انشا در مورد اگر من یک کتاب بودم (زیبا و دلنشین)

انشا زیبا و خواندنی در مورد اگر من یک کتاب بودم برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد اگر من یک کتاب بودم
انشا در مورد اگر من یک کتاب بودم

کتاب بهترین دوست ما انسان ها است و تنها کتاب است که علوم و مطالب آموزنده خود را بدون هیچ منت و چشم داشتی به ما می آموزد، اما متاسفانه در کشور ما ایران سران مطالعه بسیار کم و پایین است و آدم ها علاقه بسیاری به مطالعه ندارند و این برای یک کشور خیلی بد و دردناک است.

گاهی خودم را جای یک کتاب می گذارم و به این فکر می کنم که اگر روزی مردم من را دوست نداشته باشند و به من اهمیتی ندهند چه احساسی خواهم داشت، واقعا دردناک و زجرآور است این که بهترین دوست و همراه برای آدم ها باشی و آن ها به تو اهمیت ندهند.

اما اگر من یک کتاب بودم هیچوقت ناامید نمی شدم و تمام تلاشم را می کردم تا آدم ها من را دوست داشته باشند و به من علاقه مند شوند به طوری که لحظه ای من را زمین نگذارند و حتی من را به دوستانشان هدیه بدهند.

اگر من یک کتاب بودم سعی می کردم آن قدر مطالبم دلنشین باشند و آن قدر فهم و درک آن برای همگان راحت باشد که در آن ها علاقه به کتاب خواندن زیاد شود و بعد از من سراغ خواندن کتاب های دیگری هم بروند.

اگر من یک کتاب بودم سعی می کردم مطالبم به گونه ای باشد که آدم ها در هر سنی بتوانند آن را بخوانند و آن را درک کنند و طوری نباشد که فهم آن برای عده ای غیرقابل درک و فهم باشد.

کتاب بودن خیلی مسئولیت سخت و سنگینی است این که باید مطالبی را به دیگران بیاموزی که آموزنده باشند و کاربردی و در عین حال حس خوبی در آدم ها ایجاد کنند و آن ها را به خواندن کتاب دیگری ترغیب کند نه این که آن ها را دلسرد کند و دیگر سراغ هیچ کتاب دیگری نروند.

اگر من یک کتاب بودم به آدم ها می آموختم که وجودشان بر روی زمین چقدر مهم و پر اهمیت است و نباید خودشان و استعداد هایشان را نادیده بگیرند و به آن ها یادآوری می کردم که چقدر ارزشمند و بزرگ هستند.

اگر من یک کتاب بودم به آدم ها می آموختم که باید روز به روز علمشان را بیشتر کنند و این را بدانند که همیشه چیزی برای یادگیری وجود داردو دریای علم و دانش هیچ پایانی ندارد و همواره باید در آن شنا کرد و آموخت.

کاری می کردم که با خواندن هر سطر از کتاب من خنده بر لبانشان بیاید و امید در دلشان زنده شود و نا امیدی و ناراحتی از وجودشان پاک شود به طوری که حتی با دیدن جلد من هم خوشحال شوند و لبخند بزنند.

کتاب خواندن در دنیای امروزی یک امر مهم و ضروری برای هم آدم ها در تمام سنین است و نباید آن را نادیده بگیریم، کتاب چیزهای زیادی به ما می آموزد که هر کدام از آن ها می تواند باعث تحول در زندگی ما بشود، به امید روزی که در کشور ما هم سران مطالعه کتاب زیاد شود و همه آدم ها از آن استفاده کنند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده