انشا در مورد خداحافظی از دوستان در پایان سال تحصیلی

انشا زیبا و خواندنی در مورد خداحافظی از دوستان در پایان سال تحصیلی برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا درباره خداحافظی از دوستان در پایان سال تحصیلی
انشا درباره خداحافظی از دوستان در پایان سال تحصیلی

تلخ ترین روز در تمام طول سال تحصیلی آخرین روز و روزی است که قرار است با دوستان و معلمانمان خداحافظی کنیم و نمی دانیم که سال دیگر باز هم آن ها را خواهیم دید یا نه و این خیلی تلخ و ناراحت کننده است.

خداحافظی با دوستانی که یک سال در کنارشان بوده ای با آن ها خندیده ای، درد و دل  کرده ای، گاهی گریه کرده ای و دیگر مانند اعضای خانواده ات شده اند خیلی سخت است، به همین خاطر من هیچوقت روز آخر مدرسه را دوست ندارم.

با انکه بعضی ها خیلی خوشحال هستند که به تعطیلات تابستانی می روند اما برای من آن روز خیلی غم انگیز است، روزی که برای آخرین بار کسانی را می بینم که یکسال هر روز در کنارشان بوده ام و با آن ها وقت گذرانده ام.

هرسال موقع خداحافظی با دوستانم همدیگر را بغل می کنیم و آن قدر گریه می کنیم برای اینکه قرار است مدتی همدیگر را نبینیم که دیگر جانی برایمان نمی ماند اما در انتها به یکدیگر قول می دهیم که سال دیگر هم در کنار هم باشیم و همدیگر را ببینیم آن وقت کمی آرام می شویم و دوباره نور امید در دلمان جوانه می زد.

به رسم هر سال با دوستانم گوشه ای از حیاط مدرسه می نشینیم و خاطرات یک سال اخیر را مرور می کنیم، از مرور خاطرات گاهی لبخند به لبانمان می آید و گاهی دوباره چشمانمان پر از اشک می شود.

به همدیگر قول می دهیم که همیشه حتی در دانشگاه هم کنار یکدیگر باشیم و همیشه دوستان خوبی برای هم باقی بمانیم؛ من فکر می کنم خالص ترین و پاک ترین دوستی ها دوستی های است که از زمان مدرسه و در مدرسه شکل می گیرد و باید خیلی قدر آن را بدانیم و همیشه از آن محافظت کنیم.

با اینکه با دوستانم می توانیم در زمان تعطیلات هم یکدیگر را ببینیم اما گویی که  آن دیدن هر روزه در مدرسه و بودن در کنار همدیگر برایمان عادت شده است و دل کندن خیلی برایمان سخت است.

در پایان هر سال تحصیلی ما هم یک سال بزرگ تر می شویم و به معلوماتمان اضافه می شود و در کنار آن دوستی ها و ارتباط هایمان هم محکم تر و صمیمی تر می شود، به همین خاطر است که هر سال که جلو تر می رویم خداحافظی از دوستانمان هم برایمان سخت تر است.

اما دوستی های خوب و محکم هیچگاه از بین نمی روند و ما هم با امیدواری به دیدن دوباره یکدیگر و اینکه در سال بعد دوستی هایمان محکم تر هم خواهد شد از یکدیگر خداحافظی می کنیم و خودمان را آماده می کنیم برای شروعی دوباره به امید دوستی های بهتر و پاک تر.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده