انشا در مورد فضای مجازی (پایه هشتم و نهم)

انشا زیبا و خواندنی در مورد فضای مجازی برای نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد فضای مجازی
انشا در مورد فضای مجازی

در دنیای امروزی تمام کارها به وسیله اینترنت و فضای مجازی انجامش می شود و همه مردم در سراسر دنیا از طریق فضای مجازی می توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند و یا از طریق فضای مجازی اطلاعات به دست آورند.

فضای مجازی بسیار خوب است اگر که به درستی از آن استفاده شود، استفاده از فضای مجازی محدودیت سنی دارد و برای استفاده کودکان مناسب نیست چرا که اطلاعاتی در آن وجود دارد که مناسب سن همگان نیست و باید رده سنی استفاده از آن مشخص باشد.

در کشور ما فضای مجازی به سمتی در حال حرکت است که افرادی که در آن فعالیت می کنند و از معروفیت برخوردار هستند زندگی خود را خیلی خوب و خوشبخت نشان می دهند و این می تواند باعث شود که عده ای زندگی خود را با آن ها مقایسه کنند و خود را کمتر و پایین تر از دیگران ببینند.

در صورتی که این گونه نیست در فضای مجازی افراد آن چیز از زندگیشان را به نمایش می گذارند که دل به خواه خودشان است و ممکن است تمام حقیقت نباشد پس ما نباید گول فضای مجازی را بخوریم.

فضای مجازی اعتیاد آور است و ممکن است که عده ای تمام وقت خود در طول روز را وقت گشتن در فضای مجازی صرف کنند و از زندگی حقیقی قافل شوند در صورتی که این اشتباه است و استفاده از فضای مجازی هم باید حساب شده و هدفمند باشد.

ما باید از فضای مجازی برای بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات خود استفاده کنیم، ساعتی مشخص را برای گشتن به فضای مجازی اختصاص دهیم و تمام وقت خود در طول شبانه روز را  صرف گشتن در فضای مجازی نکنیم.

ما دانش آموزها باید از فضای مجازی کمترین استفاده را بکنیم و اگر هم از آن استفاده می کنیم به درستی و در کمترین زمان ممکن باید باشد آن هم برای به دست آوردن اطلاعات مفید.

اگر راه درست استفاده از فضای مجازی را یاد بگیریم می تواند برای ما مانند یک دوست خوب باشد که ما را در رسیدن به اهدافمان کمک می کند و اگر به درستی از آن استفاده نکنیم می تواند یک دوست بد باشد که ما را در مسیرهای اشتباه قرار می دهد و به تباهی می کشاند.

فضای مجازی همان طور که از نامش مشخص است حقیقی نیست و وجود ندارد چیزی که حقیقی نباشد هم به راحتی از بین خواهد رفت و همیشگی نیست پس هیچگاه نباید به آن وابسته باشیم.

اینترنت و فضای مجازی یک دنیای خیلی بزرگ است که همه جور اتفاقی در آن می افتد، از دزدی های اینترنتی تا خرید و فروش و پیدا کردن دوست، به همین دلیل همه باید روش استفاده درست از آن را به خوبی یاد بگیرند تا برایشان کار آمد و سودمند باشد.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده