انشا در مورد روز کارگر برای دانش آموزان و نوجوانان

انشا زیبا و خواندنی در مورد روز جهانی کار و کارگر برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد روز کارگر
انشا در مورد روز کارگر

کارگرها زحمت کش ترین قشر جامعه هستند، اگر آن ها نباشند چرخه کار و فعالیت در تمام دنیا لنگ می شود و وجود آن ها و زحمت هایی که آن ها می کشند باعث پیشبرد تمام کار ها در تمام زمینه ها می شود.

از گذشته های خیلی دور تا به امروز که علم و صنعت پیشرفت بسیار زیادی کرده است باز هم کارگرها نقش بسیار مهمی در پیشرفت یک جامعه دارند، برای مثال اگر کارگر های خط تولید یک کارخانه یک روز کار نکنند چرخه تولید آن کارخانه دچار مشکل می شود و ممکن است ضرر بسیار زیادی را متحمل شود.

کارگر ها با اینکه سخت کار می کنند و زحمت بسیار می کشند و شغلی به مراتب سخت تر از شغل های دیگر دارند اما حقوق و مزایای آن ها نسبت به مشاغل دیگر کمتر است و من فکر می کنم که حق آن ها باید خیلی بیشتر باشد.

کار در کارخانه، کار در معدن، کار کشاورزی و ساخت وساز های شهری و یا حتی جاده ای وابسته به کار کارگر ها است و اگر آن ها نباشند کار تمامی این مشاغل دچار مشکل خواهد شد.

کارگرانی با دستان پینه بسته و چهره هایی که همیشه خسته هستند اما پر از معرفت و مهربانی اند، کارگرها سخت کار می کنند برای رفاه و آسایش خانواده خود و برای رفاه آن ها هر کاری انجام می دهند.

کارگرها پول حلال در می آورند و هرچند کم اما همیشه به حق و حقوق خود راضی هستند و هیچ گلایه و شکایتی از زندگی ندارند و حتی حرص و طمعی که یک سری از افراد بی نیاز هم دارند در آن ها وجود ندارد.

11 اردیبهشت روز کارگر است و بهانه خوبی است برای اینکه از این قشر زحمت کش تشکر و قدردانی کنیم، اگر پدرانی کارگر داریم دست های زحمت کش آن ها را ببوسیم و به آن ها افتخار کنیم.

کار کردن و یا به اصطلاح کارگری کردن خیلی بهتر و شریف تر از بیکار بودن و سربار جامعه بودن است، اجتماع به تمام مشاغل در تمام زمینه ها نیاز دارد و کارگر ها هم از نیازهای یک جامعه هستند که نبود آن ها مشکل ساز است.

پس باید بدانیم که کارگر ها و شغل آن ها بسیار مهم و تاثیرگزار است و آن ها هم از اقشار مهم جامعه هستند، اگر رفته گری را می بینید باید در کمال احترام با او برخورد کنید چرا که اگر او روزی نباشد کثیفی و زباله تمام شهر را خواهد گرفت و زندگی بر روی زمین کم کم غیر ممکن می شود بدون وجود آن ها.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده