انشا درباره اذان | انشاهای ادبی و احساسی جدید در مورد اذان و صدای اذان

انشاهای زیبا و ادبی درباره اذان، صدای اذان و انشا در مورد احساسی که هنگام شنیدن گلبانگ اذان پیدا می کنیم برای دانش آموزان و نوجوانان

انشا در مورد اذان
انشا در مورد اذان

انشا ادبی و احساسی درباره اذان

اذان ابتدای عاشقی است، قدم های یک عاشق با آن میزان می شود و انتهای راهش را با آن به اتمام می رساند. اذان قول است، تعهد است، شهادت نامه ای است که امضا کرده ایم و پای آن تا نفس آخر باقی خواهیم ماند.

اذان یعنی پشت به همه آن چه بزرگ می پنداری کنی و تنها یک واحد را در تمام جهان ببینی، یعنی اکبری جز الله خدایت نباشد، رسولی جز محمد راهنمایت نباشد و امامی جز علی را به ولایت نپذیرفته باشی.

یعنی بندگانم به سوی من بشتابید که همه آن چه می خواهید نزد من است.

اذان سرشار از معنا است و به زبان آوردنش مسئولیت بزرگی برای هر مسلمانی به دنبال خواهد داشت، شوخی نیست بگویی الله اکبر و برای درست شدن حوائج دنیوی به این در و آن در بزنی و در مقابل هر کسی خم شوی.

شوخی نیست بگویی جز الله خدایی نداری اما در عمل هر آن چه غیر از خدای واحد است را در امور زندگی ات موثر بدانی.

اذان یعنی پاک شدن از هرچه شرک و دورویی و تزویر، اذان یعنی بشتابی به سوی کسی که هر آن چه داری از اوست و آخر مسیرت در زندگی به او ختم می شود، اویی که بوده و هست و خواهد بود و ما وظیفه ای عالی تر از بندگی در برابرش نداریم.

ایکاش اذان را تنها به لحظه نماز خواندن و یا ساعت های خاصی از روز محدود نکنیم بلکه آن را در بطن و عمق زندگی مان جاری سازیم که راه رسیدن به سعادت همین است.

انشا زیبا درباره اذان و صدای اذان

اذان یکی از مهم ترین رکن های اسلام است که بر پایه شهادت استوار است، اذان جایگاه مهمی در میان مسلمانان دارد، اول آن که هر فردی برای پذیرش دین اسلام لازم است به وحدانیت خداوند و پیامبرش حضرت محمد (ص) شهادت دهد و به اصطلاح شهادتین را بر زبان جاری سازد و همین امر مسئولیت خطیری بر گردن او خواهد گذاشت.

دوم آن که مسلمانان در طول روز برای انجام فریضه نماز لازم است برای عبادت آماده شوند و اذان راهی عالی برای آماده سازی روح و ذهن برای عبادت و متوجه کردن آن به سوی پروردگار است.

ابتدای اذان با گواهی و شهادت آغاز می شود و ما با چندین بار اذان گفتن در طول روز پیمان خود نسبت به خداوند را تحکیم می کنیم و سپس به دعوت می رسد، که ای مسلمانانی که خدای شما الله است و جز او یاوری ندارید مبادا برای نماز و عبادت سهل انگاری کنید، بشتابید به سوی نماز که بهترین عمل است.

از سوی دیگر اذان آوای دلنشین و آهنگی موزون دارد که هر روز ما را به سوی خود مجذوب می کند، آوایی که برای بندگان راستین خداوند آرامش و امید به همراه دارد و برای دشمنان اسلام ترس و عذاب.

من از همان لحظه که به این دنیا پا نهادم گوشم را با اذان و شهادت به خدای یگانه آشنا کرده اند چگونه ممکن است صدای اذان را بشنوم و به آن مانند چند کلمه معمولی عربی نگاه کنم؟

آهنگ خوش اذان ناخودآگاه عشق معبودی را به یادت می آورد که در تمامی لحظات زندگی همراهت بوده و تا مرگ و پس از آن نیز از او دور نخواهی بود.

به یادت می آورد که از همان لحظه که این عشق را پذیرفته ای حتی لحظه ای نباید از یادش غافل شوی و تمام فکر و ذکر و حرکتی که انجام می دهی جز با هدف نزدیک شدن به او و تسلیم بودن در برابرش نباید باشد.

اذان وسیله ای است برای ما انسان ها که طبیعت ما را با فراموشی سرشته اند و هر روز و هر ساعت لازم است قول و عهدی که داده ایم را یاداوری کنند تا مبادا از مسیر حق خارج شده و به بیراهه و سراشیبی بیفتیم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده