انشا در مورد پنجره ای رو به پاییز (زیبا و دلنشین)

انشا در مورد پنجره ای رو به پاییز برای تمامی پایه ها
انشا در مورد پنجره ای رو به پاییز برای تمامی پایه ها

انشا زیبا و خواندنی در مورد پنجره ای رو به پاییز برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

کوچه سرسبزمان با آن درختان سربه فلک کشیده و تنومند که آن قدر در هم پیچ و تاب خورده و رشد کرده اند که دیگر به راحتی نمی توان آبی آسمان را مشاهده کرد دیگر دارد تغییر رنگ می دهد و من هر روز از پشت پنجره اتاقم شاهد نارنجی شدن  برگ درختان آن هستم.

این تغییر رنگ از سبز به نارنجی خبر از آمدن پاییز را می دهد، پاییزی که درست است سرسبزی و طراوات درختان را از بین می برد اما آن قدر زیبا و دل انگیز است که نمی توان آن را دوست نداشت و از آمدنش خوشحال نشد.

هر روز پنجره اتاقم را باز می کنم و به تماشای آمدن پاییز می نشینم، آن قدر آهسته می آید که گاهی اصلا متوجه حضورش نمیشوی شاید خودش هم دوست ندارد که سرسبزی و طراوات درختان را از آن ها بگیرد اما این قانون این طبیعت و این دنیا است و این چرخش فصل ها هر کدام منفعتی برای این زمین زیبا دارند.

روزهایی پاییزی را که در آن باد می وزد را خیلی دوست دارم، زمانی که باد می وزد و برگ درختان رقص کنان در هوا می چرخند و بر روی زمین می افتند برایم خیلی هیجان انگیز است، صدای پای آدم هایی که بر روی برگ ها راه می روند و صدای جاروی رفتگر مهربانی که برگ ها را به کناری جارو می زند برایم لذت بخش ترین موسیقی دنیا است و از پشت آن پنجره کوچک ساعت ها به شنیدن این موسیقی گوش نواز می نشینم.

آن قدر به تماشای پاییز می نشینم تا آفتاب غروب کند و به راستی که بسیار دل نشین است تماشای غروب پاییز زمانی که هم آسمان نارنجی است هم زمین و این زیبا ترین شباهت بین زمین و آسمان است.

درخت خرمالوی خانه همسایه که آن هم خبر از آمدن پاییز را می دهد و آن هم روز به روز نارنجی تر و بزرگ تر می شود هم برای من زیباترین تصویر دنیا را از پشت آن پنجره کوچک به نمایش می گذارد.

در فصل های دیگر به دلیل در هم تنیده بودن شاخ و برگ درختان من نمی توانم آدم هایی را که در کوچه رفت و آمد می کنند را ببینم، اما با آمدن پاییز و برگ ریزانش می توانم آدم ها را ببینم آدم هایی که می دانم هر کدام قصه ای دارند، عده ای خوشحال اند و لبخند به لب دارند و عده ای هم غمی در چهره دارند.

پاییز یکی از زیباترین، خوش رنگ ترین و خوش آب و هوا ترین فصل های پروردگار است و من از این که پنجره ای هرچند کوچک رو به آن دارم و می توانم هر روز زیبایی آن را شاهد باشم از خداوند سپاس گذارم پاییز برای من فصل تمام زیبایی ها و قشنگی های این دنیا است.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده