انشا درباره پرندگان زیبا در زمستان برای کودکان و نوجوانان

انشا زیبا و خواندنی درباره پرندگان مهاجر زیبا در زمستان برای دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا درباره پرندگان زیبا در زمستان
انشا درباره پرندگان زیبا در زمستان

زمانی که سرما پا به زیستگاه پرندگان می گذارد بیش تر آن ها درمی یابند که وقت سفر رسیده است و باید به جایی گرم تر بروند، این پرندگان مهاجر برای فرار از سرما و مشکلات زمستان بار سفر بسته و به صورت گروهی یا تک راهی سفر می شوند سفری که گاه بسیار طولانی و گاهی نیز کوتاه است.

حضور زمستان در زیستگاه پرندگان یافتن غذا را برای پرندگان مشکل کرده و همچنین برخی از پرندگان نیز تحمل سوز سرمای زمستان را ندارند و همین ها علت جابجایی آن ها در زمستان است.

البته بعضی از پرندگان نیز دوستان خوبی برای فصل سرما هستند و بدون هیچ ترسی در لانه هایی که ماه ها برای شان زحمت کشیده اند می مانند و به زندگی ادامه می دهند.

یافتن غذا اگر چه برای پرندگان ماندگار در زمستان سخت است اما آن ها به خوبی از پس این کار بر می آیند برخی از آن ها نیز اصلا نیازی به یافتن غذای روزانه ندارند و در بهار و تابستان به اندازه ی کافی و برای گذشتن از فصل زمستان غذا ذخیره کرده اند.

پرندگان ساکن در شهر ها هم در فصل زمستان روز های خود را در مناطقی می گذرانند که گرم تر هستند، این پرندگان برای فرار از سرما و یافتن غذا بعضی اوقات نیاز به کمک انسان ها دارند تا بتوانند به سلامت از زمستان عبور کنند و انسان های مهربانی وجود دارند که در طول فصل سرما و زمستان پرندگان را فراموش نمی کنند و برای شان غذا فراهم می کنند.

اما متاسفانه برای برخی از پرندگان زمستان فصل آخر زندگی است و آن ها به دلیل سرمای زیاد و یا پیدا نکردن غذای مناسب جان خود را از دست داده و جسد بی جانشان یخ زده گوشه ای می افتد.

در روز های آخر زمستان، زمانی که اولین نشانه های بهار ظاهر می شود پرندگان مهاجر بار دیگر از سفر بازگشته و صدای هیاهویشان شور زندگی و نشاط را در طبیعت طنین انداز می کند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده