انشا در مورد روز خلیج فارس برای دانش آموزان و نوجوانان

انشا زیبا و خواندنی در مورد روز ملی خلیج فارس برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد روز ملی خلیج فارس
انشا در مورد روز ملی خلیج فارس

خلیج فارس خلیجی بسیار مهم و با ارزش برای ایران است، خلیج فارس یک آبراه بلند و کم عمق است که بین ایران و عربستان قرار دارد و همین همسایگیش با عربستان باعث شده است که عربستان هم خود را مالک آن بداند و حتی عرب ها به آن خلیج عرب می گویند.

خلیج فارس در جنوب ایران قرار دارد و جزیره های قشم، خارک، کیش، ابوموسی، لاوان و تنب بزرگ و کوچک متعلق به این خلیج هستند همچنین بندر عباس، بندر لنگه و بندر ماهشهر هم در حاشیه خلیج فارس قرار دارند.

خلیج فارس سومین خلیج بزرگ جهان است که سرشار از منابع طبیعی با ارزش است به طوری که نیمی از انرژی جهان را در برگرفته است، خلیج فارس سرشار از نفت خام است و می توان گفت که نیمی از ثروت ایران از این خلیج و منابع با ارزش آن است.

آب خلیج فارس تقریبا شیرین است و در آن موجودات آبزی مانند انواع ماهی ها، دلفین و صدف می باشد، که افراد ساکن در حاشیه خلیج فارس با صید آن ها هم مواد غذایی برای خودشان تامین می کنند و هم آن را به نقاط مختلف در ایران و یا حتی کشور های دیگر صادر می کنند.

امروزه جزیره ها و بندر های متعلق به این خلیج به یک جای تفریحی و توریستی برای عموم مردم تبدیل شده است به دلیل زیبایی آن ها و حتی افراد زیادی هم برای خرید کردن بسیار از لوازم خود به این جزایر و یا بندر ها سفر می کنند.

خلیج فارس برای ابران بسیار  پر اهمیت و در واقع یک سرمایه ملی است، خلیج فارس اولین دریایی است که انسان ها به آن راه پیدا کردند به همین دلیل مهد تمدن بشری هم به شمار می آید.

روز ملی خلیج فارس در ایران 10 اردیبهشت می باشد، تصویب این تاریخ به زمان صفویه باز می گردد زمانی که نیرو های پرتغالی از جنوب ایران و تنگه هرمز اخراج شدند و حکومت ایران برای اینکه کل جهان خلیج فارس را به رسمیت بشناسند و بدانند که متعلق به ایران است این روز را به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری کردند.

ایران تا به امروز تلاش های بسیار زیادی انجام داده است تا چشم طمع کشور های دیگر از جمله عربستان را که خلیج فارس را متعلق به خودشان می دانند را از روی این خلیج بر دارد و موفق هم بوده است.

خلیج فارس متعلق به ایران است و تا همیشه هم متعق به ایران می ماند و ما این مسئله را هر سال در روز 10اردیبهشت به تمام دنیا از جمله عربستان یادآوری می کنیم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده