انشا در مورد کتاب خاک گرفته (کلاس ششم)

انشا زیبا و خواندنی در مورد کتاب خاک گرفته برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد کتاب خاک گرفته
انشا در مورد کتاب خاک گرفته

روزهای زیادی از ورودم بر این خانه می گذرد، روز اولی که خریداری شدم و به این خانه آمدم خیلی خوشحال بودم و احساس غرور می کردم که قرار است مطالب مفیدم را به اعضای این خانواده منتقل کنم، فکرش را هم نمی کردم که چنین سرنوشتی در انتظارم باشد.

روزها در پی هم می گذرد و من تنها در گوشه ای از این خانه بزرگ نشسته ام و نمی دانم که کی قرار است که صاحب خانه از من خسته شود و من را بیرون بیاندازد، هیچکدام از اعضای خانواده من را دوست ندارند و حتی نیم نگاهی هم به من نمی اندازند.

فکرش را نمی کردم که جلد زیبا و فاخرم چنین کاری به دستم بدهد و من را که سرشار از مطالب مفید و آموزنده هستم تبدیل به یک دکوری در یک خانه بزرگ کند، من تنها کتابی بودم که در آن خانه بود آن هم بخاطر جلد زیباییم و هیچ هم صحبتی نداشتم که با او درد دل کنم و این مسئله روز به روز من را ضعیف تر و افسرده تر می کرد.

آن قدر باز نشده بودم که دیگر خودم هم یادم نمی آمد که چه مطالبی درونم نوشته شده است و آن قدر خاک بر رویم نشسته بود که سنگینی آن را احساس می کردم و این خیلی برایم دردناک بود.

من کتابی فاخر حاصل تلاش و زحمت نویسنده ای بزرگ و حکیم چرا باید چنین سرنوشتی داشته باشم و در خانه ای روزگار بگذرانم که هیچ اهمیتی به کتاب خوانی و افزایش علم و دانش خود نمی دهند.

آن ها حتی اسم من را هم نمی دانستند و آن قدر از دیدشان دور بودم که فکر می کنم حتی فراموش کرده بودند من هم در آن خانه وجود دارم و نمی دانستند که من چقدر می توانم به آن ها کمک کنم و می توانم بهترین دوست و همراه آن ها باشم.

آن ها موبایل ها و فضای مجازی را دوست و همراه خود قرار داده بودند و دیگر من خاک گرفته تنها هیچ ارزش و احترامی برای آن ها نداشتم، اما من همچنان آن ها را دوست داشتم و در دل دعا می کردم که روزی نرسد که پشیمان شوند اما آن روز دیگر خیلی دیر باشد.

من دیگر در آن خانه داشتم از بین می رفتم و ناراحت بودم که نتوانسته ام هیچ کمکی به انسان ها بکنم اما امیدوار بودم که برای دوستانم چنین اتفاقی نیوفتاد و از آن ها به درستی استفاده شود و قدر آن ها را بدانند.

کتاب می تواند ارزشمند ترین دارایی یک فرد و بهترین دوست او باشد و مطالعه می تواند هر آدمی را به نسخه بهتری از او تبدیل کند پس قدر کتاب های خود را بدانید و اجازه ندهید که آن ها در گوشه ای خاک بخورند و استفاده نشوند آن ها بهترین دوستان شما هستند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده