انشا با موضوع مضرات اضافه وزن و چاقی برای دانش آموزان پایه دهم

انشا خواندنی و زیبا درباره مضرات اضافه وزن و چاقی برای نوجوانان و دانش آموزان پایه دهم

انشا با موضوع مضرات اضافه وزن و چاقی
انشا با موضوع مضرات اضافه وزن و چاقی

حتما شما هم این جمله را شنیده اید که برخی می گویند: “من آب هم بخورم چاق می شم” ، این جمله درباره ی برخی از افراد صدق می کند و واقعا برخی از آن ها به دلایل ارثی یا حتی بیماری که کم کاری تیروئید یکی از آن هاست سریع چاق می شوند و همیشه از این مسئله شکایت دارند.

اما خوب علت چاقی برخی از افراد هم پرخوری بیش از حد و یا خوردن خوراکی های چاق کننده است، این افراد اغلب اوقات نمی توانند جلوی اشتهایشان را بگیرند و از طرفی هر چه بیش تر می خورند باز هم دلخواشان خوراکی و غذاهای بیش تری می خواهد.

چاقی می تواند سلامتی انسان را به خطر بیاندازد، مثلا برخی از بیماری های انسان کاملا با چاقی در ارتباط هستند بیماری هایی مانند پرفشاری خون، دیابت، اختلال در چربی های خون، سکته ی مغزی، کبد چرب و حتی سرطان، پس افرادی که دچار چاقی هستند باید راهی برای کاهش وزن خود پیدا کنند.

اگر چاقی بر اثر بیماری باشد این افراد باید ابتدا بیماری جسمی و یا روحی خود را درمان کنند و بعد به فکر برطرف کردن چاقی باشند، اما زمانی که علت چاقی تنها پرخوری باشد می توان با ورزش و رژیم وزن بدن را کاهش داد و از بیماری هایی که ممکن است بر اثر چاقی به آن ها دچار شد پیشگیری نمود.

متاسفانه برخی از افراد دارای اضافه وزن برای رسیدن به لاغری بدون این که به پزشک مراجعه کنند کارهای غیر اصولی انجام می دهند که بیش تر به سلامتی شان آسیب وارد می شود مثل استفاده ی خودسرانه از مکمل های لاغری غیر استاندارد و یا رژیم هایی که باعث تحلیل رفتن بدن می شود.

به همین علت افراد چاق برای لاغری باید راه و شیوه ی درستی را انتخاب کنند تا از آسیب بیشتر به بدن جلوگیری شود، مراجعه به پزشک، ورزش کردن و جایگزین کردن تغذیه ی سالم به جای خوردن فست فود، غذاهای پرچرب و شیرینی جات چند نمونه از این راه ها می باشد که اگر زیر نظر یک پزشک و یا مربی تغذیه انجام شود نتیجه ی خوبی خواهد داشت.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده