انشا درباره ضرب المثل درخت هر چه بارش بیشتر می شود سرش فروتر می آید

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “درخت هر چه بارش بیشتر می شود سرش فروتر می آید”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا درباره درخت هر چه بارش بیشتر می شود سرش فروتر می آید
انشا درباره درخت هر چه بارش بیشتر می شود سرش فروتر می آید

زمانی که درخت پربار و پر میوه ای را ببینیم متوجه شاخه های خمیده ی آن می شویم که به خاطر سنگینی میوه ها افتاده تر و فروتر از حالت عادی ایستاده است، گاهی هم ممکن است این سنگینی آن چنان زیاد باشد که سر شاخه های نزدیک به زمین روی خاک پهن شوند.

انسان هایی که از نظر علمی، ادبی و یا موارد دیگر غنی تر از دیگران هستند نیز دقیقا مانند همان درختان پرباری می باشند که دانایی باعث فروتنی و افتادگی بیشتر آن ها می شود.

این افراد از درون به کمال رسیده اند و برای مطرح کردن خود نیازی به فخر فروشی به دیگران ندارند و رفتار عادی آن ها نشان دهنده ی شخصیت عمیق و والای آن ها می باشد.

در مقابل انسان هایی هم وجود دارند که به اندک دانش خود مغرور می شوند و مدام تلاش می کنند تا به هر شکل و روشی به دیگران نشان دهند که بیشتر از آن ها می فهمند و از طریق کوچک شمردن دیگران سعی در بالا بردن اعتماد به نفس خود دارند اما همین رفتار آن ها نشان دهنده ی فهم کم و نادانیشان می باشد.

شما اگر با دسته اول دوست باشید از همنشینی با آن ها حس خوبی خواهید داشت و پس از مدتی رفتار خوب آن ها باعث می شود با اعتماد به نفس بالا شروع به شناخت نقاط قوت خود کرده و مسیرهای رسیدن به موفقیت را با برنامه ریزی بهتر دنبال کنید.

اما اگر با دسته ی دوم که انسان های مغرور و خود شیفته هستند در ارتباط باشید پس از مدتی خود را فرد شکست خورده ای خواهید دید زیرا آن ها تمام مدت از خودشان و موفقیت های داشته و نداشته شان تعریف می کنند و همین باعث می شود شما کم کم اعتماد به نفس خود را از دست داده و در مقابل آن فرد احساس کوچکی و ناتوانی داشته باشید.

همه ی انسان ها باید قبل از کسب هر دانش و یا رسیدن به موفقیت ظرفیت آن را هم در خود ایجاد کنند تا به جای مغرور شدن و فخر فروشی به دیگران که نتیجه ی آن ناامید کردن اطرافیان است به آن ها نیز کمک کنند تا در مسیر موفقیت قدم بردارند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده