انشا درباره ضرب المثل شیر تو شیر شدن

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “شیر تو شیر شدن”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دهم

انشا با موضوع شیر تو شیر شدن
انشا با موضوع شیر تو شیر شدن

زمانی که بخواهیم چندین کار را با هم انجام دهیم تمرکز و دقت کافی نخواهیم داشت و کارها به جای این که به سرانجام برسند نصفه کاره می مانند و یا اگر به نتیجه هم برسند نتیجه ی مورد انتظار ما، کسب نمی شود.

مثلا شخصی که در حال رانندگی، به طور همزمان در حال صحبت کردن با تلفن و همچنین خوردن خوراکی است ممکن است تصادف کند، یا خوراکی هایی که در دست دارد روی لباسش بریزد و لباسهایش کثیف شود و یا گوشی تلفن از دستش بیفتد و منجر به آسیب دیدن آن شود و بدین ترتیب فرد به جای رسیدن به نتیجه مجبور است مدت زمان بیشتری را صرف جبران خسارات به بار آمده کند.

اما اگر این شخص مدت کوتاهی را توقف کرده و صحبت خود را به پایان می رساند و چند دقیقه ای هم برای خوردن خوراکی صبر می کرد زودتر و بدون مشکل به مقصد می رسید.

در چنین موقعیت هایی ممکن است هرج و مرج و آشفتگی به وجود آمده اوضاع را حسابی بهم بریزند و متاسفانه گاهی نیز غیر قابل جبران باشند.

پس برای این که کارها شیر تو شیر نشده و کنترل اوضاع از دستمان خارج نشود بهتر است با برنامه ریزی درست و تفکیک کارها آن ها را انجام بدهیم و وقت و انرژی لازم برای هر کدام از آن ها صرف کنیم تا به نتیجه ای که دوست داریم برسیم.

زمانی که تمرکز کافی برای هر کاری داشته باشیم آن کار را بهتر و سریع تر انجام داده و احتمال اشتباه و خطا را نیز کاهش می دهیم در نتیجه فرصت کافی برای رسیدن به امور بیشتر خواهیم داشت.

البته در موقعیت هایی که بی نظمی و بی قانونی باعث شود اوضاع از حالت عادی خارج شده و هرج و مرج ایجاد شود نیز از این ضرب المثل استفاده می شود.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده