انشا در مورد غرور و تکبر برای دانش آموزان کلاس پنجم

انشا زیبا و خواندنی در مورد غرور و تکبر برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا کوتاه در مورد غرور
انشا کوتاه در مورد غرور

غرور صفتی است که از دو دیدگاه کاملا متفاوت می توان به آن ها نگاه کرد و یا از آن استفاده کرد؛ گاهی غرور کاملا خوب است و گاهی هم ممکن است بسیار بد باشد و هم به خودمان صدمه بزند هم به اطرافیانمان.

غرور زمانی خوب خواهد بود که شخصی با استفاده از آن سعی  کند آبروی خود را حفظ کند و از آن غرور فقط برای محافظت از خود استفاده کند و هیچ آزاری برای کس دیگری نداشته باشد.

زمانی که فردی با غرور خود باعث شود که فرد دیگری از دست او ناراحت بشود و یا دل کسی را بشکند آن زمان فرد دچار غرور کاذب است و به همه آسیب می رساند و بیشتر از همه خودش آسیب می بیند.

غروری که باعث خودشیفتگی شود و باعث شود شخصی خودش را برتر و بالاتر از دیگران ببیند بیشتر از هر کسی خود آن شخص آسیب می بیند، آن فرد به دلیل اینکه خودش را برتر از دیگران می بیند نمی تواند با هیچکس ارتباط خوبی برقرار کند و در مقابل دیگران هم از ارتباط با او گریزان خواهند بود.

چنین فردی به دلیل تنهایی و خود بزرگ بینی به مرور زمان اعتماد به نفس و عزت نفس خود را از دست می دهد و دیگر نمی تواند با هیچکس ارتباط خوبی بر قرار کند، در نتیجه همیشه تنها خواهد بود و دچار افسردگی خواهد شد.

افرادی که غرور کاذب دارند هیچگاه نمی توانند به موفقیت دست پیدا کنند چه در زندگی شخصی چه در تحصیل و یا شغل چرا که هیچ چیز و هیچ کس را لایق خود نمی دانند در نتیجه تمام موقعیت های خود را از دست خواهند داد.

غرور زمانی خوب خواهد بود که باعث سربلندی و عزت نفس انسان بشود، کم نیستند آدم هایی که در شرایط خیلی سخت غرور خود را حفظ می کنند و بسیار با آبرو زندگی می کنند.

انسان نباید زمانی که به یک جایگاه خوب و یا موفقیتی دست پیدا می کند دچار غرور و تکبر شود خودش را برتر و بهتر از دیگران ببیند بلکه باید تا جایی که می تواند انسان های دیگر را هم کمک کند و با آن ها هم مسیر بشود.

اگر انسانی به واسطه جایگاه اش در زندگی دچار غرور و تکبر شود باید بداند که آن جایگاه دائمی و همیشگی نیست و به دلیل غرور کاذبش خداوند جایگاه او را از او خواهد گرفت و او را در موقعیتی قرار خواهد داد که غرورش زیر پا گذاشته خواهد شد و این برایش بسیار سخت خواهد بود.

اگر انسان مغروری هستی غرورت را زیر پا بگذار چرا که همه انسان ها در یک جایگاه قرار دارند و هیچکس از دیگری برتر نیست و هر کسی در جایگاه خودش بهترین است غرور چیزی به جز سیاهی و تباهی برای انسان به همراه ندارد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده