انشا در مورد اگر من معلم بودم (ساده و زیبا)

انشا زیبا و خواندنی در مورد اگر من معلم بودم برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد اگر من معلم بودم
انشا در مورد اگر من معلم بودم

معلمی شغل انبیا است و تمام معلم ها مهربان و محترم هستند، معلم ها در حد توان تلاششان را می کنند که به ما دانش آموز ها به درستی درس دهند و به پیشرفت ما کمک بکنند.

اگر معلمی سخت گیری می کند و یا اگر گاهی با ما بد اخلاقی میکند بخاطر خودمان است تا تلاشمان را برای فهم درس بیشتر کنیم و بتوانیم به موفقیت برسیم و هر معلمی روش خاص خودش را بابت این موضوع دارد یکی با سخت گیری و دیگری با مهربانی و ارتباط خوب گرفتن.

نمی توان گفت کدام معلم خوب است یا کدام بد چرا که همه معلم ها خوب هستند و باید به آن ها احترام بگذاریم چرا که آن ها زحمت بسیار می کشند و با وجود آن ها است که ما میتوانیم درس بخوانیم و به آرزوهایمان برسیم.

اما اگر من روزی معلم شوم ترجیح می دهم که یک معلم مهربان باشم و به دانش آموزانم خیلی سخت نگیریم، سعی می کنم در درجه اول با دانش آموزانم دوست باشم و کارهایی انجام دهم که در آن ها انگیزه ایجاد شود و به درس علاقه مند شوند.

برای مثال اگر روزی یکی از آن ها بی حوصله باشد و یا احساس خستگی کند به او اجازه می دهم که آن روز را استراحت کند و یا به کاری که دوست دارد مشغول باشد.

سعی می کنم معلم خیلی خوبی باشم و دانش آموزانم همگی دوستم داشته باشند و در آرامش درس بخوانند چرا که مدرسه خانه دوم دانش آموزان است و باید در این مکان احساس امنیت و آرامش کنند.

سعی می کنم همیشه خنده بر لب داشته باشم و صبور باشم و هیچوقت حال بدم را به بچه ها منتقل نکنم، فکر می کنم معلم بودن شغل خیلی سخت و پر زحمتی است به همین است که می گویند معلمی شغل انبیا است.

اگر روزی معلم شوم تمام تلاشم را می کنم که آن معلمی باشم که تمام دانش آموزانم دوستم داشته باشند و آن معلمی باشم که هیچوقت من را فراموش نکنند و میشه در یاد و خاطره شان بمانم.

شاید من هم حالا که در سمت یک معلم نیستم این سخنان را می گویم و در عمل نتوانم این چنین باشم چرا که شغل معلمی فداکاری، صبر و زحمت فراوان دارد و هر کسی نمی تواند از عهده آن بر بیایید.

در آخر باید بگویم که هر معلمی با هر شیوه و روشی که تدریس می کند در کار خودش بهترین است و تنها هدف مشترک تمام معلم ها آموزش به ما دانش آموزان هم از نظر علمی و از نظر راه و رسم درست زندگی کردن می باشد و ما دانش آموزان باید به همه معلمان احترام بگذاریم و قدردان زحماتشان باشیم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده