شماره‌گیری کنید.

بد نیست بدانید که نحوه‌ی افزایش اعتبار حساب رومینگ با خرید شارژ معمولی متفاوت است. برای شارژ حساب خود به سایت همراه اول مراجعه کرده و در منوی سرویس‌ها و محصولات، بر روی گزینه‌ی رومینگ و مکالمات بین‌الملل کلیک کنید. سپس با انتخاب گزینه‌ی مکالمات و پیامک بین‌الملل را انتخاب کرده و کد مورد نظر خود برای شارژ حساب را بیابید. در این صفحه بسته‌های مکالمه را در مناطق خاورمیانه، آمریکای شمالی و … مشاهده می‌کنید. مدت اعتبار، قیمت، کد دستوری از دیگر جزئیات قابل بررسی در این صفحه هستند.

رومینگ همراه اول

فعالسازی رومینگ همراه اول در تلفن همراه

علاوه بر فعال کردن این سرویس و شارژ آن، شما باید این قابلیت را بر روی گوشی‌تان نیز فعال کنید. برای این منظور در گوشی‌های اندروید با ورود به بخش تنظیمات (Setting) و شبکه‌های بیشتر (More Networks) و سپس Mobile Networks به دنبال گزینه‌ی Network Operators بگردید. با باز کردن این بخش لیستی از شبکه‌های مختلف نمایش داده شده و می‌توانید شبکه‌ی موردنظرتان را از بین آن‌ها انتخاب کنید.

در آیفون نیز پس از ورود به بخش تنظیمات (Setting) گزینه‌ی Carrier را انتخاب کنید. با غیرفعال کردن گزینه‌ی اتوماتیک، شبکه‌های در دسترس نمایش داده می‌شود و امکان انتخاب آن برایتان فراهم خواهد بود.

نحوه استفاده از رومینگ همراه اول

با فعالسازی و شارژ حساب، سرویس رومینگ آماده‌ی استفاده است. برای استفاده از این سرویس مسیر پیچیده‌ای پیش رویتان نیست. برای این منظور تنها کافی‌ست برای شماره‌گیری به جای عدد 0 در اول شماره، از کد 0098 استفاده کنید. این موضوع برای شماره‌های همراه و ثابت یکسان است. شما هم‌چنین می‌توانید به جای 00 از + پیش از عدد 98 برای برقرار تماس استفاده کنید.

رومینگ پرواز چیست؟

رومینگ پرواز از دیگر خدمات مهم همراه اول به گردشگران و مسافران به کشورهای خارجی‌ست. به لطف این سرویس در مدت زمان پرواز می‌توانید از خدمات مکالمه و پیامک رومینگ بهره‌مند شوید. برای استفاده از این سرویس تنها کافی‌ست شبکه‌ی On Air را پس از فعالسازی رومینگ انتخاب کنید. تعرفه‌ی این خدمات با سرویس رومینگ متفاوت بوده و در حال حاضر بر اساس زیر به ازای هر دقیقه محاسبه می‌شود.

  • مکالمه با ایران؛ 85 هزار تومان

  • تماس دریافتی؛ 292 هزار تومان

  • ارسال پیامک؛ 24 هزار تومان

تجربه سفری خاطره‌انگیز با فلای تودی

برنامه‌ریزی برای داشتن سفر خارجی کاری و یا تفریحی از اهمیت بالایی برخوردار است. حتماً پیش از سفر برای فعالسازی سرویس رومینگ همراه اول اقدام کنید. چرا که این سرویس در موارد بسیاری می‌تواند به کارتان بیاید. برای داشتن سفری ایده‌آل و به‌یادماندنی، بهتر است با یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی رزرواسیون پرواز و اقامتگاه نیز در تماس باشید. دریافت خدمات از این شرکت‌ها می‌تواند خیال شما را از بابت هماهنگ بودن همه چیز راحت کند. برای این منظور توصیه می‌شود جهت رزرو بهترین هتل ها و بلیط هواپیما با تخفیفات و قیمت ارزان، از خدمات شرکت‌های معتبر نظیر فلای تودی استفاده کنید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت پرشین استار مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده