انشا در مورد ماه شعبان برای نوجوانان و دانش آموزان

انشا زیبا و خواندنی در مورد ماه شعبان برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا کوتاه در مورد ماه شعبان
انشا کوتاه در مورد ماه شعبان

ماه شعبان یکی از ماه های پر فضیلت قمری است، ماهی که سراسر آن جشن و شادی است، ماه شعبان خیلی برای پیامبر اکرم مهم و با ارزش بود و همواره به مسلمانان توصیه می کردند که از برکات این ماه استفاده کنند و خودشان را به خداوند نزدیک کنند.

ولادت بسیاری از ائمه معصومین هم در ماه شعبان است و همین امر باعث برکت و رحمت فراوان در این ماه شده است، در روز سوم ماه شعبان امام حسین (ع) چشم به جهان گشود، امامی که کل جهان از رشادت ها و جوانمردی و مظلومیت او آگاه اند، امام شهیدی که کل مسلمانان در تمام دنیا او را دوست دارند و او را ستایش می کنند.

ولادت حضرت ابوالفضل (ع) علمدار کربلا هم در این ماه است، امامی که در راه خداوند و امام و برادر خویش جان خود را فدا کرد و معرفت و جوانمردی او باید الگوی تمام انسان ها در سراسر دنیا باشد.

روز پنجم ماه شعبان هم ولادت امام سجاد (ع) است، امامی که مسلمانان او را به بزرگ مردی در دین و عبادت می شناسند و او یک جهاد کننده در راه خدا و پر از علم و دانش و معرفت بود.

نیم شعبان هم که ولادت امام زمان (ع) است، امام دوازدهم مسلمانان شیعه که در غیبت به سر می برد و تمام مسلمانان در سراسر جهان منتظر ظهور او هستند چرا که با ظهور او ظلم و ستم و فساد نابود خواهد شد و عدالت در سراسر جهان برقرار می شود.

ماه شعبان ماه توبه و بازگشت به سمت پروردگار است، در این ماه که یکی از سه ماه پرفضیلت قمری است خداوند یک بار دیگر به ما فرصت می دهد که طلب مغفرت کنیم و به سمت مسیر درستی که پیامبر ما را به آن دعوت کرده است حرکت کنیم.

روز گرفتن در ماه شعبان خصوصا در روز اول آن ثواب بسیاری زیادی دارد و خود پیامبر هم کل این ماه را روزه می گرفتند، این ماه فرصتی دوباره به ما مسلمانان می دهد که خودمان را از بدی ها و سیاهی ها دور کنیم و به سمت خوبی و نور حرکت کنیم، همچنین پاک و پاکیزه به استقبال ماه رمضان برویم.

کاش در ماه شعبان امسال دیگر امام زمان (ع) ظهور کند و دنیا را از تمام بدی ها و زشتی هایی که آن را فرا گرفته است پاک کند، امام زمان با آمادنش در ماه شعبان بر بزرگی و فضیلت این ماه می افزاید و برکت آن را چندین برابر می کند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده