انشای بسیار زیبا درباره ظاهر و باطن انسان

انشا زیبا و خواندنی در مورد ظاهر و باطن انسان برای نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا درباره ظاهر و باطن انسان ها
انشا درباره ظاهر و باطن انسان ها

هر انسانی بر روی کره زمین ظاهر و باطن مخصوص خودش را دارد؛ ظاهر را هر فرد را انسان های دیگر می توانند ببیند و بر همه آشکار است اما باطن هر فردی را کسی نمی تواند ببیند و فقط خود آن شخص است که از باطن خود آگاه است.

به همین دلیل است که نمی توان همه انسان ها را به درستی شناخت، و یا نمی توان انسان ها را از روی ظاهر آن ها قضاوت کرد و خوبی یا بدی آن ها را تشخیص داد.

همچنین زشتی و زیبایی هر فردی را نباید از روی ظاهر آن عنوان کرد چرا که تشخیص زشتی و زیبایی هر کسی سلیقه ای است ممکن است کسی به چشم ما زشت باشد اما از نظر شخصی دیگر بسیار زیبا باشد، این باطن انسان ها است که زشتی و زیبایی آن ها را مشخص می کند.

عده ای از انسان ها ظاهر بسیار زیبایی دارند و در ظاهر با همه مهربان هستند و برای همه خوب می خواهند اما ممکن است باطن زشت و پلیدی داشته باشند و پر از حسادت و بدجنسی باشند.

عده ای هم ممکن است ظاهر زیبایی نداشته باشند اما باطن آن ها بسیار زیبا باشد و برای همه انسان ها خیر و خوبی بخواهند، به همین خاطر است که می گویند هیچ گاه نباید شخصی را از روی ظاهر آن قضاوت کرد.

خبر داشتن از باطن و نیت انسان ها کار دشواری است و هرکسی نمی تواند تشخیص دهد که در درون هر شخصی چه می گذرد و یا چه چیزی در ذهن دارد، اما می توان از روی حال خوب و یا حال بدی که بعضی ها به آدم می دهند تشخیص داد که در باطن آن ها چه می گذرد.

بودن در کنار بعضی ها حال آدم را خوب می کند، به آدم کلی حس خوب می دهند و بودن در کنارشان آرامش مطلق است، این نشان دهنده باطن زیبا و پاک آن شخص است.

بعضی ها هم تحملشان آن قدر سخت است که نمی توان لحظه ای آن ها را تحمل کرد و هر چقدر هم که ظاهر زیبایی داشته باشند نمی توان بودن در کنار آن ها را تحمل کرد، چنین افرادی باطن خوبی ندارند و باید همیشه از آن ها دوری کرد.

برای معاشرت و دوستی با افراد هیچگاه نباید از روی ظاهر آن ها را انتخاب کنیم بلکه باید سعی کنیم باطن آن ها را بشناسیم و اگر باطن خوب و پاکی داشتند با آن ها رفت و آمد کنیم چرا که ظاهر مهم نیست و این باطن انسان است که ارتباط با او را ممکن می کند.

بعضی ها هم هستند که ظاهر و باطنشان یکی است، آنقدر درون خوب و زیبایی دارند که بر روی ظاهرشان هم تاثیر گذاشته است و آدم های بسیار دل نشین و دوست داشتنی هستند معاشرت با چنین اشخاصی بسیار لذت بخش و خوش آیند است.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده