انشا در مورد خانه پدری برای دانش آموزان پایه هفتم و هشتم

انشا خواندنی و زیبا در مورد خانه پدری برای نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا زیبا در مورد خانه پدری
انشا زیبا در مورد خانه پدری

خانه پدری برای من جایگاهی امن است، خانه ای که در آن عشق به خانواده، مهربانی، همدلی و کمک کردن به یک دیگر را یاد می گیریم خانه ای که پر از صفا و صمیمت است.

خانه پدری من در یک محله با صفا در مرکز شهر است، انتهای یک کوچه بن بست که شاخه های درخت انگور از آن بیرون زده است، حیاط کوچک و با صفایی دارد که یک سمت آن باغچه ای کوچک قرار دارد پر از گل های محمدی و یاس و سمت دیگر آن حوضی کوچک.

خانه پدری جایی است که در آن هیچ گاه احساس غریبی نمی کنی، پدرم که تمام تلاشش را برای رفاه و آرامش ما می کند ستون خانه است؛ مهربانی اش بی پایان و زحمتش بسیار است و من دوست دارم هر روز و هر شب دستان زحمت کشش را بوسه باران کنم.

برای پدرم هیچ گاه خستگی معنا ندارد شب ها که از سر کار می آید، به گل های باغچه رسیدگی می کند، در درس های من و خواهرم کمک می کند و من خستگی را در چشمانش می بینم، او هر کاری می کند تا سر پا نگه دارد این خانه پدری را برای ما.

مادرم که هر روز به عشق غذا های خوشمزه اش از مدرسه تا خانه را می دوم، و از بوی غذایش که تا سر کوچه می آید می توانم حدس بزنم که غذای آن روز چیست.

صبح ها زودتر از ما بیدار می شود و شب ها دیرتر از ما بخواب می رود؛ او بزرگ ترین و قشنگ ترین عضو خانه پدری است و بدون او آن خانه هیچ رنگ و بویی ندارد.

مادرم بدون هیچ توقعی به کارهای همه ما رسیدگی می کند، و از هیچ محبتی نسب به ما دریغ نمی کند، او مانند خورشیدی است در خانه پدری ما و اگر روزی نتابد دیگر زندگی و آن خانه برای ما معنایی ندارد.

من صبح ها با بوی نون تازه ای که پدرم می خرد از خواب بیدار می شوم و به عشق تخم مرغ عسلی های مادرم از جایم بر می خیزم، فکر می کنم فقط در خانه پدری همچین حس هایی را می توان تجربه کرد.

پدر و مادرم با ارزش ترین عضو خانه پدری ام هستند و اگر روزی آن ها نباشند دیگر آن خانه هیچی ارزشی ندارد، ارزش خانه پدری به عشق و محبتی است که در آن وجود دارد.

خانه پدری جایی است که در آن همیشه به روی آدم باز است، همیشه تو را دوست خواهند داشت حتی اگر به آن ها بی احترامی یا بدی کنی هیچ گاه جایگاهت را در آن خانه از دست نخواهی داد.

امیدوار که قدر این نعمت را بدانیم، خانه مهم نیست مهم پدر و مادری هستند که در آن خانه هستند کاش قدر آن ها را بدانیم و تا می توانیم به آن ها احترام بگذاریم، خانه پدری جایی است که مانندش را در هیچ کجای دنیا نمی توان یافت.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده