انشای زیبا در مورد روز دختر (بسیار دلنشین و ساده)

انشا زیبا و خواندنی در مورد روز دختر برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشای زیبا و دلنشین در مورد روز دختر
انشای زیبا و دلنشین در مورد روز دختر

در ایران مسلمانان پایبند به سنت شیعه تولد حضرت معصومه (ع) را روز دختر می دانند، حضرت معصومه (ع) خواهر امام رضا(ع) بودند و به دلیل پاک بودن و جوان بودن و دوشیزه بودن ایشان ولادت ایشان را به عنوان روز دختر نامگذاری کرده اند.

زمانی که حضرت معصومه به دنبال برادرشان به ایران آمدند در قم بیمار شدند و از دنیا رفتند، به همین دلیل است که حرم مطهر ایشان در شهر قم قرار دارد و مسلمانان از جاهای دور و نزدیک برای زیارت حرم مطهر این بانوی کم سن وسال به قم سفر می کنند.

قبل از پیدایش دین اسلام به دخترا اهمیت داده نمی شد و حتی اعراب وقتی فرزند دختر خداوند به آن ها اعطا می کردند دختران خود را از بین می بردند اما با پیدایش دین اسلام، اسلام اهمیت بسیار زیادی برای دختر ها قائل شد.

خداوند دخترها را زیبا، ظریف و پر از احساسات زیبا خلق کرده است که در عین حال قوی و مقاوم هستند، دخترانی که روزی همسر می شوند، مادر می شوند و به انسان دیگری حیاط می بخشند.

دختر ها با وجودشان و با زیبایی شان این دنیا را به جای زیبا تری برای زندگی تبدیل کرده اند، دخترها لبخند خداوند هستند و مانند گل زیبا و با طراوت هستند اما خیلی باید مواظب بود تا این گل های زیبا و با طراوت پژمرده نشوند و طراوت خود را از دست ندهند.

دخترها قلبی مهربان و بزرگ و در عین حال حساس و شکننده دارند، دخترها دلسوز پدرها و مادرانشان هستند و زمانی هم که ازدواج می کنند دلسوز همسر و فرزندانشان هستند.

دختر ها فداکار هستند و از خود گذشتگی بسیاری دارند، فک می کنم زیباترین خلقت خداوند دختر ها هستند،  خداوند هم در تمام دین اسلام تاکید دارد به احترام و ارزش گذاشتن بر دخترها.

روز دختر بهانه ای بسیار کوچک است برای خوشحال کردن و احترام قائل شدن برای این فرشتگان آسمانی که بدون بال دارند بر روی این زمین زندگی می کنند، روز دختر بهانه ای است تا از آن ها تشکر و قدردانی کرد برای اینکه این دنیا را زیبا تر کرده اند.

در این روز پدر ها و مادر ها به دخترانشان تبریک می گویند و برای آن ها هدیه ای تهیه می کنند تا به آن ها یادآوری کنند که چقدر آن ها را دوست دارند و چقدر وجودشان برکت و رحمت است برای زندگی پدر و مادرها.

دختر ها با کوچک ترین چیز ها هم خوشحال می شوند و همان تبریک کوچک هم در روز دختر برای آن ها بسیار با ارزش است پس سعی کنید این روز را که هم روز ولادت حضرت معصومه است و هم روز دختر تمام این روز را به آن ها اختصاص دهید و کار هایی را انجام دهید که باعث خوشحالیشان می شود.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده