انشا درباره ضرب المثل بار کج به منزل نمیرسد

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “بار کج به منزل نمیرسد”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا درباره بار کج به منزل نمیرسد
انشا درباره بار کج به منزل نمیرسد

همه ی ما اهداف و خواسته هایی داریم که برای به دست آوردن آن ها تلاش می کنیم، این تلاش شامل تمام کارهای صحیح و غلطی است که می توانیم در مسیر رسیدن به موفقیت انجام دهیم.

برخی از ما همیشه کارهای درست و صحیح را انتخاب می کنیم تا با انجام دادن آن ها به هدفمان برسیم و حتی اگر مجبور باشیم مسیر طولانی تری را طی کنیم یا وقت، انرژی و هزینه ی زیادی را صرف کنیم اما وجدان بیدار ما هیچ وقت اجازه ی خارج شدن از مسیر درست را به ما نمی دهد.

اما برخی ها برعکس گروه اول، گوش شنوایی برای شنیدن صدای حقیقت ندارند و از دروغ، ریا و کلک برای رسیدن به اهدافشان استفاده می کنند تا هم مسیر کوتاهتری را پشت سر بگذارند و سریع تر به هدف برسند و هم هزینه ی زیادی را در این راه متحمل نشوند.

این دسته افراد با این که می دانند کارهایشان اشتباه است اما باور ندارند که عاقبت کارشان رسوایی بوده و به قول معروف «بار کج به منزل نمی رسد» زیرا اگر به این باور رسیده باشند راه درست را انتخاب می کنند.

این افراد منفعت طلب، برای پولدار شدن سر دیگران را کلاه می گذارند و از آن ها سوء استفاده می کنند، برای به دست آوردن یک مقام و منصب زیرآب دیگران را می زنند و برای رسیدن به خواسته شان دیگران را قربانی می کنند و فکر می کنند همیشه پیروزی با آن هاست.

اما بالاخره روزی نقشه های این افراد نقش بر آب می شود و علاوه بر این که تمام داشته هایی که از راه نادرست به دست آورده اند را از دست می دهند بلکه تنها و بی دوست نیز می مانند زیرا اطرافیان با شناخت آن ها دیگر علاقه ای به دوستی با این گونه افراد نخواهند داشت، پس اگر راه ما نادرست باشد و بار کج، هیچ وقت به سر منزل مقصود نخواهیم رسید.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده