انشا درباره ضرب المثل چاه کن همیشه ته چاه است

انشا زیبا و خواندنی در مورد معنی ضرب المثل “چاه کن همیشه ته چاه است”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دهم

انشا در مورد چاه کن همیشه ته چاه است
انشا در مورد چاه کن همیشه ته چاه است

همه ی انسان ها در زندگی به دنبال خوشبختی و زندگی خوب برای خودشان هستند اما وقتی از خوشبختی و حال خوب برای دیگران صحبت می شود انسان ها به دو تقسیم می شوند.

دسته ی اول آدم هایی هستند که دوست دارند در حالی که خودشان خوشبخت هستند دیگران هم همیشه حال خوبی داشته باشند و با این اعتقاد اگر مشکلی هم برای کسی پیش آید حتما به او در رفع موانع و سختی ها کمک می کنند، این گونه افراد خیر و صلاح دیگران را می خواهند.

اما دسته ی دوم افرادی هستند که همیشه خوشی را فقط برای خودشان می خواهند و چشم دیدن خوشبختی اطرافیان را ندارند، این افراد همیشه دیگران را در چاه مشکلات می اندازند و به جای خیر و خوشی، فقط به آن ها ضرر می رسانند.

آن ها حاضرند خوشبختی خودشان را به قیمت بدبختی دیگران به دست بیاورند و از هیچ تلاشی هم در این زمینه دست نمی کشند و فقط با دیدن رنج و عذابی که برای دیگران فراهم کرده اند لبخند به لبشان می آید ولی این لبخند همیشگی نیست زیرا ما به هر شکلی که با دیگران رفتار کنیم روزی همان رفتار و نیت به خودمان بر می گردد.

اگر ما نیت خوبی درباره ی دیگران داشته باشیم و خیر و خوبی را برایشان بخواهیم برکت و خوبی شامل حال زندگی خودمان می شود و برعکس اگر برای کسی بد بخواهیم و مشکل ایجاد کنیم بالاخره روزی آن بدی به خودمان بر می گردد و در چاهی که کنده ایم گرفتار می شویم.

در واقع ما هر طور که با دیگران رفتار کنیم قانون طبیعت هم به همان شکل با ما رفتار خواهد کرد پس بهتر است که با همه خوب باشیم و دشمنی ها را از دل بیرون کرده و صفا، صمیمیت و آرزوهای خوب را جایگرین آن کنیم.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده