انشا درباره ضرب المثل “یک دست صدا ندارد”

انشا خواندنی و زیبا در مورد معنی ضرب المثل “یک دست صدا ندارد”، برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دهم

انشا با موضوع ضرب المثل یک دست صدا ندارد
انشا با موضوع ضرب المثل یک دست صدا ندارد

ضرب المثل «یک دست صدا ندارد» یعنی انسان ها به تنهایی نمی توانند همه ی کار ها را انجام دهند و برای بیش تر کارها نیاز به کمک جسمی، مالی، روحی و یا فکری دیگران دارند.

مثلا برخی از افراد پول زیادی دارند اما استعداد کافی برای انجام یک کار ندارند و یا برخی دیگر استعداد شگفت انگیزی در یک رشته ی خاص دارند اما شرایط مالی و امکانات رسیدن به موفقیت در آن زمینه را ندارند این دو دسته افراد اگر به یاری هم دیگر بیایند می توانند کار مثبتی را انجام دهند و هر دو با هم صاحب یک موفقیت بزرگ شوند.

کارهایی گروهی که ما در خانواده، مدرسه و یا جامعه انجام می دهیم نیز دقیقا همین ضرب المثل را به ما یادآوری می کند، مثل زمانی که در مدرسه گروهی را تشکیل می دهیم و هر یک وظایفی را به عهده می گیریم تا کار کوچکی مثل یک تحقیق را به نتیجه برسانیم اگر در این تحقیق همگی کار خود را به درستی انجام دهیم نتیجه ی خوب کسب می کنیم.

اما اگر در همین کار گروهی فقط یک نفر تلاش کند و بقیه بی خیال باشند کار به درستی انجام نمی شود و یا حتی ممکن است تنبلی یک نفر زحمت بقیه را نیز به هدر بدهد و آن نتیجه ای که باید، به دست نیاید.

پس اگر افرادی بخواهند کار مهم انجام دهند و یا موفقیت بزرگی به دست آورند باید به یک دیگر کمک کنند و با همکاری و همیاری هم آن کار را به ثمر برسانند.

این ضرب المثل به ما یادآوری می کند که کمک کردن و کمک گرفتن از دیگران اهمیت زیادی در زندگی هر یک از ما دارد زیرا توانایی های انسان محدود است و هیچ کس نمی تواند تمامی کارها را به تنهایی انجام دهد، اما اگر توانایی های محدود انسان ها برای یک هدف بزرگ تر در کنار هم جمع شوند انجام دادن کارهای مهم و بزرگ نیز امکان پذیر می شود.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده