انشا در مورد خداحافظی معلم از دانش آموزان و مدرسه

انشا زیبا و خواندنی در مورد خداحافظی معلم از دانش آموزان و مدرسه برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد خداحافظی معلم از دانش آموزان و مدرسه
انشا در مورد خداحافظی معلم از دانش آموزان و مدرسه

مادر من معلم مدرسه است، روزی که داشتم با او درباره روز آخر مدرسه و تلخی های آن صحبت می کردم او هم با من ابراز همدردی کرد و گفت او هم در آخرین روز مدرسه چنین احساسی دارد و دلتنگ مدرسه و دانش آموزانش می شود.

کمی متعجب شدم و باورش برایم سخت بود، فک می کردم تنها دانش آموزان هستند که در روز آخر مدرسه دلتنگ دوستان، معلم و مدرسه می شوند و احساس ناراحتی می کنند.

اما مادرم برایم توضیح داد که او و حتی دیگر همکارانش هم چنین احساسی دارند، مادرم می گفت با این که چندین سال است که در مدرسه مشغول به کار است و با دانش آموزان زیادی سر و کار داشته است اما هنوز هم در پایان هر سال تحصیلی احساس ناراحتی و دلتنگی می کند.

مادرم تک تک دانش آموزانش را بسیار دوست دارد و همیشه نگران آن ها است و برای آموزش و تربیت آن ها هر کاری از دستش بر بیاید انجام می دهد و می گوید در آخرین روز مدرسه با فکر به اینکه شاید دیگر شاگردانش را هیچوقت نبیند خیلی غمگین و ناراحت می شود و برای تک تک آن ها دلتنگ می شود.

او در آخرین روز مدرسه تک تک شاگردانش را در آغوش می گیرد و برای آن ها دعای خیر و آرزوی موفقیت می کند و خودش گفت که لحظه به لحظه با بغل کردن هر کدام از آن ها که گریان هستند بغضش را قورت می دهد تا اشکش سرازیر نشود در مقابل محبت بی اندازه آن ها.

مادرم حتی برای مدرسه هم دل تنگ می شود با اینکه می داند باز هم به آن جا بر می گردد در آخرین رو مدرسه با تمام گوشه کنار های مدرسه هم خداحافظی می کند، چرا که مدرسه دیگر تبدیل به خانه دوم او شده است و جدایی از آن برایش خیلی سخت و دشوار است.

به جای تمام معلم های دنیا به دستان زحمت کش مادرم بوسه می زنم و از او تشکر می کنم که این چنین مسئولیت پذیر، وفادار و با محبت است نسبت به شغلش و دانش آموزانش.

بی شک تمام معلم ها مانند مادرم این چنین مهربان و مسئولیت پذیر هستند و ما هر چقدر هم که از آن ها تشکر و قدردانی کنیم باز هم گوشه ای از زحماتی که آن ها برای ما می کشند جبران نمی شود.

پس در آخرین روز مدرسه زمانی که از جدایی از دوستان و معلمتان ناراحت و غمگین هستید بدانید که معلمتان هم چنین احساسی دارد و او هم مانند شما ناراحت است و تنها چیزی که شاید کمی او را خوشحال کند قدردانی از زحماتش است.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده