انشای زیبا در مورد آب و هوای بهار

انشا زیبا و خواندنی در مورد آب و هوای بهاری برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم

انشا در مورد آب و هوای بهار
انشا در مورد آب و هوای بهار

بهار می تواند ترکیبی از سه فصل بهار و تابستان و پاییز باشد،، بهاری که زیبایی و طراوتش متعلق به خودش است و هیچ فصل دیگری زیبایی و شکفتنی مانند بهار را به خود ندیده است، اما می توان رد پای فصل های دیگر را در بهار حس کرد.

بهاری که ابتدایش خنکی زمستان را دارد و حتی گاهی سرد است، گاهی هم آن چنان بادی می وزد که احساس می کنی در فصل پاییز و برگ ریزان درختان هستی و باران زیبایش یادآور باران پاییزی است و گاهی هم آن قدر گرم و سوزان است که احساس می کنی در تابستان هستی.

بهار مطلوب ترین و خوش آب و هوا ترین فصل است، و به طور کلی آب و هوایی گرم و معتدل دارد، بهار با هوای خوبش باعث بیدار شدن حیوانات و گیاهان و درختان از خواب زمستانی می شود و زندگی تازه ای به زمین می دهد.

با آمدن بهار رودخانه ها پر آب می شوند، آسمان از همیشه آبی تر و زیبا تر می شود، خوشید درخشان تر است، گویی بهار با آمدنش جانی تازه ای به زمین و آسمان می دهد و زمین و آسمان از آمدن آن خوشحال اند.

گاهی در آفتابی ترین و گرم تربن حالتش باران زیبایش شروع به باریدن می کند و آن بوی خاک و بوی خوش گیاهان و شکوفه هایی که هوا را پر می کند مطبوع ترین و دل انگیز ترین بوی دنیا است.

وقتی صحبت از بهشت می شود من تصورم این است که در بهشت همیشه بهار است، و بهشت را مانند زمین خودمان در فصل بهار تصور می کنم.

چرا که در بهار هم مانند بهشت رودخانه ها پر آب می شوند، درختان سبز می شوند و شکوفه می دهند، زمین پر می شود از گل های زیبا و رنگا رنگ، پرندگان خوشحال اند و همیشه آواز می خوانند، برکت و فراوانی زیاد می شود و این شباهت بسیار زیادی دارد با بهشتی که تعریف آن را شنیده ایم.

بهاری که روزهایش گرم است و شب هایش خنک و مطبوع، در بهار همیشه یک بوی خوشی به مشام می رسد که فقط متعلق به فصل بهار است و فقط در این فصل می توان آن را استشمام کرد و برای من آن بود خوش بو ترین و دلنشین ترین بوی جهان است.

گوش دادن به صدای باران بهاری که همزمان پرندگان هم در حال نغمه سرایی هستند در یک بعداز ظهر گرم بهاری از پشت پنجره خانه و یا حتی قدم زدن در زیر آن می تواند زیباترین و دلنشین ترین حسی باشد یک انسان در زندگیش تجربه می کند.

🔥 فال امروزتو خوندی؟

فالم رو نشون بده