انشا در مورد سفر به تبریز (زیبا و دلنشین)

انشا زیبا و خواندنی در مورد سفر خانوادگی به تبریز برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشای زیبا در مورد سفر به تبریز

با تعریف هایی که از شهر تبریز شنیده بودم تبریز را شهری بسیار بزرگ، زیبا و پاکیزه با مردمی بسیار اصیل تصور می کردم و سفر به این شهر زیبا برایم خیلی هیجان انگیز بود و دوست داشتم بودن در این شهر را تجربه کنم.

بنابراین به علت اصرار زیاد من و علاقه خانواده ام به دیدن این شهر ما برای سفر نوروزی شهر تبریز را انتخاب کردیم، ما برای سفر به این شهر سفر با خودروی شخصی خودمان را انتخاب کردیم تا برای گشتن در شهر مشکلی نداشته باشیم.

من آن قدر برای دیدن تبریز هیجان داشتم و خوشحال بودم که متوجه گذر زمان نمی شدم و آن مسافت 8،9 ساعته برایم به سرعت سپری شد، بعد از رسیدن به شهر تبریز که همان طور که تصورش را می کردم یک شهر تمیز و آرام بود ما برای استراحت به هتل رفتیم و تصمیم بر این شد که دیدن شهر تبریز را از فردای آن شب شروع کنیم.

تبریز در شمال غربی کشور ایران قرار دارد و کوهستانی و سردسیر است بنابراین ما در عید باید از لباس های گرم استفاده می کردیم به این خاطر که هوای تبریز همچنان سرد بود و حتی گاهی باران هم می بارید.

ما اولین روز سفر خود را با رفتن به ائل گلی آغاز کردیم، اولین چیزی که توجه آدم را جلب می کرد آن پله های بلند با آب نمای بینشان بود و بالاتر که می رفتی یک استخر بزرگ و چشم نواز بود که مردم در آن قایقرانی می کردند.

ما هم بلیط تهیه کردیم و سوار قایق شدیم، نسیم خنکی می وزید و من کمی احساس سرما می کردم اما دیدن منظره زیبا و سرسبز اطراف استخر و دیدن آن عمارت بسیار قدیمی و زیبایی که در وسط استخر قرار داشت ارزشش را داشت و برایم تجربه شیرینی بود.

تبریز موزه های بسیار زیادی دارد و ما روز دوم سفر خود را برای بازدید موزه ها اختصاص دادیم، موزه مشروطه، موزه عصرآهن، موزه آذربایجان و موزه سنگی موزه هایی بودند که ما از آن ها دیدن کردیم و هر کدام از آن ها خیلی برایم جالب بودند.

موزه مشروطه یک خانه زیبا و قدیمی است پر از مجسمه ها و تندیس هایی که قدمتی بسیار زیاد دارند و تاریخ زمان مشروطه را روایت می کنند، موزه عصر آهن در جایی غار مانند قرار داشت که کمی هم ترسناک به نظر می رسید و گورهای هزار ساله ای در داخل آن قرار داشت.

در موزه آذربایجان هم پر از سکه های قدیمی، مجسمه، سنگ هایی که روی آن ها تصویر حیوانات کشیده شده بود به چشم می خورد که آن هم خیلی به نظرم جالب بود، در موزه سنگی سنگ های سه هزار ساله تبریز را مشاهده می کنی که خیلی جالب بودند.

روز سوم سفر خود را به بازار تبریز رفتیم بازار تبریز بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان است یک بازار با بافت قدیمی و زیبا؛ کوه عون ابن علی هم خیلی برایم جالب بود یک کوه با خاک سرخ که در آن جا تله کابین هم سوار شدیم.

سفر به تبریز خیلی برای من و خانواده ام تجربه دلچسبی بود و تصمیم گرفتیم باز هم به این شهر زیبا سفر کنیم، شهری با مردمانی خون گرم و غذا هایی بسیار لذیذ و خوشمزه و هم چنین آب هوایی مطلوب و دلچسب.